23 juni 2011

Vilken urladdning vi fick på onsdagskvällen!!

Kanske det som behövdes för att himlen skall kunna hålla tätt över midsommar.  
Här ute bland bohuskustens kobbar och skär tänkte vi få äta färskpotatis och jordgubbar...kan tänka mig färsk makrill också...Sill betackar jag mig för...det är inte ätbart enligt mitt tycke!  
Idag är det i alla fall en vanlig arbetsdag, fast vanlig, det vet jag snart inte hur det är förståss...Jag har inte kunnat sluta i normal tid någon dag under dessa veckor...  
Idag ska jag försöka att sluta redan vid 16-tiden. Fast då sätter jag på jourtelefonen, så man vet ju aldrig förståss...Jag måste i alla fall handla, om det nu går att komma till i några affärer idag. Jag kan tänka mig att det är många som måste handla denna dagen före midsommarafton.
Jaja, vi får ta det som det kommer...

Gillar du Hunnebostrands skärgård, mitt somriga uterum...så klicka på tävlingen ovanför detta inlägg och RÖSTA på min bild! Tack på förhand!!!

20 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Inget regn lr åska här igår lr inatt. Ännu inte regn heller nu. Men mulet är det. Hoppas det blir bättre tills i morgon. Har röstat varje dag på din bild, ny röstning i kväll. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Ingen åska, men regnet det bara öser ner.
Hoppas du kan få vara lite ledig ikväll då.

Kram

biggan sa...

ja regnet öser ner, ha en fin midsommar, och hoppas telefonen är någorlunda tyst, kramar biggan

Stattinskan sa...

Jag ska inte påpeka för dig, men jag vill "peka på" att NU har du alldeles fel ;-) Sill är ljuvligt gott .... helst skärgårdssill. Så nu vet du det Fenixmona :-D :-D
Vilket perfekt ställe att fira midsommar på! Hoppas ni får det underbart, med eller utan sol :-)
Gomorron förrästen

Anonym sa...

Mors,,Hoppas du får en fin,torr midsommar,med en tyst telefon..Här kom veckans första riktiga grådag,på radion pratas bara regn i dag 20-25 mm,,,Haé Kram.

Camilla sa...

Så underbart det ser ut att vara där.
Och sol!
Underbart!
Hoppas att det håller i sig.
Kram!

Yvonne :-) sa...

Morn på dej! Vad har du för jobb som gör att du har utryckning så sent.Du är väl inte brandman??? CDn är kanonbra! Morgonkram!

Anonym sa...

Godmorgon Mona!

Jag har just ätit min första "Frukost" bestående av 27 tabletter idag! :(
Väntar nu på att kaffet skall bli klart, så jag kan få frukost nummer två (vilken är godare än den första).
:)
Jisses vad det regnade här i natt,
det var rena monsunregnet!
:)
Ha en fin Torsdag!

Kram
Stevie

MICKAN sa...

Hahaha ... du e´la go`, sill som är så himla gott! Dessutom mycket omega innehåller denna fantastiska fisk. Själv har jag också inhandlat grillat inför helgen. Ja fy tusan vilket väder vi har just nu, så fort det är uppehåll så tar jag mig ut. Ha en bra dag!

Petra sa...

Jag kan tänka mig att det blir ett rent helsike att ta sig in på ica idag...att jag inte tänkte på det innan och bunkrade upp lite!
Underbara bilder som vanligt!
Kram på dig

Yvonne Johansson sa...

Jättefina bilder. Kan riktigt känna havsdoften ända hit. Lillbrorsan åker på Cruising till Lysekil i morgon. Musiken du har i din blogg passar perfekt att lyssna till när man åker jänkare. Ha det så gott.

ansepanse sa...

blåsigt och helmulet, lite regn inatt
kramar

Nillas Trädgård sa...

Sätter inte min fot i en mataffär en dag som denna!!! Finns gott om pizzerior i stan om så skulle vara, men midsommarmaten är räddad ändå då grannen står för den :-)
Här slutar jag också tidigare i dag. 18.00 är det tänkt. Jag hade turen att vara bland de sista som fick det godkännt :-)
Ha en fin dag!

Gilla sa...

Det var härliga sommarbilder du visar igen.

Men Mona! Sill i alla former är GOTT och NYTTIGT. Man ska ju äta mycket och fet fisk så får man i sej Omega 3, som hjälper mot höga blodfetter.

Men DU! Makrill är också gott och nyttigt. Det är ju också en fet fisk.

Svar: Tack för omdömet om mina bilder. De har en vanlig villaträdgård, men han speciellt har mycket gröna fingrar.

Kram/Gilla

Roffe sa...

Ha en skön midsommar.Gick åt skogen med jobbet,du kan läsa på bloggen,vad jag skrivit ner,slipper jag skriva ner allt.kram

Nett sa...

Nu får det räcka med regn här tycker jag och inte ser det ljust ut inför imorrn heller. Trevlig midsommar på dig. Kram

Carina Sjölund sa...

Regn regn och åter regn :(
Hoppas åtminstone det håller uppe i morgon, men verkar tveksamt!
Ha en fin midsommar!
Kramen vännen♥

Anonym sa...

Packa ner regnkläder också om utifall att. Här äts sill i massor....det andra slinker ner också :)
Kram

Ninz sa...

Oj hade ni så kraftigt oväder, sånt som jag äääälskar :) Gärna så det dundrar i hela kroppen :D :D En underbar midsommar önskar jag!
Kramen

eva sa...

Vilken härlig plats att fira midsommar på. önskar er en underbar helg.
kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...