7 juli 2010

Mera sol i sikte...tänk att min väderrapport höll i år också!

Idag får ni se porträtt av mitt söta barnbarn  Maria, som konfirmerades i lördags.Den nya kameran är alldeles utmärkt att ta porträttbilder med....fast när objektivet är så fint så kan det ju bara bli bra, eller hur...
Solen skiner här från en klarblå himmel och blåsten från igår är nu bara ett minne blott! Om ni minns min väderrapport från i våras,så kan vi ju bara konstatera att den stämmer! Så fick jag då än en gång belägg för att marsvädret visar sommarvädret!













31 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Fin tjej. Ska prova ett tag på blogg.se. så får vi se om jag trivs. Kram

Stattinskan sa...

Ja, hon ser verkligen rar ut :-)Vi har fått lite svalare här men det ser jag bara som ett sätt att hämta andan :-)
Gomorron

Mita sa...

Halloj,underbart fin tjej,förstår att du är stolt över henne.
Ja det är otroligt väder vi har nu, måtte det få fortsätta också rättvist fördelat över vårt avlånga land,
Ha det gott.
Kramiz!

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Ja har man så fint objekt framför kameran så kan det bara bli bra..Kjell måste ju gå regelbundet till ögonläkare för sin diabetes.Jag hänger med som chafför och hans minne;)Idag har vi sol igen.Ha det så bra Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,klart du får fina bilder,hänger ju lite på motivet oxå..Ja det finns tydligen Krolliljor i en massa olika färger.
Oki då får du bli vår vädergumma framöver.Haé Kram.

Petra sa...

Eftersom jag inte vill försvinna i mängden så säger jag GRATTIS en dag fö sent ;)
Hoppas du hade en bra dag!
Kram

Farfar-Hebbe sa...

Morsning,,Ja gör det SMHI behöver nog all hjälp dom kan få..Haé Kram.

biggan sa...

godmorgon, så söt hon är. klart det blir fina bilder då. kramar biggan

roffe sa...

God morgon.Nu är jag tillbaka.fåt en släng av sommar förskylning.hosta när jag är inne,men när jag går ut går hostan över.jag får vara ute mera än inne.du få ha en bra dag.kram

Yvonne :-) sa...

Ja och så får jag följa med på ett hörn.Och så får jag ha bilen ifred! Kram!

Anonym sa...

fint kort. och det ser ut att bli bra väder här med idag men jag får väl se vid 11.
sv : ja en del är bara för mkt
kramm

egoinasmamma.nu sa...

Man blir vis med åldern, skall komma ihåg det med mars-månad kontra juli. :D Bilden och Maria är jättefina. God morgon!

Gilla sa...

Det hänger inte bara på kameran, utan både på motivet och fotografen.

Tyvärr är det nog så, att elektroniken förändras väldigt snabbt och blir omodernt. Men min kamera ska jag ha i fortsättningen ändå. Man kan ju retuschera också i nåt fotoprogram. Det finns gratisprogram att få genom PC-Tidningen, som jag faktistk prenumererar på.

Kram/Gilla

Gunilla sa...

Söt dotterdotter !

Jasså, är du hobbymetrolog, hur blir v 29-31?? kramiz

eva sa...

Vad söt hon e förstår att du e stolt:)
Här skiner solen med och det är riktigt skönt ute och de verkar vara bättre att lita på din väderprognos!!
De va intressant att få se fyren innifrån och de bästa av allt var ju att Gävle kommun kommer att hyra ut de olika rummen:)
kramiz

Mi sa...

Fin tjej!! Ha en ha en härlig dag! kramar!

Anniepie sa...

Japp, hon ser jättesnäll ut! :D Hoppas att du har en bra dag! :) Kram!

Camilla sa...

Mycket fin tjej!
Vilket väder vi har....måtte det bara hålla i sig.
Ha det bäst!
Kram!

syren sa...

En så söt tjej! Vädert är ju så underbart vad mer kan man begära. kram

Vicke sa...

ja, du fick rätt och jag med

Anonym sa...

Toppenfint porträtt! God tjej! Kram

Smörblomma sa...

Hej igen! Javisst är vädret fint nu. Jag har semester som bäst, och jag hade även veckan i maj, då när det var tropisk hetta. Det gäller att beställa rätt semesterväder i tid :)

Ja visst är ditt barnbarn jättevacker på bilden. Hoppas hon fick en fin dag. Kramiz

Ellis sa...

Hej!
Sol och lite moln men det blev en härlig kväll! =)
Har varit ute och cyklat idag + fikat med en kompis, det var trevligt!
Hoppas du har haft en fin dag!
Kramar

Ninja sa...

Wow vilken innehållsrik helg du har haft.....jättehäftigt!

Karpstryparn sa...

Svar: Ja, det är bara förnamnet det. Men så är det, varenda politiker i riksdagen är folkförintare, deras partier är det ju. Och de flesta i riksdagspartierna är det ju rent allmänt.

Stina sa...

Kikar in en liten runda. Vi njuter av sol o bad på min kära ö :). Blåst lite här med. Fint kort på ditt barnbarn :)

*kram*

roffe sa...

God morgon.Du ska ha en skön dag.jobba inte för hårt,du har väll snart semester.kram

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Jasså du har en sådan arm.Tror att du skulle få en bra anställning på SMHI.Jag har en förfrågan i mitt nya inlägg idag.Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Ja jag såg att den var giftig,men oxå en medicinalväxt..
Ja det blir en stor fin pool,,jag får väl bjuda in mig när den blir klar..Haé Kram.

biggan sa...

godmorgon, mulet här men det skulle inte bli regn i alla fall.men det vet man ju aldrig. kram biggan

Nattis 2.0 sa...

Fast idag har vi ingen sol alls. Tur det för jag har sovit hela dagen.. fast synd för alla de som bor i tält härute under konferensveckan!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...