22 juli 2010

Nu skingras vi som agnar för vinden!

Nu är det semestertider för både människor och djur. Igår kväll lämnade vi lille Cesare hos Wictoria...fast han verkade inte vara särskilt ledsen för det!

Kissen Skrållan sprang till och med fram och hälsade, innan hon bestämde sig för att det kanske var bäst att väsa i allafall...

Nu är det skördetid, vilket vi kunde konstatera både i trädgården och i skogen!

Efter en härlig stund, med färskt bröd och kräftor, fick jag botanisera bland Wictorias underbara blommor, bland annat den här jätteampeln med Blodsdroppar...så fin!

Sen blev det en liten skogspromenad och se där...dagens lunch är fixad! Kantareller...en härlig svampskog som kommer att bli välbesökt under hösten!


22 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Det har varit tropisk värme i natt!Har lagt in om att nu har mina "hyresgäster" flyttat.Så sannt som du säger nu skingras vi!När åker ni? Ha en bra dag! Kram!

egoinasmamma.nu sa...

Svamp som ju är så gott!! Ha nu en underbar semester!

Siita sa...

God morgon. Vilken tur du har som kan lämna bort katten. Jag har det inte så dumt heller, grannen ger Lakris mat om vi är borta. Ha det gott. Kram

Anonym sa...

jag hittar aldrig några kantareller men gott är det. när åker ni?
kram

egoinasmamma.nu sa...

Sv: Aha! Jag trodde (pga katten) att ni började semestern nu, men ibland måste man organisera och fixa lite innan. Men två dagar är ju INGET! ;)

Stattinskan sa...

Smörstekta kantareller .. mmmmm. Ha en riktigt skön semester :-)

Camilla sa...

Önskar att jag ville till skogen och plocka svamp.
Men att gå,överhuvud taget är inget för mig.
Tur att jag har en Gubbe som gillar att plocka svamp.
För det är ju sååå gott.
Ha en toppen dag!
Kram!

biggan sa...

godmorgon, ja han lär få det bra, hon bor så härligt viktoria. underbart. låter som en bra börja på svampsäsongen. ha en fin dag på jobbet kramar biggan

Yvonne :-) sa...

Går mot höst?? Det tar ett tag till hoppas jag,vi får ha hela augisti först.Kram!

Aurora sa...

Herr kantarell är törstig här. Inte en chans att hitta ngt. Ha det gott under semestern

Petra sa...

Åh, så gott med kantareller :)
Bara en dag kvar nu va?
Kram

syren sa...

Visst nu börjar skördetiden. Vinbär de röda plockade. Kantareller det som är så gott. kolla om det finns några i skogarna. kram

Anonym sa...

Heej!! :) fina bilder :) svampar joo nu kommer det mycket med svampstuvning och allt vad det heter!!
kram Fenix.

Anniepie sa...

Åhh så himla gott med kantareller! :) Mums! ha en bra torsdag. Kram!

Mi sa...

Fina bilder! Kantareller som är så gott. Jag tror inte att vi kommer att få några om det inte blir mer regn. Ha det så gott. Kramar!

Smörblomma sa...

Cesare kommer säkert att ha det fint hos dem. De bor ju så vackert! Kram

Kina sa...

Härliga bilder, ser att du har det bra i sommaren. Idag har vi äntligen fått liiiite regn här, så skönt!
Kram Kina

Ninja sa...

Kantareller....här har det nog varit alldeles för torrt för dem...

Karpstryparn sa...

Svar: Absolut! Kram tillbaka, hehe!

Karpstryparn sa...

Svar: Absolut! Kram tillbaka, hehe!

Anonym sa...

Jag vill INTE att skördetiden ska vara här redan,men jag tackar inte nej till en kantarellmacka! Kram

Fingerfärdig sa...

Då tittade jag in lagom till, att Du ger dig iväg igen. Det är ju typiskt. Hoppas, att det blir en trevlig semester för Er.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...