28 juni 2011

Här sätts i alla fall motorn på plats!

Här sätts motorn på, så nu är i alla fall båten klar för makrillfisket.  
Båten ligger på Väjern och ägare till båten är äldste sonen. Han köpte båten av oss när vi flyttade till stan och han tog också över båtplatsen. 
Här ligger båtarna tryggt och fint. Det märks inte så mycket här inne att det blåser halv storm längre ut på sjön.  
Det blev ju som sagt var inget makrillfiske denna helg, men det kommer snart andra tider...och då ligger makrillen pyrt till!!
Klicka på länken ovanför detta inlägg och rösta på min bild! Det skulle vara så kul att vinna den där värstinggrillen!!

18 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Skulle vara kul att fiska, många år sen sist. Jag röstar varje dag på dej o dom andra bloggkompisarna. Du ligger bäst till av dom. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Får passa på att njuta, redan på torsdag kommer skitvädret hit igen..

Kram

biggan sa...

såå härligt, det är så skoj att fiska makrill. och helt underbart att åka ut med båten. det ska bli så skoj att komma opp. hoppas simon får många av dom. kramar biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors..Ja att det ska vara så förbaskat svårt att tappa bort några kilon,åt andra hållet är det ju skitenkelt..Ja då är det klart för makrillfiske då..säger lycka till..
Haé Kram.

Ninz sa...

Du bjuder på så vackra bilder vännen :) Tänk att få ha det så fint runt omkring sig *lycka* Röstad och klar för idag, hoppas verkligen att du vinner :)
Kramen

Roffe sa...

Godmorgon.Ni som bor nära havet,kan åka varje helg och kvällarna på er att fiska makrill.ha en skön dag.Idag sola vi.ha en bra dag.kram

Camilla sa...

Oj...hotar du makrillen ;)
Det kanske lönar sig. Det är bra. På dom bara :)
Kram!

Gilla sa...

Så härliga bilder om båten. Vi var ju också i en hamn, nämligen Vikens, igår. Det är verkligen härligt att se alla vackra båtar.

Svar: Stackare som bara får se solen genom fönstret idag. Men det kommer flera fina dar. (Hoppas jag). Vi ska ut och (sol)bada idag, dit vi tänkte oss i går, men fortsatte.

Kram/Gilla

Yvonne :-) sa...

tack för krya på dej hälsningen!Jag vet att det inte är bra att ligga i solen med infektion och att man måste ta det lungt.Jag hörs fortarande hemsk när jag andas.Kan inte smyga

ansepanse sa...

så nu är det fixat för makrillfiske :) vad bra
kramar

Mita sa...

Förstår att ni ser fram emot makrillfisket,nu kan väl ingen klaga på sommarvärmen,själv sitter jag under parasollet och njuter av en latte,och en bra bok.
Herregud du jobbar dygnet runt känns det som. Hinner du njuta nånting av sommaren och dom ljuvliga kvällarna?
Röstat och klart,*blink*..
Kramiz!

Petra sa...

Härliga sommarbilder!
Hoppas ni kommer er ut och fiskar en annan gång istället.
Kram

Nett sa...

Makrill är så gott, kan bli sjukt sugen på det då och då :) Kram

Vicke sa...

glöm inte att skicka lite makrill till mig sedan

Anonym sa...

Makrill, nyfångad är en av dom bästa delikatesser som finns - gött é dé! Kram

Anonym sa...

Du hade aldrig fått ner mig i den båten,
jag hade hamnat i plurret!
:)

Kram
Stevie

diana sa...

Min morfar hade sin båt där också för några år sedan. Makrill låter gott :)

MICKAN sa...

Då var det regn igen. Fick ni någon makrill? Det är så himla gott och trevligt också att vara ute och fiska. Ha en bra dag!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...