3 maj 2011

Idag skall kameran få jobba lite, precis som den fick igår.

Så vackert med de gula, fina maskrosorna...synd att de är så illa sedda av så många...De stackarna växer ju oftast på fel platser...

Kan tänka mig att dessa vackert blommande träd nu uppskattas av många och de är ju så fina, helst när man ser dem mot en solig, vackert blå himmel.

Trots gårdagens kyla så stretar naturen på och vill ha igång all sin prakt nu...skulle tro att Liljekonvaljen blir riktigt tidig i år.

Så var det ju det där med makro...jo, nu börjar det att arta sig och det går bättre och bättre... 

prövar mig fram med olika inställningar på kameran...Dessa bilder är helt obearbetade, varken beskurna eller förstorade...inte så illa va´?

30 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Fina bilder på vackra blommor. Jag har bara snö här, o det vill jag inte fota igen. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Jättefina bilder, har inte heller lärt mej min kamera till 100 ännu.

Kram

biggan sa...

godmorgon, ja fina bilder, mycket att lära sig på en kamera. men det går bra för dig, kallt här med, plus 1, hoppas det inte var sommaren som var i påskas. ha en fin dag kram biggan

Yvonne :-) sa...

Morn!Du är ju bra på foto!!!Ja det var rejäl massage jag fick,Hon hittade alla Muskelknutorna i ryggen och på gumpen. När åker du till Side?? Kram! ♥

Anonym sa...

Mors ja du Mona en gör så gott en kan..och det är nu så skönt här nere alldeles lagom varmt,,synd bara att tiden går så fort.Haé Kram.

Kerstin "Delfinen" sa...

Tjusiga makro! Skam den som ger sig .. som man brukar säga. Här snöar det också, men som tur blir det inte liggande. Kramen Kerstin

Aurora sa...

Härliga bilder. Det finns hopp om en grön sommar. Kram

Nett sa...

Underbara bilder. Härligt när kameran får jobb på lite :) Det gör min dagligen här, och på Lördag skall den få jobba på värre än någonsin ;) Då skall jag ut på en tripp. Kram

Gilla sa...

När man åker på vägen mellan Helsingborg och Höganäs så kan man få se stora fält med maskrosor. Det är SÅ vackert. Synd att man ska se snett på dem.

Det blev verkligen fina macrobilder också. Jag har ju en vanlig liten kamera men jag provar också med macro och det blir inte fy skam det heller.

Svar: Ja, vi har så många olika minnen från nine/eleven. Vi har ju alla befunnit oss på olika ställen och har våra minnen av vad vi gjorde och var vi höll hus. Våra generationer kommer aldrig att glömma.

Kram/Gilla

biggan sa...

ja fyyy skulle bli snö regn på olika platser i dag, inte klokt, vi vill ha våååår, riktig vår ca 15 grader nu, inte 0an. kram biggan

Roffe sa...

Jag ser att du använder kameran flitigt,mycke fina bilder.Imorse snöade det i hjo.man kan inte tro att det är Maj.ha en skön dag.kram

Camilla sa...

Oj...blommar det så mycket hos er?
Hmm...i går snöade det hos oss :(
Kram!

eva sa...

Fina foton du fick till och visst e maskrosor vackra tänker på texten eddie meduza skrev om maskrosor som e ett bra exempel på stämplingsteorin på utstötta människor i samhället okså! Alla tycker att maskrosen är ful för så har det alltid varit!
Här har det snöat och man undrar vart värmen tog vägen!
kramiz

ansepanse sa...

nej, det var inte illa, det är svårt det där, jag testar och testar
Sv: jag kollade upp blåsuga och det är ju den växten
kramar

Gunilla sa...

Maskrosor är vackra, om dom växer på andra ställen än min gräsmatta :)

Mita sa...

Det syns att du gillar att fota,och fina bilder får du till också.
Idag är det alldeles för kallt för att man ska ha lust att ta fram kameran,
Kramen på dej!

Petra sa...

Så vackert! Skäner lite hopp i kylan. Här har vi idag minusgrader, ursch! Tack och lov ingen snö iaf som jag hört det kommit i andra delar av sverige.
Kram

Vicke sa...

härliga bilder, vi fick snö och inte regn

Anonym sa...

Jättefina bilder!

Maskrosängar är så fina när dom blommar. Men sen... Snacka om att bli fula när dom har blommat över!
:-)

Anonym sa...

Jag kan ha fel, men jag har hört någonstans att maskrosen är fridlyst i Storbrittanien!

Den är faktiskt vacker! :) Kram

Mi sa...

Sååå fina bilder. Jag blir sugen på att fota nu jag också.

Kramar!!

Glimz sa...

Du börjar ju bli värsta coola foto proffset, snyggt jobbat av dig!
Sv; Jag tror också att vi kommer att få riktigt kul tillsammans :)
Kramen

Ellis sa...

Tjusiga foton, jag ska gå en kurs i "Foto i naturen", det ser jag fram emot! =)
Hoppas du har haft en bra dag!
Kram Elenor

Maria sa...

Det är riktigt roligt att lära sig alla olika inställningar som man kan vara till hjälp när man fotar. Dina makrokort blev jätte fina.
Ha det bra/kramen

Erika(jyringen) sa...

så ni fick inte snö idag då som nästan resten av sverige? :)
sv.antar att den ska ha rätt till en ledig dag :)

Mia systeryster sa...

Verkligen fina bilder, du börjar ju bli proffsig!
Maskrosor gillas inte av mig, men de gillar att vara hos mig, har jag märkt...
Kram

Unknown sa...

Härligt med alla dessa blomningar! Hoppas nu att de inte tagit allt för stor skda efter de kalla dygnen.
Ha en bra fortsättning på veckan! /SA

Nillas Trädgård sa...

Jättefina bilder, jag gillar maskrosor!!!

syren sa...

Tittar in och beundrar dina foto varje dag. Dina bilder är så fina. kram

diana sa...

Vad fina bilder.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...