20 augusti 2010

Torsdagsplanering gick i stöpet!

Jag kom ju hem fulladdad med kort även från min sista semestervecka. Härliga bilder från Kongsberg och stugan vid Oslofjorden men...tyvärr kunde jag inte lägga in dessa bilder igår för kabeln var kvar i Norge! Den är nu på väg hit med post!!!
Dagens bilder visar i stället Smögenbron och Simon som tog sig en promenad över denna höga fina bro.
Ingen svindel där inte! Simon gick över bron på 5 minuter och såg riktigt lycklig ut när han kom ner på smögensidan.
Jag har fruktansvärd svindel och klarar inte av att gå över denna bro.
Jag minns hur det var före vi fick bron, när jag var barn. Först hade vi en personfärja som gick ut till Smögen, därefter kom bilfärjan som låg ungefär där bron är nu. Då tog det avsevärt längre tid att ta sig till Smögen. Så detta är en väldigt betydelsefull bro!

24 kommentarer:

biggan sa...

godmorgon, ja jag hade aldrig gått över, hihi. räcker åka bilen över ju. hihi. men fint är det. skönt kabeln är på väg ner till dig. ja vi har gått opp halv6 denna vecka nu. kommer lik väl i säng sent. så skönt det är fredag igen. men ingen sovmorgon i morgon, tång och spelning igen. ha det gott nu sticker vi till skogen, kramar biggan

rolf sa...

God morgon.Varför jag inte har bloggat på några dagar är
för att pappa blivit sjuk.så jag är i småland nu.jag kommer
blogga dag efter dag.beror på hur jag känner mig.ha en
skön dag.kram

eva sa...

Ser fint ut och ingen hade nog haft tid att vänta på någon färja i dagens samhälle!
Ja det behövs att va ledig efter semestern innan arbetet drar igång.
kramiz

eva sa...

Låter underbart med så lång semester:)
kramiz

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,härliga Bästkusten...
Klart att en bro betyder mycket tidsvinst för de som bor på öar..
Jädrans kabel,,väntar på bilderna.. Haé Kram.

Camilla sa...

Då ska du åka över Högakustenbron....
Till och med jag tycker att det är lite läskigt :)
God morgon!

Mia64 sa...

Väntar med spänning på de andra bilderna.Ha en skön fredag /Kram

Kina sa...

Så det kan bli ibland, hoppas det är expresspost då så du får visa din bilder snart:) Smögen är underbart, har varit där och semestrat där i min ljuva (haha) ungdoms dar. Ha en bra dag!
Kram Kina

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Jag hade inte heller gått över bron.Ja man får ta det så lungt ,för att ut på galej igen.Har du några önskemål om tid på träffen?
Kram!

Jozzan sa...

oh vad trevligt! Vart ska ni bo? vi ska bo på Barut Arum hotel. Tror det ligger 2 km utanför Side men antar att man kanske kan gå in till Side då. Det är första gången vi åker till Turkiet, är det något du rekommenderar att vi ska göra?

MVH josefin

Mi sa...

Det är riktigt otäckt med höjder. Jag gillar inte att sitta i en bil och åka över en bro. Då blir jag iktigt rädd.
Kramar!!

Farfar-Hebbe sa...

Okidoki,ska ta det lite piano nu,jag har landat i Vreta nu,2 knattar ligger och vilar middag,,så det är lugnt.Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Jag tänkte att om jag kan få hyra logen sä kan man ju fråga om man kan ligga över där.Där är ju kök.Så vad sgs om maj?Kram!

Ellis sa...

Hej! Hoppas kabeln kommer hem snart då, inte kul när man glömmer saker!
Hoppas ni får en fin helg!
Kramar

Vicke sa...

fina bilder igen, jag hoppas att du får en trevlig helg nu

Mita sa...

Ser fram emot bildrna då när du får kabeln.
Jag tycker det är underbart att åka över höga broar,så tokig är jag,*ler*
Ha det gott,
Kramiz!

Yvonne :-) sa...

Ok Bra att du sa det.Du tror inte det kan bli för kallt att ligga på logen då?Men klart det finns ju sovsäckar som är varma.
Kram!

biggan sa...

gott med kantareller. tyvärr hade skogsmaskinen varit framme. suck renrakat inte ett träd kvar i skogen. så vi åkte köpte en förstärkare istället. det fattades en typ, lite bättre. så nu klarar sig tom och simon bra länge på det i alla fall. dom vart sååå glada. vi tog tången idag, hämtade dom, så vi får sovmorgon i morgon, sååå skönt. bara spelningen och kalaset att tänka på. gott. ha en superfin kväll nu blir det middag här kram biggan

Siita sa...

Hejsan. Vi blir inte så många på träffen, fått två återbud idag. Kram

diana sa...

Den bron har jag också gått över :)

Smörblomma sa...

Kul att du är tillbaka, fast resan ju förstås gick alldeles för snabbt :)

Jag har också höjdskräck. När vindsluckan hade lämat upp här i sommar och en väldig storm med åska och störtregn överraskade oss, skickade jag upp min pojke att stänga luckan istället för att själv klättra upp för stegen! Kramiz

Farfar-Hebbe sa...

Morsning,,Kommer in och kollar bara,,,ingen kabel än,,okidoki,fortsätter vänta.Haé Kram.

Farfar-Hebbe sa...

Oki,väntar..Kramen.

biggan sa...

godmorgon
hoppas det blir skogen för er i eftermiddag, vi åker ju på kalas. kul. skit våran var kalhygge, den var så perfekt, jag tog mig in där, lagom för mig att gå. svamp direkt vid den lilla skogsvägen. ha det gott i dag mona massa kramar biggan

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...