8 september 2020

En hektisk men rolig vecka.

 

Första dagen som ny-gammal pensionär var jag på vårdcentralen, som åter igen försökte neka mig en läkartid. Först när jag blev heligt f-bannad fick jag en tid. Fick äntligen antibiotika och den verkar över hela mig. Först blev jag av med magsmärtorna och urinvägsinfektionen, som jag gått med sen april då jag var jättesjuk. Sen började mina skador läka ut, det ena såret efter det andra. Jag är på spåret ordentligt igen.

På lördagen firades Bosses födelsedag och min pension. Jag lyckades nästa få ihop hela barnaskaran, fast Nettan och hennes sambo kom på söndagen. De som fattades oss var Werona och hennes familj som bor i Norge. 

Gud give att vi snart får ett vaccin!

10 kommentarer:

Farfar Hebbe sa...

Oki.Grattis till er båda..Din kommentar saknar URL länk,så det går inte att komma till din blogg från kommentaren,utan jag går in via den länk jag sparat ner i min blogg..Jag känner bara en Alma,hon är 12-13 år..Haé Kram.

znogge sa...

Sorgligt att man ska behöva stå på sig som du fick göra men det är den bistra sanningen. Skönt att du fick en tid i alla fall.
Så roligt att ni fick till ett firande med nästan alla i flocken men nog skulle ett vaccin underlätta.

Kram

mialin57 sa...



Hej vännen , vilket elände du har haft hela Våren men skönt att det går på rätt håll. Och så härligt att du kunde träffa nästan alla dina nära och kära. Och Grattis till er båda , kramiz.

Inger Rozèn_Chintoh sa...

hej!Så trist att behöva bli arg på en vårdcentral.kram,Inger

Eva-Lotta sa...

Så skönt att du blivit bättre. Här har vi inte de problemen med vår Vårdcentral. Tack och lov.
Så kul att ni kunde samla så många till kalas. Det brukar vara svårt att få ihop. Jag hoppas lite på mitt kalas, men tvivlar.

skåningen sa...

Grattis till er båda.
Hemskt att man ska behöva "tigga" sig till vård Bra att du stod på dig.
SV..Vi är vackra i våra intelligensrynkor
Ha en bra dag!
Kram!

Veiken sa...

Så bra att du blev arg och fick en tid! Skönt att det går åt rätt håll. Snart är du som ny!
Grattis båda två.
Den jäkla coronan har snart gjort sitt hoppas vi!
Kramar

Henrik Olsson - Föreläsningar sa...

Det är riktigt illa att man ska behöva bli arg för att få hjälp :/

Herr Nilssons Fru sa...

Men, inte ska man väl behöva tigga till sig tid på vårdcentralen. Tur du äntligen fick en då. Vilken läcker smörgåstårta..:)
Att samla alla när man har stor familj är inte alltid lätt.
Grattis till Bosse och grattis till din pension. Nu börjar ett nytt liv då.
Kramiz

skåningen sa...

Ha en bra söndag!
Kram!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...