24 augusti 2017

De flesta som betydde något för pappa kom till hans minnesstund

Vi var närmare femtio personer som samlades efter pappas begravning. Alla hjälptes åt med serveringen medan mina barnbarn hjälpte till att bära gammelmorfar till den väntande bilen.

 Det var en tung uppgift i dubbel bemärkelse för mina barnbarn då Tobbe och Andrès morfar lämnade dem för inte så länge sedan och Christoffers bestefar gick bort i början av detta året.

 Ingen i vår släkt fotograferade under begravningen, vilket ju är en självklarhet att man inte gör, både av respekt för far och för guds ord. Fick tyvärr höra sen, att en för oss okänd man, hade fotograferat både under griftetalet och överlämnandet. Mycket tråkigt.

Fortsättning följer. 






8 kommentarer:

Hebbe sa...

Morsning..Ja dessa små glasögon funkar perfekt,,nackdelen är att glasen blir lätt skitiga av att man måste fingra på dem,när man hanterar dom,men det trots det så ser man(jag) bra mycket bättre.Haé Kram

znogge sa...

Vi fotograferade före begravningen och även efteråt men under själva akten fotograferar man verkligen inte. Borde vara en självklarhet...

Fint att barnbarnen bar kistan.

Kram

yvonne sa...

Tråkigt när människor är reespektlösa--
Snällt av er att skänka ett bårtäcke.
......Du har rätt jag ska dit.Det är Memorys som spelar.
Ha en bra dag!
Kram!



Kristinna sa...

Borde vara förbud att fotografera under själva akten och överlämnandet av en älskad anhöriig eller vän. Stillhet och känslor är privat. Har inte varit med om fotografering i denna stund. Bilder före ocvvh efter är minnen vi vill behålla. Dina bilder är fina och visar respekt. Kram mon vän ��

Eva-Lotta sa...

Själv skulle jag inte vilja ha bilder från någon begravning. Ni var många förstår jag! Bra i är nöjda med dagen.

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Ser fint ut tycker jag och tack för titten hos mig.Kram,Inger
Chintohs blogspot.se

Veiken sa...

Så fint av barnbarnen att bära sin morfar/farfar en sista gång. Jag läste inlägget innan och det är så bra att man numera aldrig har tre skovlar mull, utan har vita liljor istället. Det känns mycket bättre tycker jag! Kram

Henrik Olsson - Föreläsningar sa...

Ja, man ska respektera en sådan stund och inte ta kort :/

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...