11 juni 2011

Fjärde dagen på svensk mark...


Började jobba med en rivstart i torsdags och och fredagen blev lika hektisk. Slutade lite tidigare igår, så jag var hemma vid 17-tiden redan.
Sen for vi upp och hämtade min lille pälsbaby! Lille Cesare-gubben...han har längtat! I natt har han sovit hos mig hela natten och så fort jag rört på mig så har han börjat spinna och krupit ännu närmare...  
Han var ute en liten sväng vid halv sex, men nu ligger han här på skrivbordet och vill gosas hela tiden...lille snuttegubben...
Jag vill inte lämna honom idag, men måste...Vi har som vanligt hela dagen intecknad. Först ska vi till pappa, som jag ju inte sett sen vi for. Han har flyttat och behöver hjälp att få upp några hyllor. Sen ska vi gratta barnbarnet Tobbe som fyllde år den 4 juni...
Vi ska också hinna med ett besök hos Nettan och få lämna lite saker till barnbarnen där...Sen...ja, då är säkert fjärde dagen i Sverige slut och jag också...



23 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Morn på dej! Full fart ser jag.Ha en bra helg! ♥kram!

Camilla sa...

Ojojoj...full fart,ser jag.
Hoppas att du får njuta av värmen också.
För den tog du väl med dig från Turkiet? :)
Kram på dig!

Petra sa...

God Morgon!
Full fart, men låter som roliga saker och det är huvudsaken :)
Kram

Stattinskan sa...

Fullt ös, medvetslös ;-)
Min pälsbaby var sur som rackarns igår eftersom dottern med tillhörande katt var här och hälsade på ... och det är inte Gösta som bestämmer om man säger så ;-D
Har du hört något mer från Biggan?
Gomorron

Roffe sa...

Godmorgon.Cesar måste väll blivit glad när ni kom hämntade han.Katter är väll som hundar och människor,bli glada när matte kommer hem.Härligt vad du ska hinna med idag.ha en fin dag.kram

Gilla sa...

Då vet jag att du också kommer att bli lessen om din kisse dör. Tack för att du skrev så rart hos mej. Vi är nästan helt förstörda båda två och tårar i mängder har fällts, inte minst av Bert.

Kram/Gilla

Ninz sa...

Jag ser att du har haft det precis lika hektiskt du också, din stackare! Från mys lugn och ro till speed på hög nivå. Tänk om man finge vara ledig mera :) Vad go han är din fina Cesare!
Kramen till dig :)

Aurora sa...

Ta även tid till att vila mellan varven. Bohuslän om våren är vackert. Vid min mammas begravning för en månad sen spelade vi just Inbjudan till Bohuslän. Kram

biggan sa...

halloj, ja fullt opp för er hela tiden. glöm inte ta det lugnt med :). hemma faktiskt, men blir att ta det lugnt för min del. ha en fin pingst massa kramar biggan

Yvonne :-) sa...

Morn! Det var många 3 års ungdomar(dom som slutar ) som gråt vid avslutningen. de förstod att nu börjar allvaret. Ha en bra helg! ♥kram!

ansepanse sa...

klart att han längtat, lille snutte-gubben ♥
vad är det för en fin buske som blommar så grant?? vet du vad den heter?
en fin dag till dig även om den kanske blir en smula jäktig
kramar

Nett sa...

Full fart hos dig.. Klart att han hade längtat efter dig, tror ni sov rätt så gott båda två. Kram

Anonym sa...

Fullt upp hos dej ser jag. Klart han längtat efter matte. Har oxå mina tankar hos Biggan. Ha en trevlig pingsafton.
Kram

attis sa...

Den där anonyma skane var bara lilla jag. Hade lite för bråttom .
Kram attis

Anonym sa...

Fullt ös på en gång, alltså!

Hoppas du får en lugn och skön fortsatt pingsthelg :-)

Vicke sa...

Jag förstår att han har saknat er, ha en fortsatt trevlig helg nu.

Siita sa...

Har varit till Sthlm idag o firat dotter. Såg en olycka på vägen dit. Kram

Petra sa...

Ojojoj, du gör mer på en dag än vad jag gör på en vecka! :P
Skönt för Ceasar att ha mamma hemma igen.
Kram på dig

anniepiie sa...

Cesare är så himla fin! :D Hoppas att du har haft en bra dag! :)SV: det ska jag göra, var verkligen jättekul! :) Kramis

Jenfan75 sa...

Välkommen hem får man väll säga=)
Dessa dagar som nu varit så kunde vi nästan tro att vi var utomlands=).. Hoppas ni haft det trevligt=)

Roffe sa...

Godmorgon.Härlig morgon idag med solsken.kanske ha tur så man kan få sola lite idag.ha en skön dag.kram

eva sa...

Vilken guldklimp cesare är:)
Här öser regnet ner just nu men igår var det strålande väder här.
kramiz

Anonym sa...

Ja, han har ju ändå lagt beslag på musen :)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...