9 juli 2012

Äntligen fick jag också besöka Röe gård!

På Röe gård möttes vi av denna träskulptur som stod på gårdsplanen och mellan husen skymtade vad vi först tyckte, en sjö, men det var ett hav av lin.

Söndagen blev rena släktträffen ute på Röe gård.

Storasyster Lotta var där, precis som Johnny med sin familj. Kaffebröd hade vi med oss, så det räckte till allihop.

Det var många fina tavlor med på utställningen.

Den här tavlan blev jag väldigt förtjust i, den är jättefin!

Lite försäljning blev det på eftermiddagen denna sista utställningsdag på Röe gård. Fler bilder från utställningen och de vackra omgivningarna runt gården kommer i morgon.
Jag passade på att ta lite fler bilder på det underbart fina linhavet.

Det är första gången som jag sett en linåker här hos oss, ja första gången någonsin! Jag har bara sett detta på bild förut.





17 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Vika fina tavlor hon målar :)
Linhav, det har jag heller aldrig sett förr.

Kram

Anonym sa...

Mors,,Läckert med tavlorna och Linhavet,har inte sett ett sådant tidigare..Drar norrut nu,återvändardagar i Dorotea kommun,ska bli kul..Haé Kram.

Aurora sa...

Första gången jag såg ett Linfält så trodde jag att det var en sjö. kram

Camilla sa...

Vilken dag du haft. Kanon!
Linhav..nä,det har jag aldrig sett. Vackert!
Och vilka fina tavlor.
Kram!

Yvonne sa...

Godmorgon! Fina tavlor .kul att tösen fick sälja..Hoppas att din vecka blir bra ändå!Morgonkram!

Anonym sa...

Go morron från ett soligt Stockholm.
Idag ska jag sätt mig ute och njuta.

Fina tavlor flickan målar.

Ha en bra dag
kram

Siita sa...

God morgon. Jag tycker linhav är finare än rapshav. Några få gånger har jag sett linhav i blommning. Kram

Ma sa...

God morgon. Vilka fina tavlor. Kul att hon fick sälja. Fint ställe att ha utställning på...

Mita sa...

Så fina tavlor,vad roligt att det blev lite sålt också.
Vad vackert det verkar vara där, och linfält är magiskt underbara med sin blåa färg.
Jag minns för några år sen så hade dom sått lin och raps bredvid varandra. Gud alltså så vackert med dessa böljande gula och blå fält bredvid varandra♥
Kram vännen och ha en bra dag♥

Gilla sa...

Nog ser det väl härligt ut med en blommande linåker? Jag har sett några stycken. Det är just den blåa färgen jag gillar.

Det måste ha varit roligt att träffa släkten vid ett sådant tillfälle, som på en konstutställning. Jag hoppas att din dotter fick sålt några tavlor.

Sv: Det var verkligen en härlig dag igår. Promenaden gjorde mej verkligen gott.

Kram/Gilla

Veiken sa...

Jättefina tavlor hon gör din dotter. Klart att folk köpte dom fina tavlorna. Själv har jag alldeles för mycket på väggarna, så det blir inga fler tavelköp för mig, men det är roligt att titta! Kramar

Nett sa...

Härligt at du kom dit och så mysigt det såg ut att vara där. Förstår att hon får tavlorna sålda för de är fina. Kram

Gunilla sa...

ni verkar ha haft uppehåll iaf,, här har lokalt kommit 60 mm över helgen !

Carina Sjölund sa...

Vilken härlig dag du haft.
Linhav är någonting jag aldrig sett.
Men det var vackert :)
Kramen rara du♥

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej o hå!
Så vackra tavlor!
Men nu måste det väl blivit klirr i kassan?
Solen skiner och tänk,Det har redan växt upp potatis på nya terassplattorna!
Ha det gott
Ingeri Örebro

paloma sa...

Lin åker! det undrar jag om jag sett? vackert ser det ut i alla fall,, kram

kaffehörnan sa...

När Hörnan är i farten går ingen säker haha
kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...