25 oktober 2011

Lördagskväll med nystylade räkor.

Fast före kvällens räkorgie fick vi ha en liten breake. Då kom stickor och virknål fram under en stunds trevlig samvaro i köket. 
är helt fenomenal med sin viknål...jösses vad det går snabbt!
Sen var det dags att styla räkorna! Jag hade ju fryst ner räkorna och sen tagit fram dem för att tina redan på lördagsmorgonen, fast de stod längst ner i kylskåpet så var de inte upptinade när de togs fram. Nöden är uppfinningarnas fader...Hårblåsen var ett snabbt och utmärkt bra sätt att tina räkor!  
Sen njöt vi i fulla drag! Nästan alla älskar ju räkor så nästan fyra kilo mäktade vi med... 
Magen stod ut i nio hörn när vi var klara, men gott var det!



25 kommentarer:

Vicke sa...

ni hade det bra

Siita sa...

God morgon. Ja du stylingen var toppen tyckte jag. Ha det gott nu denna tisdag. Kram

biggan sa...

ja jisses så gott det var, hihi jag kan känna ännu hur mätt jag vart, och gott. vi får göra om det snart igen, att ses. ha en jätte fin tisdag nu, massa kramar biggan

Sand mellan tårna sa...

Gud så gott med räkor och smart sätt att tina dom. Alla sätt är bra utom dom dåliga!

Anonym sa...

Mors,,4 kg,,det var en riktig Räkfrossa,,men ni ser ut att må gott...Ja visst flyger tankarna lite när man ser alla flygplan som kommer och går..Haé Kram.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Oj oj vilken räkfrossa ,det är gott ja dubbekt gott när man är med goa vönner !! Lovar att det är inte jag som trattar spriten i myrorna Har inte det tålamodet. . Skorna är ortopediska skor och han tyckte att dom var lätta ,breda och sköna..Morgonkram!

Aurora sa...

Gud vad gott. Räkorgier brukade vi alltid ha förr på torsdagskvällarna när trålaren kom in. Mina föräldrar ringde ut till kaptenen (som var deras vän) och sa till honom att inte lämna av alla räkor i Strömstad innan han gick till hemmahamnen Stensvik. Räkorna i Strömstad är lite saltare än söderut. Men så goda. Kram

paloma sa...

Oh vad gott! Ja jag och lillan e ju som dig! Älskar skal djur! Äter alla skaldjur med god aptipt båda 2, dock inte Musslor!:( det fixar jag inte! Inte heller Ostron! Vd roligt din pppa kunde vara med med! kram

fina frun sa...

Oj vad mycket räkor. Vad gott!!

Nett sa...

Härligt med virkningen och hon är ju så duktig :) Kram

ansepanse sa...

hahaha - det är ju ett bra sätt att tina räkor på
kramar

Mita sa...

Smart sätt att tina på,bra tips..*ler*..förstår att ni blev proppmätta med så mycket räkor och tillbehör. Trevligt pyssel är det också.
Tänk att ni hann med virkning och stickning också.Det var längesen man höll på med det.
Det verkar ju vara ett bra sätt att låna filmer på. Man spar ju plats också i längden i bokhyllan..*blink*...
Kram vännen♥

Carina Sjölund sa...

Ni verkar haft en toppen helg :)
Förstår att era magar stod åt alla håll efter dessa räkor :)
Kramen♥

Roffe sa...

Nu är det data intrång inne i bloggtoppen,dags att byta lösenord.ha en fin kväll.kram

Gilla sa...

Räkor är gott skit. :-) Det GILLAs här minsann.

Sv: Det var väl ett bra tips. Jag lovar att ni kommer att tycke om den filmen.

Målarna kom tillbaka idag och gjorde det sista, så nu är balkongen nymålad och fin. Men vi ställer inte ut möblerna förrän färgen har torkat riktigt.

Kram/Gilla

Ellis sa...

Vilken räkfrossa! =) Bra att det finns nödlösningar med värme!
Hoppas du har en bra tisdag!
Kram Elenor

Karpstryparn sa...

Räkor och öl till är mums det.

Svar: Jajamen, jag ligger i, hehe. Blev det för mycket länkar för dig så kolla mitt inlägg från idag istället. Kramiz

veiken sa...

Blåsta människor finns det gott on, men blåsta räkor? *fniss* Kramar

diana sa...

Ser ut som att helgen blev himla lyckad :)

eva sa...

Vilken mysig helg ni haft. Vad gott det ser ut med alla räkor och bra knep att tina räkor snabbt;)
kramiz

Yvonne Johansson sa...

Jag älskar räkor, men dom är ju så dyra. Jag och missarna brukar dela några ihop vid lite högtider. Snygg header du fått till. Hösten är så vacker med sina färger, men lite vemodig för snart står träden alldeles kala. Ha det så gott. :)

Augusta sa...

Ni verkar ha det jättetrevligt :)

4 kg räkor det var mycket. Älskar också räkor, hur gott som helst :)

Kram

Ninja sa...

Riktigt sådär fina räkor som ni har är svårt att få tag på här.
Svar: Så ni har elaka gubbar i Bohuslän också eller rättare sagt hade....

Mollan70 sa...

Räkor är svårt att sluta att äta när man väl har satt tänderna i dem.

Anonym sa...

Tur inte jag var med,
då hade ni fått en räka var,
om Ni haft tur vill säga!
:o)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...