24 november 2012

Våran Margareta fyllde 90 år!

 En fin eftermiddag fick vi tillsammans med jubilaren, våran margaret som igår fyllde 90 år!

Pappa hade ordnat med den jättegoda tårtan.


Margaretas syster Miriam hade bakat en fin kaka till sin syster.



 Miriam sjöng också för sin syster och berättade lite om deras barndom. De var 10 syskon och alla sjöng och spelade, en stor härlig musikfamilj! Idag är de bara tre syskon kvar av den stora barnaskaran.
 Min syster hade hjälpt pappa med tårtan och dukningen till kalaset och min äldste son Johnny hämtade mig vid jobbet 12.30, så jag kunde få vara med.


 Dotter Jeanette hjälpte också till med dukningen medan yngsta dottern Wictoria kom direkt från sitt jobb.


Flera vänner kom och uppvaktade jubilaren och det riktigt lyste om våran Margareta! Så jätteroligt att få vara med!

23 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som om ni alla hade en trevlig dag.

mvh

roffe sa...

Vad fina ni var,härlig familj.DU får gratta henne från mig efterhand.kram

Siita sa...

Härligt att få träffas o ha kalas. Dotter från Sthlm o barnbarnet kommer hem snart. I kväll ska vi till Frövi o gratta ett barnbarn där som fyllde år igår. Kram

Jenfan75 sa...

Vilken trevlig mottagning. Ett stort Grattis till Margareta=)

Gilla sa...

Grattis igen till Margareta. Hon ser verkligen vacker ut fortfarande. En sån härlig familj!

Sv: Det är ju synd att du har en mörk lägenhet. Vår är ju som väl är genomgående och har stora fönster. Så mina blommor trivs och mår bra.

Jag flyttar omkring orkidéerna allt eftersom de blommar. För jag vill mest se dem i vardagsrummet. Vi har ju bara två rum och kök.

Kram/Gilla

ansepanse sa...

det blev en fin dag för Margareta och er alla som var med där :)
kramar

Anonym sa...

Vad trevligt. Jag har 41 år kvar tills jag blir 90 ! Ha det bra !

Yvonne sa...

90 år bär respekt med sig. Hon ser snäll ut eran Margareta! Och trevligt när alla kan hjälpas åt! Kram!

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Mona!
Så trevligt ni hade!
Jag har sorg idag,men försöker lätta upp humöret med att ja,baka!Vi får se hur det blir!
Kram,Inger

Carina Sjölund sa...

Ni fick en fantastisk dag :)
Hon ser pigg och fräch ut för att vara 90 år :)
Grattis till henne!
Kramen♥

Ama de casa sa...

Vilken trevlig dag! Och Grattis till Margareta :-)

Anonym sa...

Hej du,,Vilken underbar dag det måste ha varit för er alla,,härligt med familjen samlad till fest...
Att du gick bet på rebusen spelar ingen roll,,jag gillar dig i alla fall..Haé Kram.

Mita sa...

Vilken fin gemenskap hos er alla,och visst lyser det om födelsedagsbarnet,hon bär sina 90 år med heder*
Kram vännen och ha en fin kväll♥

Veiken sa...

Det riktigt strålar värme från dina bilder. En chic dam Margareta. Tänk 90 år och så fräsch! Grattis till henne! Kramar

ansepanse sa...

Sv: visst är det konstigt att ingen får vara annorlunda eller sticka ut för mycket
kramar

Areyanna sa...

Hej! Härligt! Duktig du är! Här hadde fönstrena med behövts putsas, får ta tag i det nån dag eller leja bort det till någon. Nice med eget löpband hemma, jag har ett attract i rosa. Vad blev det för färg på ditt å märke? Har du invigt det nu då? hoppas du haft en bra dag? ha en fortsatt fin kväll önskar jag å king<3

Anonym sa...

Vilken härlig dag ni verkar haft tillsammans med den fina jubilaren. Så underbart att få ha sina nära och kära kvar så länge i livet. Din pappa och Margareta ser så fina ut båda två. Ha en fin fortsättning på helgen.Kram från Nenne

Maria sa...

Så fin hon är Margareta, tänk att få se så pigg ut vid 90 år fyllda. Härliga bilder från kalaset.
Visst är de så fint med all belysning som sätts upp till julen, Vänersborg fanns det inget ännu men kommer säkert fram i gent.
Helgkramizar från torpet

Ellis sa...

Hej! Vad härligt att så många kom och firade henne! =) Mysiga bilder!
Kram Elenor

paloma sa...

Vad trevligt ni verkar ha haft, mysigt och samlas så där!
Fick 4 ytterligare hat komentarer i går från personen som håller på anonymt! kolla gårdagens innläg ser du!:( Tror det är samma person som anmälde mig! mycket trist! KRAM Och trevlig kväll.

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Stort grattis till henne! :)

Augusta sa...

Vad fint och trevligt :) 90 år är en hög ålder men damen ifråga ser pigg och fräsch ut :)

Trevligt då släktingar träffas så där.

Kram

wiper sa...

Vilken fantastiskt fin 90-årig kvinna så reslig och ungdomlig. Hennes man ser också jättefin ut. Min mamma fyller 90 nästa år men hon är senil och det har blivit värre. Är det din mamma eller mormor? Jag har inte hängt med riktigt. Ni verkar ha haft jättekul och ett fint firande. Jag blir så rörd så fint ni ordnat det

kramar

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...