23 mars 2013

Hinner inte med idag

 för fredagskvällen blev en kväll utan att jag gjorde någonting. Jag var trött och ingenting blev gjort...både torsdag och fredag har jag haft en brinnande huvudvärk när jag kommit hem från jobbet. 
Så nu måste det bli en rivstart här denna morgon. Jag hade tänkt att göra en köttgryta igår kväll och en fläskpannkaka som jag ska ta med ut till pappa idag, men nu får jag försöka att hinna med under förmiddagen idag.

Nu inleder vi i alla fall slutspurten mot våren, -12 här just nu och kylan håller i sig och det blir fortsatt minusgrader mars ut. I fjol var det blommor som täckte marken vid denna tiden, i år är det isen som domderar...så nog lär det bli en riktigt bra sommar detta år!

21 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Ta det så lugnt vännen!! Jag får väl se vad jag kan fynda! Nu ska jag in i köket och få i mig kaffet! Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors..Aj då,inte kul att ha huvudvärk flera dagar i sträck..Hoppas du blir kurant,och hinner fixa både grytan och pannkakan nu på Fm..Cesare kanske kan hjälpa till...
Ja det blev riktigt gott,med den skinklindade tyskkorven..Så kylig som mars har varit så måste det bli en sommar som vi sent ska glömma..Haé Kram.

Åse sa...

Vilken vacker katt . Hoppas huvudvärken gett med sig. Ha en fin lördag .

Anonym sa...

tittar in och önskar en bra dag

mvh

Anonym sa...

Ojoj,hoppas dagen blir bättre!Här är sol,lätt snöfall och -0.0.Kan bli en härlig dag.Må väl vännen,kram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Hoppas att du slipper huvudvärken helt idag!!

Siita sa...

God morgon. Jag hade -11 o solsken här när jag vaknade. Satt i värmaren på bilen o drar till Nora snart. Det är bytesdag där. Kram

Camilla sa...

Hoppas verkligen att du har rätt där.
Jag vill ha en varm och solig sommar i år.
Kram!

Helen sa...

Vad beror denna huvudvärk på som "alla" har haft denna veckan? Om det inte beror på våra egna krämpor...
Ha en underbar helg med far och alla de dina. Vi ses nästa vecka om jag inte studsar in o kollar läget. Puss o Kram

Znogge sa...

Hoppas du slipper huvudvärken nu i dag!

Kram och god förmiddag.

Anonym sa...

Inte kul med huvudvärk, hoppas den har gett med sig. Vilken härlig påskbild på Cesare. Hoppas du får en fin dag tillsammans med din pappa. I morgon åker vi till Ikea, det är dax för ett nytt köksbord och stolar, hoppas vi hittar något som verkar bra. Nenne

Gilla sa...

Det var ju tråkigt att du har fått huvudvärk. Hoppas att den har gått över nu. Jag vet hur det känns, för det har jag ofta.

Fina bilder på Cesare. Han ser ju så mysig ut.

Sv: Jag har inte heller plockat fram några påsksaker. Brukar inte göra det heller. Kanske det blir en gul bukett av nåt slag.

Då är du väl i full gång att laga maten nu. Eller det är kanske redan gjort?

Kram/Gilla

Ama de casa sa...

Ajdå... Hoppas att huvudvärken har gett sig av!

Carina Sjölund sa...

Hoppas du har rätt vännen :)
För förra sommaren var en KATASTROF!!!

Ha en fin lördag!
Kramen♥

ansepanse sa...

det får vi verkligen hoppas, det behöver vi alla efter den långa vinter som varit
hoppas att du slipper huvudvärken idag
kramar

Ingrid sa...

Har med haft en huvudvärksvecka, men idag känns det bättre som väl är. Snö här med och kallt. Suck, vill ha vår nu!

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Att du har huvudverk betyder nog på stress!
Vila!Tat lugnt!
Kram,Inger

Mita sa...

Usch för huvudvärk den tar bort lust och ork verkligen. Det enda man vill göra är att få lägga sitt värkande huvud på kudden och domna bort...*
Hoppas du är bättre i dag och orkar med det du hade tänkt dig.
Fina Cesare,klart han vill vara nära matte vid datorn,hehe...han gillar påskliljor ser jag**
Kramar♥♥

Yvonne Johansson sa...

Det låter inte bra. Jag brukar också få huvudvärk periodvis. Som tur är hjälper panodil zapp, men magen blir alltid lite dålig av dom. Däremot så hjälper dom bäst mot mina värkande leder och muskler. Cesare är verkligen en fin katt, fina tecken har han och vackra ögon. Hoppas nu att våren ät på G snart. Men man får väl va glad över att vi har sol och uppehålls väder, även om det biter riktigt i vinden. England har ju råkat ut för ett riktigt rusk väder. Krya på dig och hoppas du får tillbaka orken snart. Ha en skön lördag. Kram Yvonne.

Veiken sa...

Snälla, lyssna på din kropp och sortera ut en del som inte är jättemåste! Sköt om dig! Kramar!

Inger Rozèn_Chintoh sa...

God Förmiddag!
Hoppas att Du får en bra dag.Tydligen är våren på väg.
Kram,Inger

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...