9 april 2021

Social distansering skapar social fobi och depressioner

 

Många människor mår mycket dåligt idag. Inte bara vi äldre utan även de yngre. Sen jag slutade jobba i höstas har jag alltmer isolerat mig hemma. 

Jag måste hela tiden ha något att göra, men på grund av ryggen så klarar jag inte ens att städa. Försöker så gott det går, men minsta böjning så ballar ryggen ur. Bosse är helt fantastik och gör mycket av det jag inte klarar fast han är handikappad pga sin sjukdom.

Påsken är i alla fall slut och kanske det snart blir riktig vår. 


10 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Visst mår folk dåligt av isolering. Nu är det ju ett nödvändigt ont och lika för alla. Därför är det extra skönt att varmare årstid är i antågande. Är man ute ser man iaf lite folk och hejar på dem som kommer nära.

Farfar Hebbe sa...

Oj,det var tråkigt att höra att du har det så besvärligt med ryggen..Det känns skönt att jag fått dos 1,får dos 2 den 20/5,så i början av juni återgår väl mitt liv till mer normalt,som det var innan coronan..Haé Kram.

Farfar Hebbe sa...

Otilia det måste ha funnits en betydande Otilia uppe i Ormsjö,det finns en Tjärn som heter Otiliastjärn.Inte så långt ifrån där jag har stugan.Så hon måste ha lämnat avtryck efter sig..Haé Kram.

znogge sa...

Isoleringen är jobbig för många och det är svårt att hitta på något att fylla dagarna med. Det är verkligen otur att din rygg ställer till det ännu mer för då blir det inte lättare att göra något meningsfullt. Förhoppningsvis gör varmare väder det lite lättare.

Kram och ha det så bra som det går.

attis sa...

Det är jobbiga tider vi lever i nu. Denna isolering kan ju göra en deprimerad. Jag saknar att krama mina barn och barnbarn.Jag har ägnat mej nu till att sätta en massa frön. De har vuxit så jag skolat om dem. Viktigt att man håller sej sysselsatt. Vad skönt att Bosse kan hjälpa dej. Krya på ryggen nu och var rädda om er/varandra. Kramar

Geddfish ♥ sa...

Det är svåra tider. Förstår din isolering pga ryggen. Jag har också ryggbesvär plus en axel. Så sysslorna går långsamt. Ingen bil och inte vågar jag buss och tåg.
Man måste ha en sysselsättning som ger lite glädje.
Var rädda om er två.
Kram!

Veiken sa...

Snart är det värsta över får vi hoppas. Vaccinet, våren, värmen och annat talar till vår fördel. Jag ska få den första sprutan på fredag 16 april. Äntligen!
Kramar till er båda!

Henrik Olsson - Föreläsningar sa...

Ja, nog för att jag gillar att vara själv på fritiden börjar det bli ganska jobbigt nu att inte få jobba på krogar mm och träffa folk!

wiper sa...

Jag känner precis som du att jag inte mår bra av att inte kunna göra det man gjort förut. Det tar på krafterna både fysiskt och psykiskt. Jag har också svårt för att städa i och med nackskada och ländrygg. Min man dammsugar så dammtorkar jag.

När det blir varmare så lättar det lite då man kan vara utomhus längre tid. Rolig bild med duvan ;)

Ha det bra
kram

skåningen sa...

Tråkigt att du har så ont i ryggen.
Bra att ni hjälps åt!
Många kramar till er båda!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...