11 mars 2013

Mars och det är härligt, underbart svinkallt!

 Nu börjar jag att få sommarvittring! Måtte kylan hålla i sig ett tag till! Sen kan vi bara vänta på att skörda mars kyla i form av en underbar sommar...så håll ut och klaga inte! 
 En som absolut inte klagar är Weronas Chicko för han håller värmen när han är ute. 
Jösses så stark han är! Han slet med sig den stora granen som en vanlig pinne och drog iväg med den. 
Här har han fått ett rejält tag! 

Idag är jag flexledig och planeringen är att putsa fönster, fast just nu är det nästan -13 grader så jag får vänta och se om det är mildare mitt på dagen...annars finns det massor med andra saker som jag behöver göra här hemma. Arbete finns det gott om i mitt försummade hem!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Min rygg fixar inte denna kyla, just nu har vi -13.
Men ok, vi har barmark och det är bättre än snorhalka.

mvh

Znogge sa...

Jag tar gärna en kall mars för en varm sommar :-) Så vi håller ut!

Kram och god morgon!

Siita sa...

God morgon. -14 grader här o dom har lovat kyla här tills om ca 14 dagar. Solen skiner, får se om den värmer något idag. Det orkade den inte i går. Kram

Anonym sa...

Morron ! Ah jag tror Fenixmona har lyssnat för mycket på John Pohlman månne? Här var det -20 i natt så våren verkar kommit av sig. Ha det bra !

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Det är det enda som håller upp en att det ska bli en bra sommar.Hoppas nu bara att det blir så.Set var en stark vovve!.Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Jag litar på dig,,de -14,9 jag hade i morse tar jag gärna om sommaren blir bra..
Det var en tuffing med granen..Haé Kram.

paloma sa...

Vad fint du gjort! vacker bild. och vilken stark hund! kallt här med i dag! men strålande solsken. här behöver ochså städas mina fönster är inte roliga.. men tänker inte ta dem föräns vi flyttar! men dammsuga och plocka undan måste jag göra i dag! kram

Anonym sa...

Vilken härlig bild du har lagt upp. Det var en stark hund Werona har, det gäller att stå på benen när hon är ute med honom. I dag är det tvätt och städning som gäller hos oss, på onsdag morgon åker vi till Bollebygd och firar vårt ena barbarn som fyller 7år. Sol och -9gr här, men det tar vi gärna bara vi får en varm sommar.Kram Nenne

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!När du är ledig ska du väl inte jobba med markservicen?Gör nåt kul.Kram,Inger

Gunilla sa...

Jag hoppas verkligen du har rätt, i din spådom... :)

Gilla sa...

Baloo försöker göra likadant, om han får tag på stora grenar eller kvistar. Det ligger väl i deras natur.

Vi har också -13 idag på morgonen. Tvi vale så kallt!

Sv; Jag pratade med en vänninna nyss. Hon har varit bosatt nere i Puerto och jobbat som reseguide. Hon rekommenderade att vi ska klaga på backen. Att man bara satte ner oss.

När hon jobbade där, så brukade man ordna att man fick ta sitt handbagage bara och sen fick man sin resväska nån dag senare om det var avstängt.

Kram/Gilla

ansepanse sa...

:) vilken buse :) där hade han att göra, vilket stort växthus, är det dotterns?
njut nu lite av din lediga dag, du behöver ju inte göra allt bara för att du är ledig
kramar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

"Svinkallt" är rätt ord - lite vind på detta så lär samhället stanna av! :P

Ama de casa sa...

Åh! Den jycken kan ju fixa julgranen i december sen :-)

Aurora sa...

Men jag fryser ju nu. Kram

Carina Sjölund sa...

Visst är det soliga och fina dagar. Men riktigt natt kallt. I lördags morgon när jag åkte från jobbet var det -25 grader BURR!!
Vovsarna dom kan vara riktigt starka dom :)
Kramen fina♥

Mita sa...

Oj, det är många som intressant följer vädret och kylan just nu.Och alla hoppas vi såklart på en varm fin sommar som du har "lovat" om kylan håller i sig..*skratt*..
Men det ska i alla fall bli kul och se om det stämmer..
Vad roligt han har där busvovven Chicko** ja han håller säkert värmen som han håller på.
Vilket fint firande ni fick av eran 30-åriga bröllopsdag,
Kram och ha det gott♥♥

Veiken sa...

Alla har sina ögon och öron på dig nu! Vi förväntar oss att du har rätt! Så vi håller ut! Kramar

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...