7 november 2012

Rena blankisen på morgonen...

 Jag konstaterade vid sjutiden på tisdagsmorgonen att det inte var lönt att ens försöka att ta sig till bussen.
Efter måndagens ihållande regn så sjönk temperaturen fram på småtimmarna och det frös på. Vid åtta var jag i alla fall tvungen att försöka att ta mig till bussen...och det gick! Jag måste ju vara på jobbet vid telefontidens början, så tiden fram till halv nio hade jag ju på mig...

Belöningen fick jag när jag tagit mig fram till busskuren och fick denna underbara vy av den uppgående solen framför mig! Så vackert!

21 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Sådan tur att du klarade dej utan att halka. Vilken fin bild du fick oxå. Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Bra att du klarade dej utan att trilla omkull.Bra bilder den nya tar! Förstod att några skulla ha den texten. Den är kul! Ha det så bra! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Ja fy för ishalka,,skönt att det gick bra för dig...
Nu kan vi säga "Grattis Obama" 4 år till..Haé Kram.

Anonym sa...

Mprs,,Ja de flesta hade rätt på låten
"Den odödliga hästen" men missade Ruben Nilsson som skrev den..Haé Kram.

Anonym sa...

Kanske jag inte ska gapa så mycket.
Denna morgon har även vi halka, och trafiken fungerar sämre.

Så idag håller jag mig inomhus, det är säkrast så.

kram

Anonym sa...

Ja det börjar nog på att bli den tiden då fötterna och däcken kan slinta. Ha det bra !

Gunilla sa...

OJ, lät farligt !! har du inte broddar ! ha en fin onsdag !

Camilla sa...

Nu börjas det...halkan.
Var VÄLDIGT försiktig!
Soluppgångar och solnedgångar är SÅÅÅ otroligt vackra.
Kram!

Gilla sa...

God Morgon!

Tur att du kom med bussen och därmed klarade jourtelefonen. Så härligt det är med bilden med solen. Du vet säkert vid det här laget att jag verkligen tycker om både soluppgångar- och nedgångar.

Sv. Hade jag bara plats! SÅ! Jag hade kunnat slåss med din dotter om kandelabern.

Jag kunde inte riktigt komma åt damkläderna, för de hängde upphängda på klädställningar. Det är inte så säljbart, utan man måste lyfta fram dem framför eller på väggarna. Synd!

Kram/Gilla

Rapport till Vänfors sa...

Man brukar ju säga: inget ont som inte har nåt gott med sig. Jättevackert.
Kram Annika

Yvonne Johansson sa...

Ursäkta att jag inte tittat in på länge, men jag har inte bloggat så mycket. Det är svårt ibland att veta vad man ska skriva när livet står lite still. Jag har tittat på dina panorma bilder, och himmel vad jag skulle önska att jag också skulle kunna ta sådan bilder. Dom var jättebra och man får ju med så mycket vida omkring. Är det en särksild kamera som man kan ta panorama bilder med? När jag gör en header till bloggen tex, så klipper jag ju av under eller övertill så bilden blir långsmal, men det blir ju ändå inte riktigt som en panorma bild.
Ta det nu lungt när du går till bussen i vinter, så du inte står på näsan igen och bryter dig. Har du inga dubbar du kan kränga på, på skorna? Dom säljer billiga på ÖoB som jag använde förra vintern. Dom slits ner men dom är jättebra och inte så dyra att investera.
Kram Yvonne.

Ama de casa sa...

Hoppas du höll dig på benen också! :-)

Nett sa...

Ja denna halkan den är inte rolig att behöva promenera på. Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Även om det är lurigt halt, så är det ändå väldigt vacker att se! :)

ansepanse sa...

sådana belöningar tar man gärna emot
jag kände också att det var halt när jag gick med vovvarna på morgonkissrundan
kramar

Petra sa...

Blankis var det när jag körde till Landvetter i morses.

Kram

Ma sa...

Tjusig vy. Tur att Du klarade Dig undan halkan...

Veiken sa...

Fy, det här är dessutom bara början. Det är långt till vår! :( Kram

trollet sa...

Hoppas bussen kom sen;)
Fina bilder du fått till med din nya vänn=))

Carina Sjölund sa...

Huja för denna otäcka halka.
Tack gode gud för dessa broddar :)
Du är duktig att få fina bilder med din kamera.
Ha en fin kväll!
Kramen rara du♥

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Det är 2 grader+,hos mig i Örebro.
Nej det är trist med halkan,.Kommer att skaffa halkskydd till skorna.
Kram,Mona och ta det lugnt!
Ingeri Örebro,Chintohs.blogspot.se

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...