22 juni 2011

Frontline eller snarare fronter på bred front!

Under måndagen luckrades molnen upp när dimman lättat och det blev riktigt fint en stund under lunchen.  
Jag tog en sväng runt Bäveån och visst, det var grönska och blommor...men... 
den annars så vackra Bäveån var helt förändrad efter allt regn...Brunt smutsvatten...såg inte alls fint ut!
Igår hoppade jag av bussen några hållplatser tidigare och tog en liten omväg hem genom denna utsmyckade tunnel...Så synd att det kluddas till så mycket...Graffitin i sig är ju väldigt fin tycker jag.  
Väl hemma och utanför min altan stannade jag till och tog ett kort på Cesare där han ligger i sin korg, väl skyddad för väder och vind...Full storm, mulet och enligt SMHI är det flera fronter med regn på väg in över oss...
Njut av mitt sommarkort av mitt somriga rum och rösta gärna på det så blir jag glad!! Du hittar det ovanför detta inlägg.


21 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Här är allt som vanligt, men det blåser mindre än igår. Kram

Stattinskan sa...

Härligt och somrigt, ja utom ån då ;-) Här i Malmö finns plank för "lagligt" klotter och det är oerhört vacker graffiti man kan få se. Jag tyckte faktiskt tunneln var fin :-D
Gomorron i det fina vädret??? Vi har i allafall inte regn ... än ;-)

Petra sa...

God Morgon!
Graffiti kan vara fint, men inte en massa kladd.
Här regnar det som vanligt.

Kram

Yvonne :-) sa...

Morning! Graffiti kan vara fint!Oj då har du börjat jobba tvåskift med dej själv?Ta det så lungt vännen,bränn inte ut dej.Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,jag har inte haft regn sen i söndags..men jag hoppas att det fortsätter vara uppehåll..Det blir Vreta för mig i midsommar..Haé Kram.

biggan sa...

ja detta regnande, håller på och skvätter varje dag, jag röstade 1a dagen, sen kunde vi inte rösta nästa, men i dag kunde jag igen, konstigt, men vi röstar när vi kan :) kram biggan

Carina Sjölund sa...

Godmorgon i stugan!
Har är det trist och grått även idag :(
När ska vi få någon värme?
Kramen på dig♥

biggan sa...

ahh du måste ta det lite lugnt vännen, så mycket kan man inte jobba,massa kramar biggan

attis sa...

Så vackra bilder igen då. Tack för att du delar med dej. Ja, de är så söta småflickorna. Ha det bäst.
Kramen.

Camilla sa...

Jaha..det är ni som har solen. När får vi tillbaka den då?
;)
Kram!

Nett sa...

Härligt somrigt hos er som jag inte kan se hos oss, nu är jag bra less på vädret ;) Kram

Gilla sa...

Finfina bilder du visar som vanligt.

Svar: Jag tror att min överskrift på min blogg räcker att beskriva Owe Thörnqvist. Han är en av de bästa.

Kram/Gilla

ansepanse sa...

vilka fina bilder och graffiti kan vara fint men blir det för mycket blir det ett klotter
kramar

Ninja sa...

Ja, det är synd att det snart vänder och blir mörkare,,,,jag älskar försommaren. Men halva sommaren vet jag inte om jag tycker att den har gått vid midsommar.....hela semestern är ju kvar då i alla fall för min del :)

Anonym sa...

Vi hade någon form av vårvinter i norse och i eftermiddag har termometern kravlat sig upp till 24,5. Konstigt på den fronten alltså! Kram

Petra sa...

Så fina bilder, i vanlig ordning!
Men det vattnet såg inte alls särskilt trevligt ut.
kram på dig

Ninz sa...

Det verkar vara ostadigt på många håll i vårt avlånga land. Två gånger har det bara regnat här hemma i söndags & igår. Kanske blir det lite grönt nu :)
Kramen

Mita sa...

Usch för sånt smutsbrunt vatten,även våran å som rinner genom stan är lerbrun.
Fina bilder du tagit, och jag måste säga att graffiti kan vara riktigt snyggt om det är bra gjort.
Kramen!

eva sa...

Härlig sommarbild du tagit och nu håller jag tummarna så du vinner:)
Just nu regnar det här men hoppas på värme till midsommar trots de dåliga väderprognoserna med regn!
kramiz

attis sa...

Hej vännen. här hade vi mulet och dimma i morse. Nu regnar det, men inget riktigt oväder. Nåt midsommarväder är ju inte i sikte. Nu kan vi bara hoppas. Ha det bäst.
Bamsekram.

Anonym sa...

Hoppas bara att vi slipper regn imorgon!
:)

Här är rätt kod för att Rösta,

http://nelly.com/se/designyourdress/obj=uZQnoUfnm5XxpXmFhQy6iG9klBBndNgLnwyRES3oKQbznC5ISqDz#Gallery

och jo det är Fenix fågeln på klänningen
:)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...