1 november 2013

Mor lilla mor...du är saknad.

 Det är många år sen min mamma gick bort. I lördags var vi på kyrkogården och gjorde lite fint inför Allhelgonahelgen.
 Det är ofattbart att min mamma varit borta i tjugo år, ibland känns det precis som det nyss har skett och då gör det ont. Min mamma blev bara 70 år...
Min syster hade köpt nästan exakt en likadan som jag hade köpt. Den vita hade jag med mig och den röda hade min syster satt dit. Jag tänker i alla fall köpa en kruka ljung också och sätta i den tomma krukan till vänster, så det ska jag göra på lördag, då vi åker ut till pappa.


20 kommentarer:

yvonne sa...

Godmorgon!Vad fint ni har gjort på ers mors grav....... Ja du har satt en presspå dej i och med att du har vikten i sidokolummen.Jag är inte där ännu!! För jag vet att sätter jag ut så är det ett måste!! Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Oj så fint det var på din mors grav,men en ljung i krukan blir det perfekt..
Tack,det var första gången jag drack Hall o Vin där..Haé Kram.

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Så fint det blev! Jag ska till min brors grav i morgon kväll!

Siita sa...

God morgon. Ska åka till svärfars grav idag o smycka. Har köpt till mors o fars grav med men dit åkar Ingela på lördag efter hon har varit hit till oss o bytt däck o fått lite mat. Ska bjuda henne på Pulled Pork. Kramar

Camilla sa...

Sååå fint det blev!
Jag ska till min farmors grav till helgen. Hon dog 1988...
Fattar det inte än idag...
Minnet lever...
Kram!

znogge sa...

Så fint ni har gjort på graven. I dag ska vi till min pappas och min svärfars. Min pappa dog av cancer när han var 63. På tok för tidigt...

Nu ser jag. Men stort grattis till dina förlorade kilon! Det går redan på rätt håll :-)

Kram

Gunnar sa...

Vad fint ni har pyntat. Vi ska besöka en kyrkogård lite senare idag. Som du säger så glömmer man dom inte även om åren går.

Mita sa...

Så fint ni har gjort,i eftermiddag ska vi tända ljus på "våra" gravar.
Det är otroligt vackert med alla ljusen som lyser när mörkret faller.
Du är lika lång eller kort som jag. Det syns mer då om man lägger på sig extrakilon....
Kram vännen♥

jessica sa...

Hej och god morgon = ) Härliga bilder, fina bilder! Ja tiden går fort men långsamt när någon har gått bort. Men vi syns alla snart i vilket fall. =) Ha en bra dag kram

Ezter sa...

Så fint ni har gjort åt er mamma. Tror det kvittar hur lång tid det går, saknaden finns kvar! Kram på dig!

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Lyckliga ni med närhet till fädernas gravar.Så fint ni gör.Jag får tända ljus framför korten.
Kram,Inger

ansepanse sa...

mm, din mamma gick bort alldeles för tidigt, jag bävar, riktigt darrar när jag tänker på min mamma, jag VILL att hon ALLTID ska finnas, så att jag får fortsätta att ringa henne två gånger varje dag och prata bort någon timma
Sv: mm, då förstår jag, du är 1,60 och jag är 1,62, lika långa kan man säga :)
kramar

Ama de casa sa...

Vad fint det blev med utsmyckningarna!
Kram

trollet sa...

Fint ni har gjort... Inget kul att besöka gravar, men det kan vara vackert...

Anonym sa...

Så fint det blev på din mammas grav. Vi har varit på Danderyds kyrkogård med min syster där hennes man och dotter ligger. Vi åkte sedan vidare till mammas grav och tände ljus och la på en krans känns alltid så bra när man har varit och sett till graven. Nenne

Anonym sa...

Så fint ni har gjort
Får se om jag åker till pappas grav på söndag

Önskar dig en trevlig helg
susanne

Gilla sa...

Ni har det verkligt vackert på er Mammas grav. Min ligger på Skogskyrkogården i Stockholm, så jag kan inte komma dit.

Får se om vi kommer iväg, för att sköta om våra gravar här nere i helgen.

Sv: Vi hade ju två hela hem, så det är svårt att skippa allt. Var och en har ju minnen och känslor av de sakerna vi har haft med oss, så det är svårt att ta bort allt.

Kram/Gilla

Gunilla sa...

Min pappa blev också bara 70, jag skall åka ut till graven i morgon ... kram

Veiken sa...

Riktigt snyggt! Jag gillar inte kransar som är utstyrda med massor av plastblommor i olika färger. Naturligt och enkelt är allra finast tycker jag! Kramar

Nett sa...

Vad fint ni har gjort det vid graven :) Förstår att hon är saknad. Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...