10 augusti 2017

Pappa var en klok man med många kloka uttryck

 "Det blir som det blir när det inte blev som det skulle" var ett uttryck som han ofta använde. 
Det är ju så att det finns positiva saker även bland det mest sorgesamma, det mest positiva under pappas sjukdom och bortgång var att jag hade semester. 

 Jag hade första semesterveckan bakat ett par hundra bullar.

På måndagen, dagen innan pappa ramlade, hade Bosse och jag inhandlat alla ingredienser till smörgåstårtan vi skulle göra till pappas 95- årsdag.


Onsdagen gjorde vi ändå denna stora smörgåstårta, då trodde vi fortfarande att pappa skulle kunna opereras, att han skulle fixa det hela, även denna gång. 

Så blev det inte...pappas tillstånd försämrades på onsdagskvällen och på hans födelsedag den 3 augusti kom de flesta i släkten för att gratulera och ta ett sista farväl. Hos oss i Uddevalla stod dörren upplåst och alla fick åka dit och äta smörgåstårta och bullar utan vår älskade pappa/morfar/farfar...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt i sorgen måste det ändå kännas bra för hela familjensom samlats för att ta farväl...
Ja synd att vädret var emot i gårkväll,hoppas på bättre väder i kväll när Doug Seegers kommer,mer folk också..
Länken i din kommentar är till en blogg du inte använder längre (en wordpress).Haé Kram.

Eva-Lotta sa...

Fint ändå blev det ju på nåt vis! Hans uttryck, det levde ni ju upp till! Kram

Geddfish ♥ sa...

Så fin han var, tror säkert han levde fullt ut och fick mycket god omsorg från er alla.
Det där uttrycket har varit gångbart många gånger i mitt liv, så sant.
Varm kram!

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Tack för hälsnng hos mig.
Det är bra,Mona,att skriva ner det som rör din pappa.Det gjorde jag när min man gick bort.Vi var t.o.m i Allas veckotidning.
Det kändes så gott då.Kram,till dig och Bosse!

yvonne sa...

Ni har många fina minnen efter din pappa!
SVAR..Tyvärr är det så att många dialekter har försvunnit!
Kram!

znogge sa...

Jag hade också förmånen att ha semester när mamma dog. Visst gick hela ledigheten men jag hade inga krav på mig vilket var så befriande. Kloka ord från din pappa <3

Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...