2 maj 2011

Kall och blåsig 1:a maj, men solen var på plats!

Söndag 1 maj och termometern visade på knappt 2 grader.  
Jag hade bestämt mig för en liten fotosafari runt Ramneröd och Skogslyckan igår...men då var det varmt, till skillnad mot denna söndag!  
Bitande kallt var det, så avtryckarfingret började att frysa till...skulle faktiskt behövt vantar under denna fotoutflykt!
Vårens vackraste tid är här nu...tiden mellan Hägg och Syren! Trots en bitande kall nordanvind så är det så underbart vackert ute just nu!  
Någon som kan tala om vad detta är? Ser ut att bli något stort...
En stor händelse denna helg var Christoffers 3:e plats på Varna, kolla in på
Fenixmonas motorsport och se en glad kille på pallen!


29 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
ja det var allt lite kallt igår. Hoppas på mindre blåst idag :)

Kram

biggan sa...

fina bilder, ja kallt här med, inte ens 10 grader, blåste riktigt kallt. regn i går kväll. men soligt igen nu. vet inte vad det kan vara på bilden, ska kika in till christoffer med nu kram biggan

Siita sa...

God morgon. Fint väder här med igår. Ser ut att bli så idag med, men satan i gatan så kallt. Här är det - grader nu. Ska till Örebro idag. Kram

Yvonne :-) sa...

Morn på dej! Då är vi två som är trötta.Blommar syrenerna hos er?? Morgonkram! ♥

eva sa...

Godmorgon!
Här var det okså bitande kallt igår och inte många plus idag heller!Härliga vårbilder vet inte vad det är för någe. Stort grattis till Christoffer:)
kramiz

Anonym sa...

Mors,,ja då har jag det betydligt varmare,,även om det i dag ännu är rätt så mulet,,så det blir en fm med handling i grannstaden.Haé Kram.

Roffe sa...

Somnade sent så jag vaknade nu.Jo det vet jag att det skillnad mellan rödspätta och rödtunga.har man gått i skolan och jobbat med fisk så vet jag olika fiskarter.fast ni som äter fisk oftare än jag.vet ju mer+att ni bo vid havet.ha en skön dag.kram

Gunilla sa...

Tänk att det skulle behöva bli så kallt, man vänjer sig fort med det våriga!!

Besök gärna min blogg idag, har gästbloggare på plats !

kramiz

anniepiie sa...

Här är det kallt idag oxå! :P Wow jättefina naturbilder! :) ha en bra dag nu. Kram

Camilla sa...

Ja...det var kallt i helgen men jag jobbade så jag var varm :)
Kram!

Gilla sa...

Det var verkligen vackra vårbilder du har tagit. Synd bara att det har blivit kallare. Men man får ju räkna med bakslag så här års.

Svar: Kul att jag kunde roa lite med filmen om kungligt bröllop.

Kram/Gilla

Ellis sa...

Hej!
Härlig helg men håller med, trots sol så har det varit kallt, ännu kyligare imorse, så fryser så fort man går ut idag!
Jag är ganska trött efter helgen men har haft kanonkul! =)
Kram Elenor

Carina Sjölund sa...

Lite smålyligt har det varit. Men det är inte någon värme i dag heller :(
Ha en fin dag!
Kramen♥

Mi sa...

Det har varit riktigt kyligt i några dagar nu. Vi blev bortskämda innan och nu blir det till att ta på sig vinterjackan igen.
Fina sommriga bilder du lagt in.
Kramar o ha en fin dag.

Petra sa...

Usch ja kallt är bara förnamnet. Här var det minusgrader på morgonen. Burr!
Kram

ansepanse sa...

jag vet inte vad de heter men de blir inte så mycket större, vi har sådana i gräsmattan
kramar

Sladdertackan sa...

I dag är det svalt och blåsigt, men solen skiner.

Anonym sa...

Väldigt fint i naturen nu - om än en anings kallt...
:-)

Mita sa...

Inget bra när allting kommer så tidigt,precis som du säger så blir det oftast en dålig sommar efter en varm vår. Men vi lever på hoppet,eller hur?. Vackra bilder du bjuder på,
Kram vännen!

Nett sa...

Man känner att det har varit kallare denna helgen, idag hänger det regn i luften. Kram

Vicke sa...

ja, idag var det kallt och hagel fick vi med

Anonym sa...

Iskallt så in i norden, men det kommer bättre tider. Jag har ingen aning om vad växten heter. Vi har likadana alldeles utanför tomten, där det nästan inte finns någon jord alls. Konstig, men jag tror inte den blir så stor! Kram ♥

Glimz sa...

Håller med dig, det var verkligen svin kallt. Jag längtar efter värmen NU! Nu vill jag att liljekonvaljen skall slå ut, det är så vackert & luktar bedårande :)
Kramen till dig vännen!

Anonym sa...

Hej! Det har varit kallt och blåsigt här och det haglade/snöade på eftermiddagen. Ha en fin dag nu !

Mia systeryster sa...

Ja, kallt har det varit även här. Vinterjacka och vantar på sig igen;) Men vackert är det=D
Kram

Kerstin "Delfinen" sa...

Vilken härlig start för Christoffer på säsongen. Får titta in i motorbloggen! Den där blålila växten tror jag heter blåsuga ... tror ... skrev jag! Den blir inte direkt större än så här. Allt det andra vita du fotat är desto vackrare .... hehehe.... man kan knappt se sig mätt på allt som börjat i en hast att blomma nu! Härlig blomstertid! Kramis Kerstin

diana sa...

Vad kul med en tredjeplats. Känns lite ruggigt kyligt just nu.

Ninja sa...

Fina bilder du tagit, ja, det är vackert ute nu trots kylan.

Carina Sjölund sa...

Inte kan vi påstå att vi har någon värme precis :(
Men den får inte komma för tidigt heller, hur blir då sommaren?!
Kramen på dig vännen♥

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...