29 oktober 2011

Ljus i det tilltagande mörkret...

NEJ, för mig finns inget mysigt denna mörka period...jag känner hur min positivitet falnar allt mer, i takt med att mörkret sänker sig.

Igår köpte jag den röda jackan som jag länge drömt om, men inte ens den lyste upp som jag hoppades...

men det är en bra jacka, som säkert kommer att värma gott i vinter...

En rejäl huva är det på den också så jag riktigt kan stänga ute vintervindarna och snön...

Ett besök hos dotter Wictoria på WEJERNVIKART
fick mig i alla fall att bli lite glad, för nu kan vi se den färdiga tavlan hos henne...en härligt varm och mustig tavla.



25 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Jag vill sova bort vintern, men jag är ju ingen nallebjörn. Kroppen vaknar när den är van. Usch för detta mörker o kyla. Kram

biggan sa...

en härlig jacka, ser varm och go ut, underbar tavla vicky målat,
japp massor att göra i dag, och jag vaknar automatiskt, ca 6. går inte göra nåt åt det :) kram biggan

Anonym sa...

Mors,,Ja jämfört med min gamla så är den nya rena sparbössan(ler)
Ja du inte är det så kul att vi måste leva i detta mörker under så lång tid,,men vi får kämpa på.Haé Kram.

Vicke sa...

jag tycker inte heller om denna årstid, fin jacka

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Vännen trilla inte ner!! Du får ta fram foto och titta på när Biggans var hos er och hur kul ni hade .Jackan är så fin den lyser upp i mörkret precis som du!
Skickar många varma kramar till dej!

Petra sa...

God Morgon!
Sv: 60 lägenheter på 2 tvättmaskiner...det är inte kul...

Kram

Camilla sa...

Kanonfin jacka.
Och vilken läcker tavla!
Kram!

Sand mellan tårna sa...

Den jackan kommer nog värma dig riktigt gott i vinter. Ser varm och gosig ut.
God morgon och ha en fin dag.

Nett sa...

Där är vi lika.. Man borde få kunna gå i ide nu.. Kram

ansepanse sa...

en härligt röd jacka :) visst sjunker man lite när det blir grått och mörkt och till råga på allt ska vi ju få ännu mörkare nu när klockorna ställs om
styrkekramar i mörkret
och förresten Wictorias tavla är superfin :)
kramar igen

Augusta sa...

Håller med dig, energin och livsglädjen försvinner vid mörker och kyla.

Fin vinterjacka. Den är Du. Som jag tänker dig :)

Kram

Gilla sa...

Din jacka ser ju härlig ut. Jag har en lila täckjacka, men den har ingen huva. Den är hur go som helst, speciellt när vi går ut med Baloo.

Sv: Jag förstår så väl att helgerna är fulla med jobb när du arbetar i veckorna.

Kul att du GILLAde mitt bildspel,

Kram/Gilla

Yvonne Johansson sa...

Hon målar jättefint :) Hoppas hon börjar måla på något nytt snart. Obs! Min trötthet går i vågor och jag tror Halloween fick inspirationen att blomma upp hos mig. Men jag proväter Gingseng just nu, så dom kan nog göra sitt.

fina frun sa...

Härligt med en röd jacka! Hoppas att du finner lite energi i mörkret...
Kram/Fina Frun

Carina Sjölund sa...

Den jackan såg varm och gosig ut :)
Jag tror inte du behöver frysa.
Tavlan blev jättefin :)
Kramen♥

Ninja sa...

Ibland kör det ihop sig något alldeles otroligt....men jag antar att dagarna går fort när du jobbar så hårt?
Planera in något för dig själv på helgen som ger dig kraft....en promenad, en spabehandling, ett resturangbesök eller något annat du tycker om....
Kramiz

syren sa...

Vilken snygg jacka härlig färg! Vintern gillar jag inte alls. Idag är det i alla fall solsken och då känns det lättare.Ny jacka har jag också inhandladt i höst. Var på bild i förra inlägget.kram

syren sa...

En underbar tavla! kram

Anonym sa...

En jättefin jacka har du i alla fall! Fast såna tjocka jackor behövs inte här. Tycker inte jag i alla fall - spanjorerna är av en annan åsikt... :-)

Mita sa...

Underbar färg på jackan,den blir man glad av och varm ser den ut också.Bara jul och nyår har passerat så får vi börja se framåt igen. Fast Januari och Februari är riktiga grismånader,hehe...
Man får göra det bästa av situationen,
Vilken underbar tavla dottern målat,härlig färger..
Kram vännen♥

paloma sa...

Hösten så som den är nu är ok..när det ännu är lite varmt, Men vintern vägrar jag gå ut ens!! hatar den!! hatar snön och halkan och kylan! vet du jag köpte med en ny vinterkappa nu i förrgår! Den e med på bild i dagens blog! Din jacka var skitsnygg! vart har du köpt den? hoppas kvällen blir fin kram

Maria sa...

Ja om nu inte jackan lyser upp din värld så kommer den att värma en del av din frusna kropp, det är fint med rött. Ha det gott/kramen

Veiken sa...

Jackan är jättefin, men jag håller med dig. Den här årstiden är helt onödig.. Kramar

eva sa...

Snygg jacka som lyser upp i mörkret! Vad fin tavlan blev med härliga färger:)
kramiz

Anonym sa...

både jackan o tavlan var i härliga färger
kram

hoppas aatt allt går som planerat med biggan

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...