19 augusti 2010

Första dagen hemma efter en allt för kort semester.

Efter två veckor i Turkiet så var det dax för en vecka på den svenska bohuskusten. Turkietresan kan ni läsa om på denna sidan för här kommer endast den svenska semestern att visas.
Makrillfiske blev det som planerat med vännerna från Torekov. Vi hann med både fiske, bad och skaldjursfrossa under några härliga dagar tillsammans.
Tomson var en hejare på att dra makrill så det har han säkert inte gjort för sista gången! Efter det första fiskafänget så smörjde vi kråset ordentligt!
Jag ska sätta ihop ett bildspel om veckan på bohuskusten när jag fått landat här hemma. Detta är första dagen hemma sen vi åkte iväg den 24 juli...och på måndag är det dags för jobb igen!!

24 kommentarer:

Frogprincess sa...

Hej och välkommen tillbaka :-)
Hos Frogprincess är allt sig likt, samma kaos...

Yvonne :-) sa...

WOW!damen är tillbaka.Va kul!.Har saknat dej.Tänkte att om ni har tid och lust så är det fritidsfestival 4 sept här med grillning hos oss efteråt.Har börjat planera för bloggträff till våren.Här är en loge man kan hyra..Har du några förslag?Kram!

Kina sa...

Wow, du har varit ute och rört dig länge. Välkommen tillbaka! Ser ut som du haft det hur härligt som helst:)
Kram Kina

Renée sa...

Låter som om du har haft det toppen! Sen ser du väldigt glad ut på kortet!

Gunilla sa...

Ser jättemysigt ut det där fisket !!

biggan sa...

halloj. ja vilken vecka, den lever vi på länge må du tro. helt underbart.hoppas du hade lika härligt i norge. hälsa alla så gott. massa kramar biggan

Anniepie sa...

Välkommen hem till kalla sverige igen! ;D haha Hoppas att du har haft det bra och att du har en bra dag! :) Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Hejsan Mona,,kul att du är på banan igen,,landa försiktigt..
Haé Kram.

rolf sa...

Välkommen hem och tillbaka till verkligheten.har christoffer haft semester från crossen eller han kört hela sommaren med.ha en skön kväll.kram

Vicke sa...

Välkommen hem igen, du har haft en fin semester ser jag

Gilla sa...

Välkommen tillbaka till Svedala. Det syns ju att ni har haft det trevligt och bra på semestern.

När jag öppnade mina mejl i förmiddags så fick jag ju ett av dej.

Men jag fick en allvarlig varning där det stod så här: Våra SmartScreen-filter rapporterar det här meddelandet som mycket misstänkt och vi har därför blockerat bifogade filer, bilder och länkar av säkerhetsskäl.

Jag har inte öppnat och godkänt den, men kan svara i alla fall här.

Visst är det trevligt med gamla herrgårdar. Vi har varit i Stockholm i 10 dar, för att bland annat fira min yngste son på hans 50-årsdag.

Kram/Gilla

Mi sa...

Välkommen tillbaks!! Jag har varit in så gott som varje dag o kikat på din blogg - men icke sa nicke. Men nu är du hemma igen. Härligt med semester o turkiet är inte fy skam.
Kramar!

Ninja sa...

Välkommen hem! Vad skönt att få landa en vecka hemma innan allvaret börjar....
Jag har inte kommit igång riktigt än men så är det ju första veckan också.

eva sa...

Jag undrade när du skulle dyka upp igen så jag har varit in och kollat och ser att ni haft en härlig semestervecka efter side med:)
kramiz

Anonym sa...

Härligt med alla minnen och roliga saker man varit med om. Nyfångad makrillmed spenat och färsk potatis är bland det lyxigaste som finns! Kram

Siita sa...

Härlig semester du haft. Sett kort både här o hos Biggan. Har jobbat till 20 ikväll. Nu snart sova. Kram

Karpstryparn sa...

Welcome back! Gillar makrillfiskebilderna.

Svar: Tackar för den positiva kommentaren, dock kommer det att ta lite tid att framställa allt det här. Har därför lagt in en video som bl a handlar om ny FN-statistik som visar att Sverige ligger på 2:a plats i hela världen när det gäller länder där det begås flest våldtäkter. Hehe, gött det! Kramiz

diana sa...

Hej. Välkommen hem :)

Mita sa...

Oj vilken härlig semester, och vad gott få käka makrill, det vattnas i munnen,*ler*
Vad roligt du är tillbaks igen,
Varma kramizar!

Vicke sa...

ha en fin dag nu

biggan sa...

godmorgon, hur känns det att vara hemma? i dag sticker vi till skogs. ha en fin dag kramar biggan

Siita sa...

God morgon Mona. Nu är sommaren slut. Jobbat i två veckor. Bloggträff imorgon. Kram

Margit sa...

Många trevliga biilder du visar från resorna!!
Förstår "ilskan" när inte alla attrialjer var med så att du inte kunde föra över bilderna!!!
Stackars dej!!
Kram!!

charlotte sa...

vad mysigt att bara kunna ge sig iväg o fiska sådär. trevligt med besök
kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...