19 november 2012

Måndag, måndag och dags igen!

Simon, Tomson och Mole
Lördagen startade här hemma med en rejäl tacolunch. Sen skulle vi ju ha lite god efterrätt...

Jag hade gjort det enkelt för mig och köpt två paket med chokladpudding och en paket med vaniljsås, bara att vispa ner i mjölk.

Sören och Biggan
Försökte göra det hela ännu enklare så jag bad gubben vispa ihop chokladpuddingen...Han tyckte det var konstig pudding för i två av påsarna var det vitt pulver...

Simon och Tomson
När jag skulle ta fram vaniljsåsen förstod jag varför pulvret i två av påsarna varit vitt...för i skafferiet låg det kvar en paket med chokladpudding...Fast pudding blev det i alla fall, så vi slapp att dricka det. 

22 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Hoppas det smakade bättre med vaniljsåsen iblandad. Jag äter inte chokladpudding. Kramar

Anonym sa...

Tittar in och önskar dig en bra dag
mvh

Yvonne sa...

Godmorgon!Då blev det choklad/vaniljpudding!! Det krävdes en hel del energi att hantera mej.Men jag lyckades. Tråkigt att de hade planerat så dåligt.Du som så väl behöver sitta med ditt dåliga ben.Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Hoppsan,,vad kallade du denna anrättning ""Vaniljpudding med Chokladsås"" kanske..Kul hade ni i alla fall förstår jag..Haé Kram.

Camilla sa...

Vilken tur att det blev en pudding,till slut :)
Kram!

Smörblomma sa...

Tur att det blev någonslags pudding iallafall :) Kramiz

Gunilla sa...

vit chokladpudding, det vore väl nått det :)

ansepanse sa...

vad bra att det blev pudding ändå :)
kramar

Nett sa...

Bra att det blev pudding av det :) Hoppas att du får en fin start på veckan. Kram

Mita sa...

Tur det blev bra i alla fall,och gott smakade det säkert. Fast trots att jag är en riktig gottegris så gillar jag inte chokladpudding..**
Ha en fin dag
Kramar♥

paloma sa...

Gott med chocklad pudding! Usch jag blir bara fetare och fetare nu:( skutar jag röka igen som lillan vill e jag rädd jag kommer äta i hjäl mig! Suck...kram

Gilla sa...

Så tokigt det kan bli. Men som tur var var det ju ätbart ändå.

Sv; Tack för den fina kommentaren.


Kram/Gilla

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Det var ett tag sedan man åt. Vad gott ni har haft det :)

trollet sa...

Ha ha, bara det blev gott!! =))
Jo, visor ska lyssnas på live, av en BRA trubadur=)

Ma sa...

Hoppas det var riktigt gott för i så fall har ett nytt recept uppfinnits. Vad det skall kallas vet jag dock inte. Men det är ofta så nya maträtter kommer till, om de inte importeras...

Ama de casa sa...

Haha! Men det skulle ju ändå ha blandats i magen i alla fall :-)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag har av någon outgrundlig anledning aldrig fastnat för chokladpudding! :/

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej.Huvudsaken att det gick att äta!
Alla kan rta fel sa igelkotten!
Och ni hade trevligt!
Kramen,Inger

Ninja sa...

Chokladvaniljpudding? Kanske en given succé?
Min helg har också gått i festens tecken :)

Anonym sa...

Chokladpudding ska vara med väl vispad grädde inte vaniljsås det skär sig i smaken. Ha det bra !

Gilla sa...

Jag älskar chokladpudding och vi hade det två dagar förra veckan.

Sv: Det blir ju vanligare och vanligare att butiker får stänga. Och det blir ju som du säger katastrof.

Kram/Gilla

anniepiie sa...

mums, taco är ju så gott! :D

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...