20 juni 2011

En måndag med tjock dimma

Efter gårdagens ihållande regn är det just nu uppehåll och dimman ligger tät över Uddevalla.  
Det positiva med regnet och kylan är ju att ingenting bränns sönder och blommorna står fina mycket längre än de annars skulle gjort.  
Idag inleds midsommarveckan och för min del inleds en två veckor lång beredskap. Normalt har jag beredskap var femte vecka och då bara en vecka, men så här blir det ofta då vi får byta pass med varann inför semestern.  
Ovanför detta inlägg ligger min bild som jag deltar med i en fototävling. Jag blir väldigt glad om du tycker om bilden och vill rösta på den!!

 Ovanför den bilden ligger sen ett bildspel från fjolårets midsommar...då var också väderutsikterna dåliga, men vi fick kanonväder!! Kolla får du se!!


30 kommentarer:

Roffe sa...

Godmorgon.Först hadde vi dimma,men nu bryter solen genom.Hoppas på sol man kan ligga ute sola.ha en nbra dag.kram

Petra sa...

God Morgon!
Rösten fixad :)
Dimmigt här med, men verkar som solen tänker komma igenom :)
Kram

biggan sa...

godmorgon, tror det skulle bli lite varmarare, men regna ska det göra i alla fall. vi har röstat, ha en fin måndag kramar biggan

Aurora sa...

Dimman i går kväll har lättat. Nu skiner solen. Men för hurlänge? Ha detgott

Anonym sa...

Mors,,Ja det var finväder på lördagen i Vreta,så då blev det lek och bus,grillmat på altanen tills dess myggen blev för besvärlig..Sen söndagen,då blev det dagsregn,med myspys inne..Veiken hittade felen snabbt.. Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn!Mina rodedenro är utblommade.... Klart att du ska prova! Vad tidigt du är uppe! Morgonkram!

Siita sa...

God morgon. Här har vi ingen dimma o inget regn. Bara mulet o 12 grader. Vi somnade om fast klockradion berättade nyheter idag. Gubben fick seda brått till jobbet. Tur han börjar först vid 8. Kram

Nett sa...

Ser att du är med och tävlar om lyxgrillen du med ;) Ha en fin dag *kram*

Camilla sa...

Klart att jag ska rösta. Jag ska göra det med en gång.
Kram på dig!

Nillas Trädgård sa...

ÄLSKAR Rolodendron och ska plantera det i min trädgård så fort jag hittar en bra plats (och vet hur jag vill ha det).
Här har vi gått igenom hela registret från dimma, regn, sol, och nu blir det snart regn igen...
Ha en fin dag!

Mita sa...

Fina bilder ni tävlar med. Nu har jag röstat på både din och Netts,måste vara rättvis,hehe...
Jag hoppas på att sommaren återkommer på riktigt i Juli, det brukar ju sällan vara riktigt kanonfint vid midsommar tyvärr.
Ha det gott vännen,
Kramiz!

Sladdertackan sa...

Jättefina rhododendron! Ska ta och titta in på tävlingsbilderna och rösta.
Kram

Anonym sa...

Röstade på Dig redan igår!
:)
Kram
Stevie

Vicke sa...

ja det finns fördelar med allt

Ninz sa...

Dimman har nog lättat nu va? Med tanke på hur tidigt du är uppe så förstår jag att det var lite dimmigt :) Sv; Klart du kan komma på 10 bra saker om dig själv, kom igen nu :D :D
Till o med jag kan säga massor av bra saker om dig, då borde du också kunna det :D :D :D
Kramen

MICKAN sa...

Min röst fick du.

Angelina sa...

sv: jaha okej :)

Petra sa...

Låter besvärligt med två veckors beredskap. Vad jobbar du med?
Härliga bilder du har!
Kram

ansepanse sa...

nu har jag röstat på din superfina bild :)
kramar

diana sa...

Vad innebär beredskap? Vilka vackra blommor.

Ellis sa...

Hej! Fina bilder, lycka till med tävlingar! Har varit fullt upp nu några dagar men börjar lugna ned sig nu!
Kram Elenor

biggan sa...

godmorgon, denna tisdag, mulet trist, blåst. men den får väl gå en då. ha det fint kramar biggan

Stattinskan sa...

Ja, inget ont som inte har något gott med sig ;-D
Gomorron

Mita sa...

Tittar in och hoppas du får en fin tisdag,
Kram vännen!

paloma sa...

Absolut kan jag rösta! Hur gör man? hoppas allt är bra med er? kram i från oss!

Gilla sa...

Idag har vi haft moln nästan hela tiden, med vi har sluppit regnet.
Så har vi inte varit på Sofiero med alla vackra Rhododendrpn där. Det är snart alldels för sent.

Så kan det vara med jobb innan man slutar för gott. Man får ställa upp både då och då. Men det blir bättre så småningom.

Svar: Det vinet visste vi redan tidigare att det var gott. Det var maten också.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Nu går jag in och röstar :) LYCKA till i tävlingen. Kram

Ninz sa...

Inga tisdags nyheter, ännu :) En fin dag till dig.
Kramen

Anonym sa...

Hejsan,jag har haft tumme med vädret hela dagen,,soligt och fint,regnet dom ordat om till em har jag ännu inte sett röken av.Haé bra Kram.

Gilla sa...

Natti natti då!

Kram/Gilla

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...