25 november 2012

Snart är advent här så nu är det bråda dagar.

 Cesare håller koll på att strykningen av julgardinerna går rätt till.

 Fast han vill gärna gosa lite emellanåt och det vill ju gärna matte också, så det passar oss utmärkt.


 Cesare bevakar sin plats i köksfönstret, så han säkert vet att matte inte sätter för mycket grejer där.

Jag försökte beveka honom att låta mig fixa klart utan hans medverkan, men då låtsas han bara vara döv och vänder bort huvudet..."så ser säkert inte matte att man sitter där..."

 Idag hoppas jag i alla fall att alla fönster ska bli klara och det redan på förmiddagen för sen kommer yngste sonen och hans Fia på middag! 
Fia håller på att utbilda sig till frisör och efter fredagens kalas hos Margareta så var vi hos Fia, som klippte mig. Hon är jätteduktig och jag blev supernöjd med klippningen...så nöjd att jag glömde att fota Fia, men det ska jag göra idag!

24 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Skönt med en frisör i familjen. Blir lite billigare så. Min katt ligger aldrig i fönstren. Kramar

Hanna sa...

Mysigt inlägg. :-)

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! ja man lär sig något nytt varje dag.Ha en riktigt bra söndag.Du... ett foto på dej i din nya frisssa tack!. Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Tackar,,det är skitkul när man blir en vinnare..Ja du får passa dig så inte CCesare blir utan fönsterplats..Haé Kram.

Nett sa...

Ja det går undan nu, och det är dags här med att få igång adventsstöket :) Kram

Aurora sa...

Ska göra en djupdykning i min Julkista. Lite ljusslingor måste upp. Kram

Anonym sa...

go morron!

Jag klipper och färgar mitt hår själv. Det är billigast så, ingen normal person råd att gå till frisören

mvh

wiper sa...

Vilken härlig och fin bildsekvens på katten till dina passande ord. Jag njöt. Katten är så lik min systers katt Nisse.

Ha en härlig dag
kram

Gilla sa...

Så duktig Cesare att passa dina fönster. Söt är han också.

Jag sparar pengar på klippning och färgning. Klipper mig själv, när det behövs, men jag har bara ordnat med luggen senaste året och låtit nackhåret växa. Numer gör jag mest en inbakad flätning. Det funkar eftersom håret är såpass långt. Så färgar ju Bert håret till mig.

Sv: Så synd att du inte kan ha levande blommor längre.

Kram/Gilla

Unknown sa...

Så söt lilla Ceasar är (ja ja... det att jag sagt det mååånga gånger nu, men Ceasar är ju söööt)
Vad lämpligt med kompis som är frisör :)
Hoppas du har en fin söndag!
Kram

Ama de casa sa...

Han är så fin Cesare - svårt att motstå hans inbjudan till kelpauser :-)

ansepanse sa...

vad bra med en frisör i släkten, då kommer du alltid att vara välklippt :) söte Cesare
kramar

syren sa...

Ja nu kommer ljusets tid och att det är mycket som ska fixas innan dess.Fina bilder! Ska bli spännande och se hur fin du är i håret.kram

Areyanna sa...

Hej! Ok! Ja jag investerade i en för halva priset då dom hadde den kampanjen. Min kollega å jag tog äntligen tag i det! Jag har gått 45 min imorse och det kommer jag göra 5 dagar i veckan nu. Nu ska det bli fart på den här kroppen! Härligt med djur, vilken söting du har där! Ha en fin söndag nu å lycka till med träningen! kram från mig å king

Mita sa...

Det finaste man har sätter man i fönstret,ja så tycker nog goa Cesare,hihi...han och min bus Bamse kan ta varann i tassen. För Bamse ska vara med hela tiden och kolla vad matte gör.Gärna sitta eller ligga där jag ska hålla på,så allt tar dubbelt så lång tid. Men gos finns det alltid plats för♥
Vad bra med en frisör inom familjen,
Ha en riktigt trevlig middag och samvaro..♥
Kramar♥

Carina Sjölund sa...

Klart det inte får vara så mycket pynt i föntret. Jag tycker det räcker med söta Cesare♥
Kramen♥

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Godeftermiddag!

Klart att Cesare tycker det räcker med honom i fönstret.Och fina julgardier måste sittas på först.
Så gör Prinsessan Elvis med.Hon fönstertittar.-Men Leifi går ut istället.
Kram,Inger

anniepiie sa...

ceasar är så himla fin!! :D SV: hh men va roligt, ikea är ju faktiskt himla bra i många lägen när man ska ha något! ;) Kram

Veiken sa...

Vilken tur att Cesare kollar så du gör rätt! Annars kan man ju aldrig veta! :) Kramar

Anonym sa...

Här har det varit dimmigt och mulet hela dagen. Ha det bra !

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Han är så fin :)

Ninja sa...

Snyggast i köksfönstret är, ja, du vet vem :)

Ellis sa...

Skönt att han håller ordningen på dig! =) Bra att du blev nöjd med nya frisyren!
Kram Elenor

paloma sa...

missade visst lille ceasar!<3 men tänker på honom. kram ds har delat på min sida!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...