3 december 2020

Tid är ett märkligt begrepp

Dagen startar tidigt, som den alltid har gjort för mig. Jag har sen som vanligt ett digert schema som jag försöker att hinna med under dagen. För det mesta så lyckas jag med mitt schema men inte alltid.

För innan jag vet ordet av så är det redan kväll. Dagarna går rasande fort, trots social distansering. Förstår inte hur i all sin tar jag hann att jobba förr.

Den tidigare tristessen är nu borta för en period för många vill ha mina bullar till jul.

I helgen ska barnbarnet William sova över och det ser vi fram emot. Då spelar vi Fia, ser på film och äter popcorn.





 

7 kommentarer:

Farfar Hebbe sa...

Ja visst är det konstigt så långa dagarna var då vi jobbade,samma dagar är nu mycket kortare som pensionär,Mysko...
Jag kollade på namnet Werona,Antal kvinnor 7st,Betydelse:för Werona saknas.
Många bullar blir det ser jag..Haé Kram.

skåningen sa...

Ja du hur hann man förr med allt!!
SV....Får inte ut henne!
Jag får nog ringa polisen.:-)
Ha en bra dag!
Kram!

znogge sa...

December är en månad som oftast innebär att man har lite mer att göra även om det pågår en social distansering.
Kan tänka mig att dina bullar är uppskattade :D

Kram

Eva-Lotta sa...

Ja, nog springer dagarna på i en rasande fart!

Inger Rozèn_Chintoh sa...


Hej!
skulle skriva en kommentar men kom ut till en annan sida.Kram,Inger

Henrik Olsson - Föreläsningar sa...

Ja, nog får tiden en att ibland fundera!

Ha en fin dag! :)

wiper sa...

Härligt att ha ett schema att gå efter. Jag har nåt liknande i och med att jag har några saker jag måste göra varje dag för att må bra

Konstigt egentligen att dagarna fortfarande går så fort nu när man inte kan göra allt man vill. Vilks fina bullar du bakar inte undra på att folk vill sätta dom mellan tänderna och njuta ;) Vad härligt att ni träffat barnbarnet i helgen

Ha en fin början på veckan
kram från Malin

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...