1 november 2012

Snart, snart har vi allt i vårt lilla Uddevalla!

 IKEA växer fram med en väldig fart och nu syns det ju tydligt vad som här komma skall!
 Redan under våren ska det stå klart för invigning och invigning var det också nu i veckan för det populära RUSTA, som också har öppnat i vårt stora handelsområde, TORP.
Nya vägar dras kors och tvärs så man förstår ju att det är en väldig stor planering för att allt ska fungera så som det är tänkt...fast nog tycker jag att det ser ut att bli bra...


24 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Örebro ska få nytt IKE med, men än har dom inte börjat. Idag har jag +3 grader här. Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Kommer du att stå först i kön sen? :)

Petra sa...

God Morgon!
På både Ikea och Rusta kan man hitta lite behövlig skit ;)

Kram

Aurora sa...

Jag tror vi har alla stora affärere som finns. A6 har släppt in de flesta men vi har ytterligare ett stort köpcentrum bara ngn km därifrån. Där finns bl.a Media Market, Rusta , Plantagen.

Herr Nilssons Fru sa...

Go morgon. Spännande, minns som igår när Ikea växte fram i Kalmar ihop med flera stora affärer så som Rusta ex. Skönt att ha sånt där i sin närhet. rusta har verkligen bara blivit bättre o bättre.

Kramiz

Yvonne sa...

Gogmorgon!Uddevalla ska bli ett köpcenter.! Det är härligt att kunna hjälpa någon. Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Ja det blev en gråmulen 1:a november även här..Ja du dessa stora centra för handel,,vi har ett jättestort 1 mil väster om Gävle,,Nu växer det upp ett till närmare stan,där finns nu,,Biltema,Jula,City Gross,ÖB,Rusta,Stadium Outlet mm..Affärerna inne i stan får det svårt,,och de gamla som inte har bil,dom får det besvärligare att handla..Haé Kram.

trollet sa...

IKEA och Rusta, vad mer kan man behöva;)
Önskar dej en härlig helg=))

Gunilla sa...

IKEA gillar jag, speciellt också att det är så billigt och gott att äta där !! När familjen är ute och reser stannar vi ofta där och äter :)

paloma sa...

När jag bodde i USA! åkte vi ofta och handlade på ikea! Här hemma har jag dock inte varit så mycket! Hehe.. ha en fin kväll kram

ansepanse sa...

det blir säkert bra när det väl blir klart, nu behöver ni ju inte åka så långt om ni vill till IKEA
kramar

Ama de casa sa...

Åååhhh... Rusta... Min favvoaffär! Undrar när dom ska öppna i Spanien?
:-)

Augusta sa...

Älskar IKEA :) Bara så mysigt att gå till deras billiga restaurang och äta och dricka lite kaffe. Sedan gå runt och titta. På väg ut handla lite matvaror som dom säljer och avsluta med 5 kr varmkorv.

Grattis till att få en IKEAbutik i närheten :)

Kram

Fotograf Annie sa...

Har du en smartphone? Då kanske jag har en tävling som passar dig? Man kan nämligen vinna ett valfritt skal av ett värde upp till 150kr. :) Kika in min blogg för mer info :)

Carina Sjölund sa...

Det ryktas om att IKEA ska komma till Umeå oxå. Då blir det bara 8 mil i stället för 17 :)
Kramen♥

Mita sa...

Jag ser att många skrivit om Rusta,där var jag i går,och dom har verkligen blivit så mycket bättre än tidigare tycker jag.
Härligt med ett nytt stort Ikea,där kan man också hitta mycket som man inte visste att man behövde..*L*..
Kram vännen♥

Snejky sa...

Ikea är ju alltid bra att ha nära & bekvämt. Rusta är en affär som jag gärna besöker...Mycket olika ting till vettiga priser..
Önskar en toppen dag....

snawitz sa...

problem att lämna kommentar hos dig, varför vet jag inte.

Men IKEA och RUSTA är 2 butiker som i alla fall jag klarar mig utan. Tur att smaken är som baken

mvh

Gilla sa...

Det var väl lite drygt ett eller två år sen vi fick vårt nya IKEA. Det är toppen tycker jag. Mest för att vi tar oss en lunch där ibland. vi har inte handlat så mycket där på senare tid.

Sv: Var det jobbigt att läsa så mycket, eller?

Kram/Gilla

Veiken sa...

Ni ska alltså äntligen bli blågula däruppe! ;) Jag tror att många norrmän kommer... Kramar

Ma sa...

Kul att Ni får ett IKEA varuhus. Än har inte Norrtälje fått det, men RUSTA har hittat hit. Så det var väl på tiden att Ni också fick ett RUSTA hus...

Smörblomma sa...

Det var meningen att vi skulle få ett IKEA hit också, men jag vet inte var det har lämnat ;) Kramiz

Ellis sa...

Hej!
Vi får ett IKEA 2014, men syns inte så mycket än att de grävt där det ska vara!
Hoppas du har en fin vecka, jag njuter av några extra dagar ledigt! =)
Kram Elenor

Maria sa...

Jisses det var nåt som jag missat, det blir ju närmare än till Göteborg, skall bli roligt att åka dit.
Ha en fin dag/kramen

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...