25 april 2021

På väg åt rätt håll.

 

Årets första makrill har landats, men än dröjer det ett tag tills den kan tas med meta. Min rygg är helt klart mycket bättre,  men även den får ha lite mer tid på sig att läka.

Första sprutan med Pfizers vaccin fick vi i fredags. Andra dosen får vi 4 juni. 

Nu väntar vi bara på den riktigt goa vårvärmen också, men tydligen är årstiden förskjuten. April har mest bjudit på marsväder och prognosen för maj ser mest ut som aprilväder.

Fast den som väntar på något gott...Vi har ju fått lära oss att hålla ut, eller hur? 


10 kommentarer:

Farfar Hebbe sa...

Ja jag kan inte minnas att det fanns cyklar för barn när jag var riktigt liten i norrland,jag fick min första cykel 1952 då var jag 9 år..
Hoppas din rygg blir bra,så du kan ut och dra upp Makrillarna..Haé Kram.

Znogge sa...

Det går i alla fall på rätt håll får vi hoppas. Om inte annat så är det skönt att vaccineringen tagit fart ordentligt och att våren gör framsteg!

Kram

Eva-Lotta sa...

Vi tog våra första i torsdags, andra 3/6. Skönt det rasslar på bra med vaccinationer nu. Sen får vi se hur det hjälper. God söndag!

Henrik Olsson - Föreläsningar sa...

Ja, den goa värmen försvann och ersattes av väldigt kalla vindar, men det måste samtidigt vända snart :)

skåningen sa...

Allt är bra.Har fått min första spruta.
Kram!

Veiken sa...

Så skönt att din rygg har besinnat sig och blir allt bättre! Det blir till att dra makrill i sommar då.... mums!
Det blir allt svårare att spå väder, när årstiderna inte kan bestämma sig. Den gamla bondepraktikan får nog inte många rätt just nu!
Ha det gott och njut i det vackra, men kyliga, vädret!
Kram

wiper sa...

Så skönt att du är bättre i ryggen. Vet hur det känns för man blir så lycklig då det släpper. Vilken härlig bild på dig i båten med makrillen. Det ser så vårigt och vackert ut

Så härligt att du fått sprutan. Jag fick den i går och samma som du pfizers och nu dan efter som känner jag inga biverkningar.

Vi har samma väder som hos dig men solen skiner

Ha nu en skön tisdag
kram från Malin

Veiken sa...

Nu är värmen på gång säger dom som vet! Hoppas dom har rätt!
Kram

Farfar-Hebbe sa...

Önskar dig/er en skön fortsättning på Midsommarhelgen..Haé Kram.

Veiken sa...

Hoppas ni har det bra i U-a nu nä hösten närmar sig!
Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...