3 mars 2019

Mars styr varken du tror på min prognos eller inte!

Enligt min teori om marsvädret så ska vi ha kallt denna månad för att få en bra sommar. Mars månad 2006 var mycket kall. Vi hade frost i fyra veckor, 1-27/3, med ner till 15,5 grader. Första dagen med mildväder var 28 mars. Sommaren blev supervarm!
2008 var det hyfsat kallt i mars och sommaren blev inte så illa. 2013 blev mars mycket kall och den efterföljande sommaren blev fantastisk, lång och härligt varm. 2012 uppmanade jag folk att inte hänga bort sina vinterjackor och mycket riktigt, den sommaren blev kall och regnig.


Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos visade i april 2018. Årets prognos ser hittills inte alls bra ut.

6 kommentarer:

Znogge sa...

Aj då, du brukar faktiskt pricka rätt har jag noterat. Spontant känner jag att vi nog inte kan förvänta oss två så fina somrar i rad...

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!Du har för det mesta rätt.Kram.Inger

Herbert Häggström sa...

Ja visst är det tragiskt när det sker dödsfall i vasaloppsspåret,men det går knappast att förebygga..
Ja förra sommaren var ju enastående,så din prognos stämmer nog..Haé Kram

Eva-Lotta sa...

Vi får se hur det blir!

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!Jo vi får leva på hoppet.Inte lika varmt som förra är inte bra för mina fötter.men oj så skönt det var.Kram,Inger

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Så roligt!Och pastor Jansson är min favorit.Kram,Inger

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...