25 augusti 2017

Underbara barn och barnbarn




Min syster, våra barn och jag bakade allt till pappas fina minnesstund och min syster åkte också upp till pappas boende, Kvarnbergets äldreboende med en tårta.
Efter minnesstunden bjöd min svärdotter på middag i Hunnebostrand. 

 Vi tillbringade många fina timmar tillsammans då vi pratade och mindes alla fina stunder med pappa.

Lilla Havansa, här med mamma Nettan, tyckte mycket om sin gammelmorfar och berättade om sina minnen. 
En dag med så fin gemenskap. 
Tack alla som gjorde pappas begravning till ett ljust och fint minne.

8 kommentarer:

znogge sa...

Just timmarna efteråt som man tillbringar tillsammans med sina närmaste är verkligen så viktiga. Man får verkligen minnas tillsammans <3

Kram

Anonym sa...

Mors..Ja mitt i sorgen,finns glädjen,hur tokigt det än kan låta..Men glädjen finns nog i alla fina minnen man har...
Ja armbanden med Brynäsfärgerna blev poppi..Haé Kram.

Eva-Lotta sa...

Så bra, minnena är fina att ha och att dela med sig av!

Herr Nilssons Fru sa...

Beklagar din pappas bortgång men ser ända att han fick ett långt och ljust liv, men hur gamla de än må bli våra föräldrar så är det med stor tomhet och sorg de lämnar oss.

Härligt är med fina barn, barnbarn & goda vänner.

Kramiz

yvonne sa...

Så bra att ni hade så fint sorgearbete tillsammans.
...Det är svårt att göra ingenting.
Ha en bra dag
Kran!

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!Så fint ni har det tillsammans.
Och fortsätt i bloggen,för det är så trevligt!
Kram,Inger

Gilla sa...

Det var väl skönt att allt fungerade fint med minnesstunden så ni kunde ventilera era minnen av din Far.

Kram/Gilla

Unknown sa...

Vad fint. Jag tänker på att din pappa har fått komma hem. Mona du vet hur jag tänker. Med en Gudstro som din pappa hade är det alltid skönt att få gå för att träffa de som gått före. Sorgen finns alltid för dem som är kvar men skönt att kunna minnas och prata om de fina stunder. Kramar!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...