26 augusti 2010

Kongsberg en underbart vacker plats!

Vår utflykt in till Kongsberg fick ju göras på kvällen, men det var i alla fall fortfarande lite ljust när vi kom dit.

Man förstår direkt att detta är en hantverksstad för här fanns många fina statyer som visade detta. Silvergruvan är jag mycket nyfiken på och hoppas att få se vid något annat tillfälle.


Den jättestora forsen som fanns mitt i staden var verkligen något bland det mäktigaste jag sett! Även där fanns en staty utplacerad.

Mörkret föll dessvärre snabbt och promenaden blev inte så lång denna gång.

Hann i alla fall att fota detta fina hyreshus! Tänk vad lite färg kan lysa upp, inte behöver hyreshus i stan vara grå, stela och trista!
Filmen om Christoffer kan ni idag se här ovan!!!

26 kommentarer:

biggan sa...

vilken fin plats. forsen ser hur mäktig ut som helst. såg precis filmen om christoffer, hur duktig som helst killen kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Häftiga bilder...
Grattis till Christoffer,,fint att alla fick pris...
Här är det jämngrått,regnet hänger i luften,,Haé Kram.

Svorskan sa...

Härlig, gillar statyn vid forsen. God morgon! :D

biggan sa...

förstog du stack tidigt, vi skjutsar en timme senare i dag, det kom dom på när vi skulle åka, hmm, jaja jag hann lite innan vi stack i dag då hihi, kram biggan

Yvonne :-) sa...

Morn! Gratta Christoffer! Han har blivet lång! Visst är det kul.Sätter in en påminnelse.Ha en bra torsdag! Kram!

Mita sa...

GRATTIS till killen, vad roligt för honom!
Ja vad vackert det är där,tack för dom fina bilderna,
Kram o ha det gott!

Nett sa...

Ser verkligen ut som ett fint ställe :) Kram

eva sa...

Stort grattis till killen och han e ju jätteduktig:)
Vad mäktigt med forsen mitt i staden och vad vackra statyer.
Man känner sig maktlös när man vet så väl att han skulle må bättre av att ta emot färdiglagad mat från hemmet och få lite hjälp från hemtjänsten och sedan vill han inte ta emot hjälp utan ska klara sig själv!!
kramiz

Anniepie sa...

Ser väldigt trevligt ut ju! :)Haha jaa, lite färg kan göra mycket för att vi ska få en bättre syn! ;) ha en bra dag. Kramar!

rolf sa...

God middag.Vilka fina bilder och ducktig han är christoffer.han skulle man se när han tävla nån gång.ha en skön dag.kram

biggan sa...

så nu blir det blogg fritt ett par dagar, kramar biggan

Anonym sa...

Grattis till Christoffer!

Forsar är så mäktiga, och vattenfall med!

Frogprincess sa...

Gruvor överhuvudtaget tycker jag är spännande.
Låter häftigt med en fors mitt i stan.

Ninja sa...

Jag har aldrig besökt någon gruva...

Karpstryparn sa...

Vart ligger Kongsberg?

Svar: Ja, det verkar vara det enda som partiledarna för riksdagspartierna kan. Jag har nyss sett en debatt mellan dessa, de körde bara med anklagelser hela tiden, ingen av dem hade dock några vidare lösningar. Tror fasen att politikerföraktet ökar. Kramiz

Gilla sa...

Så påhittiga dom är i Kongstad med sina fina statyer och färggranna hus. Det gick inte se filmen, för det blev "error".

Svar: Du missförstod nog, för det jag visade var det gamla IKEA, som var nästan helt utrymt. Det nya öppnar inte än.

Kram/Gilla

Vicke sa...

en glad vinnare, ha en fin kväll nu

Siita sa...

Är det näcken som står vid forsen? Kram

MICKAN sa...

Å vad han ser lycklig ut!!! Och vilken härlig fiskegubbe som står vid forsen. Finfina bilder!!!

MICKAN sa...

Å vad han ser lycklig ut!!! Och vilken härlig fiskegubbe som står vid forsen. Finfina bilder!!!

Ellis sa...

Jag gillar statyer! =)
Läckert hus, påminner om ett hus i Oslo som jag brukade promenera förbi!
Hoppas du har haft en bra dag!
Kramar

Eva-Marie sa...

Så fina bilder. Känner en tjej som jobbat där som sjuksköterska i sommar! KRAM

Siita sa...

God morgon Äntligen fredag, men kyligt. Kram

Farfar-Hebbe sa...

Mors..Ja han är bra Chesnutt..
Jag åker norrut nu på morgonen,så det blir en bloggpaus,några dagar.
Haé Bra,vi höres när jag är tillbaka..Kramen.

Farfar-Hebbe sa...

Tackar,det vet du att jag ska ha,,sköna dagar..Kramen.
Åker nu.

diana sa...

Vilka fina bilder. Ha en bra dag.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...