9 oktober 2020

Pensionärslivet är hårt men gott

September var en intensiv händelserik månad, både på gott och ont. Det blev också en dyr månad på många sätt då bl.a bilen råkade ut för olika kostnadskrävande saker. 

Sen var det mycket fina saker. Min syster var här under några dagar och vi festade till på lite skaldjur. Ingen slår mig och min syster i att äta kräftor! Vi skulle kunna sätta i oss hur många kilo som helst!

Pensionärslivet är i alla fall gott och just nu förstår jag inte hur jag hann med att jobba...

7 kommentarer:

Farfar Hebbe sa...

Ja du,tänk så fort det går,med denna takt har barnen snart vuxit ikapp sina föräldrar,men fortfarande är dom ändå barn..Haé Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Mysigt med systerbesök. Typiskt pensionärer de har fullt upp, alla jag känner. Haha.
De la gott du slipper sitta sysslolös och kolla klockan om tiden verkligen rör sig :)
Njut av pensionärs livet.

Kramiz

Eva-Lotta sa...

Jag hör andra pensionärer sägs samma sak! Nog är det gott med skaldjur! Vi är inte heller dåliga på att sätta i oss😉

skåningen sa...

Det är viktigt att uppskatta det vi har !
Ha en bra dag!
Kram!

Henrik Olsson - Föreläsningar sa...

Njut allt du kan :)

Znogge sa...

Härligt att du börjar finna dig tillrätta som pensionär!

Kram

Veiken sa...

Här vankas det riktiga kräftor till skillnad från insjövarianten som bara smakar dy. Frískt och fräscht ska det vara!

Skönt att du nu känner att det är mysigt att vara pensionär och friherrinna. Det tar ett tag att vänja sig, men när man gjort det skulle inte vilda hästar dra mig tillbaka till jobbet!
Kramar och fortsätt njuta!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...