15 maj 2011

Söndag och sol igen!

Jodå, visst hör jag till långarydssläkten...därför hänger det ännu en fin flagga på min altan i år! I bildspelet här ovan kan ni se när jag besökte stamfaderns minnessten i Långaryd.
Igår blev det nästan en släktträff hos pappa på eftermiddagen. Två av döttrarna kom dit och barnbarnen Eliza, Havansa och Kim.
Pappas Margareta var mycket piggare igår, efter lite påfyllning av blod, så idag skall pappa vara hos henne nästan hela dagen.  
Vi hämtar honom vid 12 för lite mat och kaffe här hos oss, det ska bli roligt att få hit honom, även om omständigheterna inte är roliga. Pappa har inte träffat min lille Cesare förut så det ska bli kul att få presentera honom för "morfar"...
Ha en fin söndag alla!!


18 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Morn på dej! Ja nu skiner solen här! Ha en bra dag! ♥kram!

Siita sa...

Tvärs om väder här. Sol igår o regn idag. När Ellinor vaknar ska vi köra Thea hem. Kram

Vicke sa...

Nu är din blogg tolkad hos mig

Petra sa...

Mysigt med lite familjeträff :)
Kram

Camilla sa...

Hmmm...ingen sol så långt ögat når.
Nå ja...tur att vi har sol inne (jag).
Jag är SÅ glad att det gick SÅ bra för Erik Saade igår.
Heja Sverige!
Hoppas att du får en bra dag.
Kram!

eva sa...

Tack:)
Vad skönt att Margareta är piggare och önskar er en fin dag tillsammans.
kramiz

eva sa...

Otroligt vackert och stämningsfullt bildspel.
kramiz

attis sa...

Vad fint. Roligt att få umgås lite. Hoppas allt går bra. Ha en skön söndag.
Kram

ansepanse sa...

vad skönt att Margareta är bättre
och nu får "morfar" träffa Cesare :)
jättefin flagga
en fin söndag till dig också
kramar

Mi sa...

Kul med pappa på besök.

Önskar dig också en fin söndag. Här är det regn.
Kramar!

Anonym sa...

Skönt att hon är piggare i alla fall.

Ha en riktigt fin söndag du med :-)

Anonym sa...

Hej du,,hoppas din far och Cesare kommer överens,,Här har hela dagen gått i gråkläder,,just nu regnar det,,nån ljusning syns inte på himlavalvet..Haé Kram.

Ninz sa...

Han är verkligen fin din lilla Cesare.
Sv; Ibland finns det dagar som är pissiga å en sån var igår, men nu är det över :)
Kramen

anniepiie sa...

Här är det mulet idag... Men lite regn skulle verkligen behövas! :P Hoppas att du har haft en bra dag! :) Kram

syren sa...

Trevlig med familjeträff! KRAM

Maria sa...

När du skrev om Långaryd fick jag för mig att jag sett det namnet när jag släktforskat men tror att det är fel. Vilken fin teckning Cesare har.
Ha det gott/kramen

biggan sa...

skönt hon är lite bättre roligt för honom träffa ceasar. ni har fullt opp ni med, ha en fin söndagskväll kram biggan

Ellis sa...

Hej!
Trevligt med lite släktträff, skönt att din pappas Margareta är lite piggare nu!
Här har vi haft en grå dag, kanske blir bättre imorgon!
Jag jobbar på min fotoläxa, ska ta sista korten vid 20 ikväll!
Ha en skön kväll!
Kram Elenor

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...