18 augusti 2017

Kärleken till din nästa och till dig själv

Var rädd om det du har. Ingenting varar för evigt! Tag vara på dagen idag och gör något bra av den! Älska medan tiden finns, en dag blir det för sent!

För att kunna älska andra så måste vi älska oss själva. En god vän, Göran Hahne, utrycker detta så bra så jag citerar honom:
"Det är väldigt nyttigt att ha fokus på "Kärnverksamheten!"
Därför att det är ur den egna balansen, självkännedomen och omtanken om sig själv som den sunda och djupa kärleken till människorna omkring dig kommer ifrån.
Om du inte tar vård om dig själv och din inre kärna. Då kommer du inte att ha något kvar att ge till andra!"

4 kommentarer:

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!Så sant,Mona.Man måste vara nöjd med sig själv,innan man kan älska andra.Men det är allt bra skönt med en katt eller två.Kram,Inger

Eva-Lotta sa...

Det är sant, men inte alltid helt enkelt!

Veiken sa...

Så sant, men ibland blir jag så himla trött på mig själv. Förhoppningsvis kan jag ändå älska och ha omtanke om andra! Inte så lätt! Kram på dig

znogge sa...

Så sant som det är sagt men inte alltid helt enkelt...

Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...