21 augusti 2010

Skaldjurstid!!

Inte kan man väl vara på bohuskusten utan att äta skaldjur eller...
Här sitter vännen Biggan och ser lika lycklig ut som vi gjorde allihop!
Ja, alla älskade dessa små röda djur, alla utom svärdottern som avstod från Smögens läckerheter, hon satt i vardagsrummet och åt 
annat... 
Jodå, det gick åt, alltihop! Fast vi var häftigt mätta efter detta kalas!
Fast jag vill allt påstå att det hela smakade ännu bättre än vanligt då det fick inmundigas tillsammans med goda vänner! Kika in hos BIGGAN där hittar ni fler bilder från vår vecka på bohuskusten!

31 kommentarer:

Ammis sa...

Visst är skaldjur underbart gott, fast jag skulle vilja äta en hel stor buffe´så att jag får prova det jag inte ätit än. Ser gott o. trevligt ut. Fisk är nyttigt och bra o. äts iaf av oss alldeles för lite. Ha en go lördag. krAMelikram

biggan sa...

ja så gott det var, jag var sååå mätt efteråt. härligt. jag längtar tillbaka, suck tiden gick så fort.
nej jag var oppe klockan 6, men började plocka direkt, ingen data innan. duktigt, så nu ska jag slå in present, fixa frukost. duscha, sen ska det packas i bilen med alla instrument. gissa vilken present det blir, fniss. ha det gott nu i dag mona kramar biggan

Farfar-Hebbe sa...

Oj,havskräftor,nu dreglar jag lite granna,,oki,hoppas då på uppehåll hela dagen.Kramen.

Yvonne :-) sa...

Och du.... så mycket man hinner att prata och skratta medan man pillar räkorna!Visst är det en förmån att få ha barn och barnbarn som man trivs med.Kram !

Siita sa...

God morgon. Jag älskar skaldjur. Toppen gott att få färska på västkusten, men har inte varit där på många år nu. Ha det gott. Kram

Camilla sa...

Åååå,kräftor som är såå gott!
Blev det några över kan du väl skicka dom till mig ;)
God morgon!

Kina sa...

Mums, dom såg riktigt stora ut dom där räkorna! Hoppas du får en bra dag idag!
Kram Kina

biggan sa...

ja så kul, det kommer vi se fram emot. härligt, kram biggan

Mia64 sa...

Godmorgon!
åhh så gott med skaldjur , något jag älskar.Ha en bra dag /Kram

Petra sa...

Skaldjur är inte riktigt min grej. men trevligt sällskap är aldrig fel :)
Kram

Mi sa...

Ser riktigt gott o mysigt ut.
Ha en fin lördag. Kramar!

Renée sa...

Uj Uj!!! Vilket berg med skaldjur!

Farfar-Hebbe sa...

Jag äter aldrig vanliga kräftor,,tycker bara om havskräftan..Haé Kram.

Anniepie sa...

Mums jag älskar skaldjur! :) ha en bra lördag nu! :) Kram!

Stattinskan sa...

Mmmmmm, pillede rejer är bara så supergott :-)
Kilar över till Biggan också :-)
Kram

charlotte sa...

jag älskar med skaldjur. ska ni å¨ka igen!? har du vunnit på lotto eller?
kram

Yvonne:-) sa...

Det ska läras i tid med kontokort;)Kram!

Tina sa...

Guuuud! Jag smäller av!!! Jag älskar skaldjur o smällde i mig ett helt kilo kräftor själv härförleden...
Ser fantastiskt härligt ut! =)

diana sa...

Vad trevligt och vad lik din son är dig :)

Smörblomma sa...

Det var verkligen en fest som heter duga! Skaldjur är jättegott, men de är inte lätta att komma över här. Kramiz

pillan sa...

vilken fantastisk middag ..älskar skaldjur

Mita sa...

Oj så mysigt ni har ihop, och vilket berg med skaldjur,kan tro att ni blev proppis mätta,
Ska kila in till Biggan också,
Kramiz!

Ninja sa...

Jag är sååå förtjust i skaldjur men har missat havskräftorna.....jag lovar att jag ska prova dem så fort jag får chansen. Men vår hummer var värt sitt pris, bland det godaste jag ätit. Men all hummer är definitivt inte det....det är därför jag inte ätit någon sedan dess.....

Ellis sa...

Åhh vad gott det såg ut att vara! =)
Ska lägga ut bilder från buffén jag åt med kompisar idag! =)
Kramar

Vicke sa...

ni ser ut att ha det bra och gott är det ju, ha en fin dag nu

MICKAN sa...

Vilken härlig måltid ni hade. Finns bara ett ord för detta - GOTT! // För mig bär det av till jobbet igen, men om en månad blir det semester. Då hoppas jag verkligen på riktigt härlig brittsommar. // Ha en riktigt bra dag!

Siita sa...

God morgon Mona. Vi hade en trevlig dag igår. Saknade er alla, men några kom iaf. Kram

Yvonne :-) sa...

morn! Sara är ett maskrosbarn.Där är krut i henne.Hon bodde sista terminen hos oss.Kram!

biggan sa...

godmorgon, nja snart middag ju, hihi sov till 9 i dag skönt, hoppas ni hittade svamp i går kram biggan

Mia64 sa...

Godmorgon!
önskar dig en skön söndag /Kram

Anonym sa...

Gud så läckert!
Havskräftor och räkor, eller?
Ifjol och dåförra året var vi i Bohuslän och fick njuta av dessa läckerheter och dom fina omgivningarna :-)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...