25 oktober 2012

Vilken härlig dag, jag blev härligt glad...

Vilket fantastiskt väder det blev onsdag 24 oktober! Det var ju inte heller vilken dag som helst inte...nej minsann!! 

Svärdottern Solle hade födelsedag igår och inte nog med det...Rogers Fia hade också födelsedag! Visst är det märkligt att båda mina söners kvinnor har födelsedag på samma dag!!!

Johnnys kvinna ska vi uppvakta på lördag tillsammans med pappa. Jag vet inte när vi får chans att uppvakta Rogers Fia, för hon bor långt upp i Sverige, i Storuman. Det får bli uppvaktning när hon kommer neråt nästa gång.

Jag tog mig i alla fall en ordentlig bensträckare under lunchen denna dag och det var väl en himla tur...för denna torsdag ska det vara minusgrader...Fast en blick på termometern visar att det faktiskt är hela tre plusgrader så vi klarar oss utan halka även idag! 
Kolla gärna in på kommentaren från LG under gårdagens inlägg!!!



26 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Igår var det en mulen blåsig dag här. Men idag hoppas jag på sol, vi har ju -1.5 grader här. Tur man har kupévärmare. Kram

Hanna sa...

Vilka fina bilder. Jag vill också ha sol men den lyser med sin frånvaro...

Anonym sa...

Ibland inträffar märkliga saker.

Skapligt väder hos mig igår, men nu på morgonen har vi bara +1.Jag är glad att jag för en gångs skull har köpt en vinterjacka innan den riktiga kylan kom

Ha en bra dag, kram

Anonym sa...

Mors,,Kanonbilder från din prommis i går,ni har ganska mycket löv kvar än,,här står träden glesa nu..Här är det -4 just nu..Haé Kram.

Anonym sa...

Mors,,Ja visst blir även insidan lite förändrad,men i grund och botten inte så nämnvärt,,vi får kanske en mer nyanserad bild av vår omgivning under tidens gång..Utsidans förändring ser man direkt,den inre är svårare att upptäcka..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Fina bilder jag tyckte om bild nr 2 .Ju äldre man blir ju mer uppskattar man saker omkring sig. Jag är dagisfru
till gubben :-) Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Fina soliga höstbilder. Ha det bra !

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Härliga höstbilder.

Visst är det konstigt när nära fyller år samtidigt.
Mina kusiner (syskon) som är i den familjen 3 stycken, fyller år på samma dag :D

paloma sa...

Vi hade med fint i går;) I Dag är det kyligare...hörde det där kalla vita skulle komma i helgen!;( uSCH... Vill inte!;( kram

Ingrid sa...

Här har det varit dåligt med sol denna höst.. hyfsat helgen som gick men sen grått och trist igen. Tänk vad mycket det gör på humöret med SOL!!

Gilla sa...

Godmorgon!
Så härliga bilder du har lyckats få fram tack vare den vackra solen.

Sv: Visst såg jag det och kommenterade också vad det handlade om.

Kram/Gilla

Ellis sa...

Vackra bilder, vi hade en härlig höstdag här igår! =) Idag lite mulet och var -2 när jag cyklade till jobbet!
Tog en lite tur till Italien med tjejgänget, ska lägga ut lite bilder senare! =)
Grattis till svärdöttrarna!
Kram Elenor

Gunilla sa...

Ja vilket härligt väder, även idag skiner solen i Dalarna !
Det var ändå schysst då av LG att kolla upp det detaljrikt, det är ju varken deras eller Biggans fel att det blev som det blev, vi håller tummarna !!

Ama de casa sa...

Vilken fantastisk dag!

Grattis till båda svärdöttrarna :-)

ansepanse sa...

vilka underbara höstbilder :)
vad bra att Biggan ändå är kvar i tävlingen
kramar

Snejky sa...

Men vilka härliga foton du har lagt ut.....Wooohooo
Kramen

Nett sa...

Vilken fin dag :) Ja det var konstigt men ack så bra att klara av 2 födelsedagar samtidigt. Kram

Ma sa...

Härliga höstbilder. Inte dumt alls att klara av två födelesedagar på en och samma gång...

Carina Sjölund sa...

Vilka vackra höstbilder!
Grattis till födelsedagsbarnen :)
Kramen rara du♥

Yvonne Johansson sa...

Vilka underbara vackra foton :) Dom var jättefina med sina färger, och du har tagit bilderna så bra. Här har det haglat idag på eftermiddagen då det drog in stora mörka molntussar över Lidköping. Jag håller på att måla lite, därför har jag inte varit inne i min blogg på ett tag.
Ha det så gott, Kram Yvonne.

Veiken sa...

Härliga Uddevallabilder.... du vet ju hur fäst jag är vid den stan ;) Hagel har ramlat ner över oss idag! Kramar

Unknown sa...

En fin och trevlig dag har du haft ser jag. Kul med sådana.
Hälsningar/SA

Mita sa...

Grattis till dina svärdöttrar, tänk Storuman, två mil därifrån ligger våran stuga vid min mammas föräldra hem. Det är så underbart fint där uppe.
Vilka vackra höstbilder,träden ser ut som gjorda av guld..
Kram vännen**

Maria sa...

Ja det ser ut som en härlig dag, bara att njuta. Önskar vi kunde få fler av sådana dagar.
Ha en skön helg/kramen

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Godeftermiddagen,Mona!
För mig är det fortfarande morgon.
Ska fixa till frukost nu.
Solen skiner i Örebro.
Jag kom inte ihåg att du har jouren denna vecka.Måste vara tröttsamt att bli väckt mitt i natten!
Kram,Inger

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Är detta Uddevalla?
Jag har rest igenom och det var länge sedan.Märkligt,att en del av ens förfäder har bott i Uddevalla och varit klockare!
Kram,Inger

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...