18 juli 2010

Vilken härlig dag det blev igår!!!

Vi trotsade de mörka molnen och stack iväg ut till Hunnebostrand. Vädret bådade inte gott, men vi hälsade på pappa och hans Margareta där vi drack kaffe.
Sen började det att klarna upp och solen kom fram och jagade bort vartenda moln! Fiskemunderingen åkte på och son och barnbarn följde med ut på havet. Här skulle så söndagsmiddagen fixas...trodde vi...

Efter tre timmar utan ett napp fick jag plötsligt se, ett blankt svart huvud, som dök upp en bit ifrån båten...Skit!! Säl...Där rök den söndagsmiddagen! Där sälarna finns, finns det ingen fisk!! Så vid nio var vi i land igen!

Vi fick i alla fall en härlig tur på havet och kaffet smakade underbart där ute, som det ju alltid gör! Idag ska jag sätta in lite nyheter på Motorbloggen, så kika in där sen...Klicka på länken nedan!



16 kommentarer:

Camilla sa...

Coolt med att se en säl...mindre coolt att ni inte fick någon fisk ;)
Men ni ser ut att ha haft en kanon dag!
Kram på dig!

biggan sa...

ja sälen äter opp fisken, så är det bara. tyvärr. tur det finns falukorv och annat till middag. hihi. ha en fin dag nu i dag kramar biggan

Petra sa...

God Morgon!
Men lite häftigt att se en säl bara så där :)
Kram

Siita sa...

Tänk att få se en levande säl. I förgår såg såg jag för första gången en iller i frihet. Kram

Yvonne :-) sa...

Stämmer jag hade nog inte förstått ert bygdemål iheller.Man kan också tänka som så... där det finns säl finns fisk,alla fiskarna hinner de väl inte äta upp.Men en bra dag fick ni.Kram!

Renée sa...

Ser underbart ut att få guppa ute på havet...

syren sa...

En säl! Det har jag inte sett i något vatten än. Häftigt! Trot5s att fisken försvann. Kolla in på fb idag har några bilder från igår. kram

Yvonne :-) sa...

Sicka slug sälarna är..de kunde väl spara något till er.Hagalna;)Kram!.

Kina sa...

Ahh, lite svalare idag, då orkar man kolla runt hos alla i bloggvärlden + lägga in något inlägg själv. Hoppas allt är bra!
Kram Kina

Vicke sa...

det var en härlig dag ni fick

egoinasmamma.nu sa...

Synd att det var säl där, men samtidigt har jag aldrig sett säl i det "vilda", så det hade jag gärna upplevt.

eva sa...

Vilka härliga foton ser helt underbart ut och vilken upplevelse att få se en säl trots att rackaren tog all fisk.
kramiz

diana sa...

Härligt med en tur på havet.

Ellis sa...

Tråkigt med fisket men låter som en härlig tur på sjön! =)
Jag har dansat 4 kvällar på raken och är ganska slut idag, har tvättat, hämtat syster & co p flyget och ska nu packa inför min semesterresa! =)
Kram

Smörblomma sa...

Så ortoligt vackert det är i Hunnebostrand! Riktigt pittoreskt. Kramiz

Anonym sa...

lite exotiskt med att se säl. iaf för oss "inåtbor"
kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...