4 juli 2010

En underbar lördag och nu är det söndag!

Grattis Maria och tack till dig och mamma Lotta för det fina konfirmationskalaset!!




Efter god mat och underbara tårtor stack vi iväg till Hunnebostrand för ett par timmas fiske!


Vi fick ingenting på meta igår, men en makrill fick vi på dörjen. Kvällen var underbar så vi kom inte i land förrän halv tio.
Idag ska vi iväg till Munkedal och "Slaget vid Kvistrum". Kolla vilket spännande program!!

Program

Kl. 12.00 Fältlägret öppnar för allmänheten. Visning av livet i fält under 1600- och 1700-talet

Kl. 12.00 Kulturvandring "Slaget vid Kvistrum" Samling: Ridskolan Kleva Buss

Kl. 13.00 Bestraffning av desertör


Kl. 13.30 Förevisning av folklig dans


Kl. 14.00 Föredrag om barnkläder på 1700-talet


Kl. 14.30 Uppvisning med karolinskt rytteri


Kl. 15.00 Slaget vid Kvistrum


Kl. 16.00 Sjukvård och gravsättning av de stupade


Kl. 17.00 Fältlägret stänger för allmänheten

21 kommentarer:

biggan sa...

godmorgon. lite sent. kom i säng halv 4. mycket mat och tårtor. gott. synd ni inget fick. men den sparar sig till vi kommer kanske. ha det jätte trevligt i dag när ni åker. låter spännande vad programmet säger. kramar biggan

Gilla sa...

God Morgon själv. då har ni otur idag med vädret. Vi har sol och värme och har suttit på balkongen och ätirt frukost och druckit förmiddagskaffet.

Ni hade en späckad dag igår förstår jag. Fina tårtor minsann.

Kram/Gilla

Nina sa...

OJ vilka fina tårtor...å vilken fin natur/omgivning ni har där...vackert.../ kramar

Tina sa...

Vilka fantastiska tårtor !!!

Kvistrum lät himla kul.
Cesare såg väldigt besviken ut när vi kom ut genom porten vid erat igår.Det var ju inte varken husse eller matte.. Så efter en förtrytsam blick på de fel folket som vällde ut, spatserade han iväg över ett altanräcke. Han har en väldigt lång svans den katten :)

Gilla sa...

Lycka till med finare väder och att du får fina bilder med kameran.

Kram/Gilla

Anonym sa...

tack. är så dålig på att ta kort. hade inte ens kameran med mig men jag har några kortr på mobilen
kram

Anniepie sa...

Åhh vilka smarriga tårtor! :D Hoppas at du får en bra dag! :) Kram!

Mina dagar sa...

Muuums...vilka tårtor!
Tänk så mysigt ni har det som bara kan ta båten och åka ut och fiska = Livskvalitet!
Hoppas ni får en rolig dag i Munkedal!
Läste din kommentar hos mig. Jag trodde absolut bara att det räckte med att ha det som jag har i min högerspalt nämligen "bloggintresserade/Följare"?? Snälla skriv ett mail (står i min blogg) och förklara om det går och om du har tid/lust:)
Varma kramar
/Eva

Camilla sa...

Oj...vilka tårtor!!!
Mums!
Full upp idag,ser jag.
Ha det bäst!
Kram!

biggan sa...

kul för honom. nu har vi fikat och vaknat till på altanen. ingela kom in genom häcken en sväng. roligt. vi sitter och kikar på cirkusen som slog opp i natt. folk stannar till kikar på djuren, mysigt. kram biggan

eva sa...

Det vattnas i munnen av de läckra tårtorna och ser helt underbart ut på havet:)
Vilket spännande program ska bli kul att se fotona från turen sen.
kramiz

Augusta sa...

Med andra ord, du kommer att ha haft två toppendagar. Båda dagarna verkar lika roliga :)

Kram

Farfar-Hebbe sa...

Okidoki,,då kommer det fina bilder från dagens händelser senare,,spännande.Haé Kram.

Anonym sa...

Jösses, fullt program hela långa dagen! Låter toppenhärligt! Kram

Gunilla sa...

härligt att vara på skön när det är så varmt som nu !!

Ellis sa...

Hej!
Vilka härliga fikabilder! =)
Hoppas du har en fin söndag!
Kramar

Yvonne :-) sa...

WoW! Vilka tårtor.Spännde program men jag hade valt 14.30..Visst är det så att männen inte klarar sig utan oss kvinnor.Jag är ganska bra på att deligera också!Du känner mej ganska bra nu! Kram!

Siita sa...

En härlig helg mao. Vi har haft en underbar dag idag. Men metro vill inte släppa in bilderna. Kramar

Mita sa...

Gud så gott det såg ut,och då har ni haft en trevlig dag idag också,ser fram emot lite bilder,
Kramiz!

diana sa...

Fina tårtor :)

paloma sa...

En fågel viskade i mitt öra! Att du fyllt år! GRATTIS! Äntligen har vi sommar med! KRAM

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...