4 maj 2011

Titta det snöar, tittar det snöar...

allting var vitt, vitt vitt när jag gick till bussen igår morse.  
Jobbet hade en IFO-dag på Bohusgården, en mycket givande dag, med föreläsning och sedan grupparbete om barnens rätt i samhället.  
Efter den givande föreläsningen åt vi en gemensam lunch...Jodå, jag åt fisk även denna dag! Jag älskar fisk!!  
Godishyllan besökte jag också, men bara för att fotografera...  
Sen kikade solen fram mellan molnen.

Väl hemma igen, redan klockan 17 för ovanlighetens skull, hade det klarnat upp helt och solen lyste så fint från en blå himmel!

31 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Samma här igår, ja idag oxå. Värmen påslagen även här. -4 grader har vi o bilen är en isbit. Det blir vinterjackan på idag. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Här blev det hagel. Kallt ute även idag, det är ett litet bakslag det här.

Kram

biggan sa...

ja fyyy hörde att stora delar av sverige fick snö. kanske inte mängder, men snö i alla fall. inte klokt, fortfarande kallt denna dag. sen skulle det väl ge med sig lite, omkring 15 i helgen. skönt. klart bättre än 0 grader. skönt du var hemma tidigt i går kram biggan

Aurora sa...

Här kom en rejäl snöby som varade i hela 5 minuter.:) Men det inte snön som är värst utan den genomträngande kylan. Kram

Stattinskan sa...

Snöiga dagar i maj är inte acceptabelt ... Tycker helt enkelt att vi stryker dessa ut almanackan :-D
Gomorron

Anonym sa...

Morsning,,jag vaknade upp nyss till en helmulen himmel +21,1 så det är skönt i alla fall och solen kommer väl så småningom..Haé Kram.

eva sa...

Vilken intresant föreläsning och fisk e helt suveränt att äta för att förebygga många av folksjukdomarna:) Här är det fortfarande kyligt ute med några få plus och blåst!
kramiz

Yvonne :-) sa...

Morn! Hmmmm..... kunde du fota godiset utan att köpa?????.........Bra att få hjälp med fönster och gräsklippning.Synd att du inte kan komma på träffen.Jag blev såååå glad igår när Biggan sa att de kommer,Jag tjoade till så att Kjell kom rusende! Ha en bra dag! ♥kram!

Camilla sa...

Men nu måste väl ändå värmen komma snart.
Snö i maj...nä..det vill vi INTE ha.
Kram på dig!

Jenfan75 sa...

Gomorron.
Ja här hade vi det kyligt igår också.=( det är inge kul alls. I förgår både snöa och haglade det.

Ha en bra dag..

Mita sa...

Snöbyar och hagel hade vi igår,men inget som la sig kvar på marken.Men snart vänder det,eller hur,och värmen kommer tillbaks...
Godishyllan hade jag inte passerat förbi utan att plocka i lite i en påse,hehe...
Kramiz!

Petra sa...

Jag hade velat gå lös på den godishyllan!! :D
Hemskt att det snöar i maj! Ursch!

Petra sa...

Jag hade velat gå lös på den godishyllan!! :D
Hemskt att det snöar i maj! Ursch!

Gilla sa...

Idag har vi 4 grader varmt. Men vi har klarat oss utan snön.

Jag hade också gärna valt fisk till lunchen. Det såg gott ut.

Svar: Noack är världens gladaste hund. Man kan vara säker på att han är en lycklig hund också.

Vi får väl dra oss ner till apoteket idag och fråga om medicinen.

Kram/Gilla

anniepiie sa...

Jaa, fisk är jättegott! :) Ska nog göra fisk till mat idag! :) Ha en bra dag nu. Kramis

ps: har provat chokladen och jaa, den var nog i sötaste laget! :P

Gunilla sa...

ja det snöa här också...och i morse fick man skrapa vindrutan igen ..... boooring !

Augusta sa...

Kallt är det och lite snö fick vi också. Men trotsar allt genom att gå med kofta, hehe.

Trevligt med avbrott i vardagen med konferens och ny kunskap :)

Kram

Roffe sa...

Vad säger du om det skulle snöa nere i SIDE.jag är avensjuk att du ska till värmen snart.dom sa på nyheterna att turkiet kommer vara nummer 1 i år.bland sol resorna,fått sätta in extra plan.även om dom sätter in extra plan,hur jan dom få plats då på hotellen.finns extra hotell med.ha en fin dag.kram

Nett sa...

Lite snö kom det igår med, men det var en kort stund. Idag har vi sol, och i helgen skall det bli varmt :) Kram

Carina Sjölund sa...

Nu vill vi ha mera VÄRME :)
Ha en bra dag!
Kramen vännen♥

Anonym sa...

Är det riktigt säkert att du bara FOTADE godiset?
;-)

ansepanse sa...

bakslag hör våren till men nu måste vi få värmen tillbaka
kramar

Mi sa...

Till helgen ska det visst bli varmt. Kan vi lita på det.

Kramar!
Tack för grattishälsningen på FB

Anonym sa...

Jag älskar att vara på Bohusgården - vilken underbar mat dom har. Jag hoppar också godishyllan (för det mesta) Kram ♥♥♥

erika(jyringen) sa...

sv.nej jag borde verkligen inte stigit upp igår eller åtminstonde vänt om då det började gå åt skogen....

hur kan man låta bli att norpa sig en bit godis? :)

Ma sa...

Hos mig kom snön igår. Idag höll den sig borta, men det var kallt och inte särskilt trivsamt väder...

Glimz sa...

Jag vill inte ha nåt lappmögel nå mer. Kan denna fina sol vara så vänlig och komma tillbaka *please* En gooo kväller :)
Kramen

Mia systeryster sa...

Sånt väder hade vi också idag, men nu kommer värmen;)
Kram

Mia systeryster sa...

Sånt väder hade vi också idag, men nu kommer värmen;)
Kram

Anonym sa...

Hej! Här har det varit kallt och snö/hagel men idag har solen kommit fram igen. Ha en fin dag nu !

MICKAN sa...

Med godisbilden menaar du förståss "Se men inte röra" .... :D

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...