30 november 2012

Gran Canaria! Snart kommer vi...igen!!

Idag fick jag min sökta ledighet i februari beviljad! Så den 2-16 februari bor vi på Playa Amadores på Gran Canaria tillsammans med yngsta dottern Wictoria och min systerdotter Rebecca.
Den här fina strandpromenaden förbinder Playa Amadores med Puerto Rico. Den är 1,5 km lång och bjuder på mycket fint att se utmed sidorna.
Vi såg att det fanns möjlighet att ta sig ner till vattnet, men vi vågade oss inte på det sist, då jag gick gipsad efter mitt fatala fall. Så denna gång hoppas jag få utforska allt som vi missade sist...och lite till!

Hajfiske! Nu vore det väl attan om jag inte ska komma ut på hajfiske denna gång!!! NU har jag i alla fall två användbara armar igen!!!



25 kommentarer:

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Å jag som läste "GRAN" Canaria och tyckte du var riktigt vitsig som skulle åka lagom till jul. Men det var ju inte juletid du skulle åka.

Dom betten är inte att leka med.
Chansen är väl liten att du skulle halka omigen på semestern ....

Minusgrader här idag:(
HA det bra!

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Önskar er en riktigt skön semester.Men du... akta dej för hajarna!!Det är nog mycket behändigt med BH som knäpps fram.Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Lolita gick bort lite för tidigt..Härligt då har du något att se fram mot,hajfiske,klart du ska prova det..Här är det full vinter nu..Haé Kram.

Anonym sa...

Mors,,Oj såg du så fel,,Men hon hade kunnat fått några år till,,men 79 år,inte så illa ändå..Haé Kram.

Anonym sa...

då har du något att se fram mot, och det gör det säkert lättare att överleva denna fruktansvärda årstid

kram

Unknown sa...

Ååååh vad härligt :)
Precis sådant som man ska ha inbokat nu när det är värsta värsta snöovädret utanför fönstret. I år blir det första året på mååånga år som vi inte åker utomlands. Lillan är för liten och vi får istället mysa hemma med henne. Känns faktiskt HELT okej det med ;)
Hoppas du får en fin dag!
Kram kram

Gunilla sa...

Åh, va mysigt !! jag avvaktar till i januari men då skall jag boka en vårresa !!

Camilla sa...

Åååå så underbart!
Och jag ska till värmen i Mars.
Vi har det fööör bra!;)
Kram!

Carina Sjölund sa...

Underbart att åka på en resa :)
Jag vill jag oxå!
Men som det ser ut nu, så lär det inte bli inom närmasta tiden :(
Kramen rara du♥

Herr Nilssons Fru sa...

Så underbart att ha en skön o avkopplande semester i solen att se fram mot. Lyckos dig.

kramiz

Anonym sa...

Vad härligt att få sticka iväg och få lite värme istället för snö och kyla. Men snälla, håll dej på benen semestern blir så mycket bättre då. Ha en fin första advent. Kram kram Nenne

Gilla sa...

Då är du på Gran Canaria samtidigt som vi är på Tenerife. Då får vi vinka till varandra. Men vänta till efter den 10onde.

Sv: Ja, det tog alldeles för lång tid att "hitta" var bilderna finns. Men nu vet jag ju.

Så det var för två år sen du vann i rimstugan? Jag var så säker på att det var förra året. Men tiden går ju så fort.

ansepanse sa...

vad härligt det låter :) något roligt att se fram emot
kramar

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Anders har väl namnsdag idag.

"Om Anders braskar ska julen slaska" är det väl.
Och idag är det kallt!

Ama de casa sa...

Vad härligt att ha det att se fram emot nu i vintermörkret :-)

Siita sa...

Du får akta dej denna gången o se hur du går. Ha det så skönt då. Kram

Nett sa...

Vad härligt det låter, då har du något att se fram emot. Kram

Areyanna sa...

Hej! Vad härligt det låter! Vi ska med åka nånstanns i februari=) Vart får vi se=) Bara det är varmt och soligt så är det kanon=) Sv: Ja du har så rätt klart man ska lära sig lyssna på sin kropp. Jag vilade från träningen igår å kör idag igen istället. Känns mycket bättre å vaknade pigg imorse=) Ha en fortsatt fin kväll! Kram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Åh, så härligt för er! :)

Jag blir riktigt avundsjuk! :)

Veiken sa...

Gott blir det..... jag gillar Amadores och strandproenaden till Puerto Rico!Härligt med nerräkning! Kramar.

Mita sa...

Så skönt att ha nånting att se fram emot och längta till nu mitt i vintern.
Kram vännen**

starling sa...

Vilka underbara bilder. Jag kommer inte titta ut på flera dagar nu för då kan jag låtsas att jag befinner mig i dina bilder. Jag saknar värmen.
Hajfiske låter spännande men lite läskigt. Hoppas du får vara med om det.
Noskapin är uppskrivet nu. Hjälper inget så får jag tvinga iväg Stålmannen till en läkare. Tack för tipsen.
kram =)

wiper sa...

Lyckost! Vad härligt du har att se fram emot. det ser helt underbart ut där. En av mina morbröder som är död sen länge var ofta dit och på många andra ställen. Vad häftigt med hajfiske och dramatiskt. Nu vill jag dit också ;)

kram

paloma sa...

Härligt för er att få komma i väg igen! Vi har -16 här och så mycket snö! Jag går i ide alltså!:( Jag har redan fått min förskylning! Vaknade i morse och hade ont i hela kroppen! Var ut och handlade i går höll på att slå i hjäl mig trots jag hade dr:martin skor på mig! Suck....bara hålla sig inne och längta till våren igen! KRAM

paloma sa...

DS.Glömde ju säga att haj fiske har jag aldrig varit med på! det är nog en upplevelse haj soppa är gott! DS

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...