23 augusti 2010

Semestern nu ett minne blott!

Så är då denna semester oåterkalleligen slut men den kommer att leva kvar länge genom alla fina semesterkort.
Här står vi samlade på Väjern, efter en rundvandring i mitt barndomsparadis. Mycket är förändrat på Väjern nu, bland annat många av de gamla husen som förvandlats till riktiga lyxvillor.
Simon och Tomson studerar livet i vattnet, vilket de passade på att göra vid alla bryggor. Jag förstår dem för där nere pågår alltid någonting...den här gången fick de syn på en lax!
Barnbarnen var med när pojkarna spelade på kvällen och det är ingen tvekan om vilka som nu är de stora idolerna!
Men som sagt, nu är semestern slut och idag kallar jobbet! Termometern visar idag på endast 10,7 grader så det börjar nog bli dags att säga adjö även till sommaren.


27 kommentarer:

biggan sa...

ja den är verkligen slut sommaren. 15 grader har vi. ja barnen gillade verkligen varandra. stora som små. så goa. jo tomson och simon gillar allt i vatten. stannar alltid vid varenda brygga. tur det finns kort. kram biggan

Svorskan sa...

Här märks det också tydligt nu att det är höst, på morgonen i varje fall. Ha en underbar dag!

biggan sa...

det går kanske lösa på något annat sätt. med gemensamma kort. ett slags album. men måste ha tomsons hjälp. hinner kanske inte kolla det förrän helgen. han har ju så långa dagar. nu ska vi skjutsa dom i alla fall. ha det gott i dag mona. kramar biggan

Farfar-Hebbe sa...

Morsning,ja helt klart,sommaren är på väg bort,vi får hoppas på en fin höst..
Helikoptern var en närgången rackare,kom flera gånger och satte sig bredvid mig.
Jag är kvar i Vreta även i dag..
Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Nu när jag kom upp var det 11 grader här. Solen skiner. Har ju ledig måndag. Hösten gör sitt intåg. Till helgen startar dom med marknader runt om här. Först är marknaden i Nora, den som det sjungs om. Kram

Farfar-Hebbe sa...

Ja trenden för Signe är uppåtgående..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Ja nu kommer hösten,hoppas att vi får en fin sådan.Hur har det gått med sängen???Mina pengar försvinner också snabbt så jag är väl en tokstolla;)Kram!

biggan sa...

japp, kanske inte hinner före helgen, men vi ska kolla opp det. kram biggan

roffe sa...

Lycka till med jobbets första dag.du jobbat så länge,så du klara av det gelant.höst och vinter är väll bättre jobba än vara vid havet.ha en bra dag.kram

Anniepie sa...

Jaa, det var kyligt här oxå imorse! :P Men tur att man har tagit lite kort så man kan kolla tillbaka på sommaren som varit! ;) ha en bra dag.Kramar!

Camilla sa...

Ja...nu är sommaren bara ett minne.
Tur att vi har kvar minnet då ;)
God morgon!

Gilla sa...

Det var den allra bästa vegetariska laxen jag någonsin sett. ;-D

Ha det allra bäst.

Kram/Gilla

Stattinskan sa...

Varken semester eller sommar är slut för min del .... den/det håller i sig till den 1 september ;-)

Mi sa...

Lycka till på din första arbetsdag efter semestern. Ja nu är det svalt på morgnarna och det doftar höst ute.
Ha en fin dag. Kramar!!

diana sa...

Ja nu verkar den allt slut. Lite kyligt imorse.

Ingela sa...

Ja du, näst intill ett helt år kvar till nästa semester. Men åren går å andra sidan så fort så att vi hinner nog inte blinka föräns det är sommar igen =)

Gunilla sa...

Ja nu får man ta tillvara dom få sommartimmar som dyker upp då och då, som nu är i avesta!

Vicke sa...

ja, tyvärr så närmar sig hösten med stormsteg

Anonym sa...

Jag har inte märkt så mycket av kylan än, men jag hittar ju inte till toan på nätterna i mörkret!
Kram

Ninja sa...

Vi har haft det varmt idag....tom badat i 20 gradigt vatten.

Kina sa...

Tillbaks till verkligheten och allvaret igen då:) Det ser ut som ni haft en kanonbra semester:) Många minnen att ta fram när hösten och vintern tränger sig på!
Kram Kina

Ellis sa...

Idag har det regnat en hel del igen, så sommarvärmen är inte kvar, men kanske blir några fina dagar framöver! =)
Hoppas du har haft en bra dag!
Kramar

carlotte sa...

ja nu börjar det bli kallare ute
kram

carlotte sa...

ja nu börjar det bli kallare ute
kram

biggan sa...

godmorgon, denna tisdag, full storm ute. började i går kväll. kram biggan

Siita sa...

God morgon. Idag 12 grader o sprutregn. Hoppas du har det bättre. Kramar

Gilla sa...

Svar: Det är ju skillnad på oss två. du jobbar och står i och jag är den ständiga pensionisten. då har man gott om tid att läsa.

Kram/Gilla

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...