3 oktober 2011

Söndagsvamp och filmtajm!

Jodå, idag var jag piggare än igår, men helt "fit for fight" är jag ännu inte.

Fast en stund i skogen blev det med svamp, massor av svamp, kaffe och äpplekaka.

Stora granna kruskantareller fanns det massor...jag satt till sist ner på ett enda ställe och bara fyllde min korg.

Jag var lika slapp och trött som min lille tiger-Cesare när jag kom hem. Gubben ringde en av våra fina, goa grannar när vi kom hem...för vi kunde omöjligt ta hand om all denna svamp. Nu är den största lådan i frysen full...över 60 kilo färdig svamp...

Efter middag och svamphantering satte vi oss tillrätta i TV-soffan och såg FLAMING STAR med Elvis Presley. En riktigt bra film, en riktig western med indianer och vita. Tack Hebbe för en härlig film!

Idag och i morgon jobbar jag halvtid, sen får jag hoppas att krafterna är helt tillbaka igen...Ha en fin måndag och en bra uppstart på denna nya vecka!

24 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
60Kg färdig svamp, det var inte lite det :)
Är nog smart av dej att jobba halvtid några dagar.

Kram

biggan sa...

ja inte klokt vad svamp ni hittat, ja elvis filmer är bra, skönt du jobbar halvtid först ett par dagar. ta det lugnt vännen, kramar biggan

Siita sa...

God morgon. Härligt med svamp. Jag har iaf tre matlådor med den varan. Tur att du får starta lite försiktigt nu. Kram

Anonym sa...

MYSIGT!
Önskar Dig en Trevlig Måndag!
Kram
Stevie

Anonym sa...

Mors,,Ni är duktiga svampplockare,,det gillar väl grannarna,,Kul att ni gillade filmen.
Bra att du går ut försiktigt,med jobbet,,så du hinner bli helt kurant.
Jessi har skrivit några riktigt bra låtar,men är inte så känd i Sverige tror jag..Haé Kram.

Sand mellan tårna sa...

Inte dåligt med svamp ni hittar. Du måste ha hela frysen full. Gott i alla goda grytor man kan göra. Ha en bra dag, kram!
Sv: Fick förresten mail från Ving igen där det var en annan som skrev. Hon skrev...ja vi har ditt mail, min kollega måste ha snurrat till det.

attis sa...

Gomorron vännen. Det var inte lite svamp ni plockat. Det är ju så gott. Bra att du tar det lite försiktigt så du frisknar till ordentligt. Ha det bäst.
Kramiz

Anonym sa...

Hej! Ja vi får hoppas att batterierna är laddade tills du ska börja jobba full tid. Ha en fin dag !

Mita sa...

Det låter bra vännen att du startar lite lugnare med jobbet.
Herregud vad svamp ni har.Men ni har ju varit superduktiga med plockningen också. Härligt att kunna dela med sig också.
Sköt om dig,
Kramiz♥

Gilla sa...

Så skönt att du redan känner dej bättre. Jisses så mycket svamp ni har plockat för framtida bruk. Det lär inte bli brist på god matlagning i vinter för er.

Svar: Nej vi lyckades att inte handla nånting. Vi blev däremot riktigt trötta i både fötter, ben och ryggar, innan vi kom hem.

Det finns massor av gammalt att se på på Fredriksdal. Det är visst Sveriges största friluftsmuseum, större än Skansen.

Kram/Gilla

Camilla sa...

Ojojoj...vilken svamp!
Tänk att Elvis filmerna har blivit så populär.
Kram på dig!

Carina Sjölund sa...

Klart du ska ha en mjukstart, det är inte bra att köra på för fullt så att förkylningen kommer igen!
60 kilo svamp det var inte fy skam, blir faktiskt lite avis...
Men det är väl bara för mig oxå att trava ut i skogen *Ler*
Kramen vännen♥

ansepanse sa...

vad mycket svamp!! härligt att ha i vinter
skönt att du börjar känna dig bättre
en gammal western sitter aldrig fel
kramar

Ellis sa...

Hej vännen!
Jösses, det är mycket svamp! =)
Hopps det går bra att jobba idag, skönt att du börjar sakta men säkert!
Ha det så bra!
Kram Elenor

Nett sa...

Härlig Söndag! Jag har nu jobbat hela helgen när det har varit fint väder och typiskt nu när man är ledig så är det regn. Hoppas att det gick bra att jobba idag. Kram

paloma sa...

60 KILO SVAMP!!Ojoj inte illa! Hoppas du mår bättre i dag! KRAM

Karpstryparn sa...

Flaming Star var det länge sedan jag såg, minns inte så mycket av den.

Svar: Japp, hehe, det fick du allt.

Angående brottstatistiken: Oki doki.
Kramiz

anniepiie sa...

Inte så lite svamp dedär, mus va gott! :) Kram

Ninja sa...

Kruskantarell var ett vackert namn :)

Anonym sa...

VA? 60 kg färdig svamp..... Det är baske mig inte illa. Har du plats i frysen för något annat! Skönt att du känner dig lite bättre. Kramar

Roffe sa...

Varför jag inte kom in igår morse och idag.Var att jag slog sönder Musen i lördags kväll.fick vänta tills idag kom till en dator affär.köpte den efter Aktivitets träningen.Kram

Maria sa...

Oj vad svamp ni plockat men det är skönt att komma ut i naturen. Ja katten sover gott o får hoppas du också gjorde det. Kramizar

Mollan70 sa...

Ja då har du svamp så att det räcker ett bra tag framöver. Härligt och gott!

Stattinskan sa...

Det fina med skogslufs är att man blir så härligt avslappnad och trött efteråt. Någon svampplockerska är jag inte eftersom jag garanterat hade kommit hem med något dödligt ... det är liksom jag i ett nötskal :-D

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...