29 augusti 2017

Utrensning på alla plan

 Jag har under det senaste året rensat ut massor av onödiga saker från vårt hem. Visst, gubben protesterade väl lite grann när turen kom till hans verktyg och prylar, men nu återstår ca 1/4-del av detta och det är mer än nog.

Massor av prydnadsföremål är nu borta och damningen går numera på en halvtimma, snabbt och enkelt.


I söndags började utrensningen på Facebook, där "vänner" rensades bort. Många gamla vänner är borta sen flera år, fast deras anhöriga inte har kunnat ta bort dem från Facebook, då de saknat deras behörighet. 

Sen rensades olika oönskade personer och energitjuvar bort så "vänlistan" minskade från dryga 700 till 277 personer. Känns väldigt bra! 

6 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Ibland är det nödvändigt med en rensning!

Kristina sa...

KÄRA Mona det gjorde du Hjelt rätt ok. Jag undrar hur jag får bort en kär vän som gick bort 2015. Hon hade inga anhöriga och känns svårt att se hennes Facebook sida. Vackra bilder i dag igen att få njuta av. Ha en skön dag Mona. Kram ��

znogge sa...

Jag rensar ofta ut på hemmaplan men nu har vi ett skräprum som verkligen behöver sig en översyn. På FB rensar jag aldrig. Har inte så många vänner att det behövs känner jag. När det gäller FB är det bra att ge någon anhörig ens uppgifter om i fall att. En del väljer medvetet att låta kontot ligga kvar så det är nog lite olika vad man tycker...

Kram och ha en bra dag!

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Det är bra att rensa onödiga prylar.Jag kan inte slänga allt då jag inte har någon bil.
Jag är glad att du inte rensade bort mig!Kram,Inger

Gilla sa...

Vi ska också rensa ut en hel del saker. Nu har vi fått kartonger, när jag har fått mediciner, så de kommer att passa ill diverse rensningar i garderoben och andra ställen.

Kram/Gilla

Geddfish ♥ sa...

Att rensa, gör gott. Det gör jag med jämna mellanrum, både här och där.
Fina bilder.
Varm kram 💛

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...