22 augusti 2010

Sömnen är viktig eller hur?

Jag har sovit extremt lite sen vi flyttade till Uddevalla för snart sju år sedan. Vaknat väldigt tidigt på morgonen, oftast vid tretiden och inte klarat att somna om igen.
Nu har jag under min semester konstaterat att jag har sovit avsevärt bättre än tidigare. I Norge sov jag till åtta och ibland till halv nio!!Vaknade inte heller varje timma som här hemma...
Detta fick mig att fundera...Kanske min säng här i bostaden är felplacerad?? Först tänkte vi möblera om helt igår men jag föreslog att vi bytte sängsida till att börja med, vilket vi gjorde.
I natt har jag varit vaken en gång och jag sov till åtta! Bosse har sovit dåligt och var uppe redan klockan sex!! Han brukar alltid sova länge på helgerna...Väldigt konstigt detta, eller hur?

31 kommentarer:

biggan sa...

vad konstigt. skönt för dig, men inte för bosse. ni får byta rum kanske till och med. fina bilder mona. ha en fin dag kramar biggan

Siita sa...

Det går nog ett stråk där din säng står. Möblera om i sovrummet ska du se att det blir bättre. Ha det bra. Kramar

biggan sa...

ja mycket märkligt. ni får göra en om möblering av något slag kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Detta fenomen har jag hört tidigare,,troligtvis,får ni ev byta rum eller flytta om i ert sovrum,,men mysko är det,,här var solen uppe i morse,men nu ser det tveksamt ut..Haé Kram.

Ingela sa...

Det blir till att möblera om ofta med andra ord - Denna vecka är min och nästa din osv... Ni kommer att bli experter på ommöblering och till det får ni lägga till gratisträningen =D

Yvonne :-) sa...

Har hört om det innan.tror att det heter Currylinjer..Nu kommer vi att träffas oftare Hon har flyttat ner till skåne.Har blogg som heter Lady violett.Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Det kanske räcker med att byta vägg,och vädersträck..Haé Kramen.

Renée sa...

Ungefär som en del träd och häckar som helt enkelt inte kan växa på en del ställen. Sängen står säkert över nån sorts linje helt enkelt! Möblera så ingen hamnar i det "sjuka" för det vore ju taskigt och låta mannen få ta skiten, hihi!

rolf sa...

Hej.du får flytta till NORGE så fort efter pensionen.ha en skön dag.kram

Tigris Predikantan sa...

Ha,ha ... undrar om jag skall testa det där här hemma!
:)e

Yvonne :-) sa...

Jag upptäckte detta hos oss.Vi flyttade sängarna mot den andra vägen Ta reda på var linjen börjar.Jag har glömt hur man tar reda på var den börjar.Jag vet att kineser bygger sina hus hur currylinjerna går.Kram!

Petra sa...

kanske ni ska ta och byta till ett annat sovrum om möjligheten finns :)

Kram

Stattinskan sa...

Sängen står väl över en sådan där linje (vad de nu kallas) Ni får nog möblera om

Mita sa...

Ja kineserna kan väl det där att möblera rätt, så man får lugn och harmoni i rummet. Du får googla på det.Ett elände om sömnen blir störd så mycket.
Lycka till, och du får berätta vidare,
Kramiz!

Lindy sa...

Hallå!!!
Jättemärkligt är det inte, det finns något som heter "korrlinje" och beronde på vart den är så kan det vara svårt att sova.
Ser att många andra med skrivit om den....
Så det verkar som att ni får flytta sängen en bit....=)

Ha det underbart!
Kramar!

Eva-Marie sa...

hejsan! Länge sen jag var inne hos dig men är tillbaka. Det du skriver är väldigt spännande! Jag har också sovit dåligt och vaknat ofta de senaste åren MEN under sommaren i Grekland (sex veckor) sov jag som en stock, hela natten minst 6-7 timmar. hemma igen = dåligt. Vi får testa det där med byta plats. Har hört om currylinjer men inte fördjupat mig i det. har du varitI Turkiet nylgen? Vi var även en vecka i Marmaris och det var underbart.

Mi sa...

Det ligger nog mycket sanning i det där om att ha sängen rätt plaserad. Jag sover också väldigt dåligt o vaknar minst en gång i timmen. Jag har funderat på att möblera om eller byta sida av sängen. kanske är värt ett försök. Ha en fin söndag. Kramar!!

Anniepie sa...

Ja, jag hade hur trevligt som helst igår! :D Jo, jag måste få mina timmars sömn annars blir jag inte glader! :P hoppas dagen din är bra! :) Kram!

Kina sa...

Sömnen är extremt viktigt, jag blir helt förstörd om jag inte får mina 8 timmar. Märkligt att han sov illa och du bra när ni bytte sida! Sin sida av sängen kanske står i nåt sånt där energirikt ställe. Kommer inte ihåg vad det heter.
Kram Kina

Ninja sa...

Märkligt, ni får prova lite till och se om ni hittar något samband. Jag har haft sängen på samma ställe hela tiden men sover sämre nu än tidigare....kanske är åldern?

Anonym sa...

VA? Det låter helt vansinnigt. Har ni troll hemma hos er? Ni får byta säng med varandra varje kväll. Då får ju ni sova varannan natt i alla fall. Kram

pillan sa...

tror det är dags att möblera om eller byta sovrum helt ..

lycka till

charlotte sa...

det kanske ligger sanning i feng shiu trots allt
kram

Ellis sa...

Vad skönt att du får sova bra, men inte att Bosse sover dåligt istället då, kanske nåt fel på den delen av sängen!
Maten var helt underbar igår! =)
Hoppas du har en fin söndag!
Kramar

Svorskan sa...

Jag tror helt klart att placering av sängen etc kan påverka jättemycket. Jag sover som bäst om jag har huvudet mot norr till exempel.

diana sa...

Låter jättekonstigt, men det sägs ju att det går ett rutnät av energifält över hela jorden och att man inte ska ha huvudet i en "korsning" av dessa.

Gilla sa...

Jag vet varför ni sover dåligt i din säng. Du är ju Prinsessan på Ärten min vän. Plocka bort den först, så sover ni nog bra sen.

;-D

Kram/Gilla

MICKAN sa...

Ja, detta är verkligen skumt. Då håller vi alla tummarna för att denna natt ska bli ännu bättre :) Ja, det är skönt att ha semester. Har absolut inte hunnit med att blogga lika mycket som man egentligen vill. // Har du hittat någon svamp ännu?

biggan sa...

godmorgon vännen, ja då var det dags, måndag igen, hur känns det börja jobba idag? kram biggan

biggan sa...

ja visst gör det. svamp bland annat. kul kram biggan

eva sa...

Många fina semester foton har du tagit. Ja det e intresant det där med energier och hur man ska möblera och färgsätta på bästa sätt för att få bra sömn. Det står mycket om sådant i Feng Shui böcker.
kramiz och hoppas ni får till sängen så båda sover gott.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...