14 mars 2018

Psykiskt sjuka

är inte lätta att förstå. Oftast kan man ju snabbt konstatera, redan vid de första mötena, att det är en sjuk människa.
Sen kan det bli knepigt, helst om det finns inslag av psykotisk sjukdom, dessa människor är oftast mycket trevliga och charmerande och kan under lång tid totalt dupera sin omgivning. Hur som helst så känns det enormt gott när man konstaterat hur det är och sen kan gå vidare.

Här på detta supermysiga hotell kommer vi att tillbringa en del av sommarsemestern. Härligt att ha saker att se fram emot!


5 kommentarer:

znogge sa...

När det finns psykotiska inslag så blir det inte lika lätt nej. Det har jag sett på ganska så nära håll. Desto trevligare att ha en del av semestern redan inplanerad!

Ha en bra onsdag!

Geddfish ♥ sa...

Ja, det förpestar tillvaron. Jag har varit utsatt för härskarteknik av en väninna, och innan jag insåg det, mådde jag väldigt dåligt.
Men, som sagt, det går att dra sig ur och må bättre.

Härligt att ha en resa att se fram emot!
Kram och ha det gott!

wiper sa...

Jag har också sett en person som haft psykos på ganska nära håll men den personen låg inne på psyket ett tag men är nu rätt bra och tar mediciner.

Ångest och depressioner är ju nåt helt annat och det kan dom flesta drabbas av i livet. Jag fick känna på det då jag blev utbränd men det finns många verktyg att ta till bara man har styrkan att ta till sig det och det hade jag tack och lov.

Vad härligt du har att se fram emot. Förstår att du längtar

Ha nu en jättefin dag
kram
Malin

Eva-Lotta sa...

Som alla sjukdomar är det svårt att förstå allt. Skönt att ha en semester att se fram emot!

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Ett härligt inlegg!Ha en bra dag.Kram,Inger

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...