30 juni 2011

Minnen från ett gatukök...

Jag berättade ju igår om vårt gamla gatukök, som numera har fått en ansiktslyftning och är reception på Hunnebostrands Camping.
Bilden väckte minnen hos en del i släkten...Rebecca skriver så här:
"-Jag stod där en dag med Werona och Wictoria var nog också där, och så kom det en del kunder... Werona fick ställa sig och fixa lite käk och nån skulle köpa glass samtidigt, så jag hoppade in och sålde den där glassen. Personen efter skulle ha nån konstig sort, jag letade och letade, sen säger hon - "det är cigaretter, vet du"
Hahahaha, gudars vad jag skämdes, men så var jag inte så gammal heller... 
Äldsta dottern Lotta minns också och skrev så här:
"...men många glada skratt blev det med, som när Werona kokade ägg och glömde dom...dom blev både kokta och stekta. Sen var det händelser som var mindre roliga, som när folk "handlade" när det var stängt..." 

Ja, tyvärr blev det vårt fall...vid sista inbrottet stals varor för många tusen och vi var underförsäkrade och så var det adjöss med det företaget...

20 kommentarer:

Roffe sa...

Godmorgon.nu tar jag bloggledigt några dagar,hörs efter helgen.Ha en skön helg.kram

Petra sa...

God Morgon!
Vi hade inbrott en gång. Kom till jobbet vid 5.30 och allt är upp och ner vänt, ringer polisen. Rör inget vi kommer efter 9....Men va fasen vi skulle ju baka allt som skulle säljas under dagen.

Kram

Stattinskan sa...

Så trist att den "epoken" gick i graven! Sedan kan jag inte låta bli att svära några väl valda ramsor över människor som inte kan skilja på ditt och mitt ...
Gomorron

Yvonne :-) sa...

Morn! Trist när andra förstör för en! Jag försöker att ta hand om mej så gott det går.Tack för krya på hälsning det värmen så gott! Ha en bra dag! ♥kram!

Anonym sa...

Mors..Ja men är man en god kamrat så ställer man upp när det behövs..Haé Kram.

MICKAN sa...

Det är hemskt när andra kan fördärva så.

biggan sa...

ja man får många minnen, det är jag helt säker på. roligt. synd att ni fick göra av med det, men förstår att det inte gick, skit att folk inte ser skillnad på mitt och ditt. ha det fint i dag. trots långa arbetsdagar. kramar biggan

Anonym sa...

kul med minnena iaf. har inte haft tid att svara på så värst många kommentaarer men nu börjar jag komma ifatt
kram

Anonym sa...

Om dom (tjuvarna) visste hur dom ställer till det, skulle nog en del låta bli, hoppas jag i alla fall! Kram

Gilla sa...

Nu kommer jag ihåg att du berättade om kiosken, men det är ju SÅ trist, när folk inte kan skilja på mitt och ditt. Sånt råkade jag också ut för. Jag fick inbrott och jag misstänkte en kille i huset, men det kunde inte bevisas. Då blev jag av med en nyinköpt symaskin, en stickmaskin, ett strykjärn och jeans ur skylten. Det var ett hårt slag, för det var inte så lönsamt för mej då.

Svar: Margit är verkligen en medkännande person.

Det ska bli kul att få se den nya tatton i bild.

Kram/Gilla

Petra sa...

Så tråkigt att folk inte vet skillnaden på ditt och mitt! Att de inte förstår vad de förstör för andra!
Roligt att läsa om era minnen från stället iaf.
Kram

Ninz sa...

Minnen är underbara, bara dem är positiva :) Tjyv djävlar, blir heligt förbannad på dem som inte håller reda på mitt och ditt *grrrr*
Kramen :)

ansepanse sa...

härliga minnen :) men jättetråkigt att det gick så med det hela
har röstat idag också
Sv: antagligen blommande gräs
kramar

Yvonne Johansson sa...

Många människor känner inte empati för andra, och tänker bara på sig själva. Och när dom själva blir drabbade, då tar det hus helvete. Jag hoppas då att dom inser hur det känns att bli bestulen och lär sig bli bättre människor. Livet är en skola. Alla fina minnen ska man ta tillvara på. Det blir lättare att leva då. Och glöm inte skapa nya. Hoppas dagen blir solig och fin. Aborren nappar för fullt här. MVH Yvonne.

Mi sa...

Så trist när något sådan händer.

Önskar dig en riktigt skön sommar!!
kram!

Angelina sa...

sv: jo det är jävligt bra väder!! :D

Vicke sa...

du fick en till, jag kunde rösta igen, ha en fin kväll nu

Siita sa...

Idag blev det inget god morgon. Kom inte ut på nätet. Kram

kaffehörnan sa...

Är man ute och minglar, så är de alltid någon som smyger in på den bloggen. Ser man nån adress blir man ju nyfiken

Mita sa...

Det blir nog många härliga minnen under tiden man håller på antar jag. Men så tråkigt med inbrotten.Det är många mindre företagare som får lägga ner pga det,
Kram vännen!
obs: Röstat!!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...