8 juni 2013

Lördagsmorgon och lite annat att tänka på

än härliga semesterdagar. Idag ska vi hämta pappa och åka till Hunnebostrand för att uppvakta barnbarnet Tobbe som fyllde 12 år den 4 juni.

Nu är det slutbadat för denna gång. Tyvärr fick jag bara njuta av badet en dag för jag fick en rejäl infektion i ett sår på mitt ben. Det blev ett besök hos vår apotekare som tvättade ordentligt med jod, sen har jag behandlat vidare med Fucidinsalva. 

Fina bilder från en flygtur som höll på att inte bli av finns nu i min SIDEBLOGG
Det gäller att se upp med priserna, var än man befinner sig...

17 kommentarer:

Anonym sa...

Först!
Önskar dig en bra dag

mvh

Anonym sa...

SV: ett litet tillägg, eftersom vi gick om varandra.
Jag har haft åtskilliga åtgärder från AF, men ingen har gjort så jag har fått in en fot på arbetsmarknaden.

Kram

Aurora sa...

Välkommen hem. Vilken räkmacka. Snålvattnet rinner här. Kram

znogge sa...

Men vilken otur! Fast du hade det säkert skönt ändå...

Kram

Yvonne sa...

Go förmiddag. Nu sitter jag på tåget till bröllopet. Snart är jag framme..Ha en bra dag kraæ

Gilla sa...

Välkomna hem igen efter semestern. Jag hoppas att ni har haft det varmt och gott. Men var det i Side du fick infektionen i benet? Då blev det i så fall inte så mycket bad då?

Bättre sent än aldrig, när det gäller att gratulera barnbarnet.

Sv: Ja, är det inte konstigt att kläderna har en förmåga att krympa i garderoben? Baddräkten krymte väl i vattnet? :-D

Kram/Gilla

Glamourwomen sa...

Inte mycket badande för oss heller! Enda gången vid havet var vid photoshouten nere vid Adores och Raga Apatrments strand! Men vi var där en natt..kom hem klockan 7 på morgonen! mysigt.. men oj vad trötta vi var dagen efter! Nu måste jag titta till din Side blog! KRAM

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Det var ju otur med benet. Bara det blir bra så är det ju ok.

Härligt med semester. Jag har ingen men har ett såpass bra schema så jag klarar mig med härliga lediga dagar ändå:)

Ha en bra dag och hoppas ni får mycket god tårta!

Carina Sjölund sa...

Välkommen hem vännen!
Förstår att ni haft det helt underbart♥
Kramen i solen♥

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Kul att Mona är tillbaka.
Men hur gick det för Cesare?Det har
matte inte talat om.
Kram,Inger

ansepanse sa...

vad tråkigt :( du som så gärna hade velat bada, förstår jag, hur är det med såret nu då?
roligt med födelsedagskalas i allafall :)
kramar

Siita sa...

Önskar dej en fin dag med far o barnbarnet. Här är sol för 6e dagen i rad. Min kusin kommer o fikar på em. I morgon drar vi till Sthlm, dotter där fyller på måndag. Kram

Mita sa...

Men du har då alltid otur med nånting,hoppas nu att såret läker bra.
Jisses en sån räkmacka,och jag som sitter här och är så hungrig just nu,hihi....
Kramen på er och ha en riktigt fin dag♥

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

En räkmacka är aldrig fel!! :)

Nett sa...

Hoppas att du har haft en fin Lördag :) Så tråkigt med infektionen. Kram

Augusta sa...

Förstår att du hade det härligt i Turkiet men härligt att vara tillbaka då vi har så vackert väder här också :)

Tiden går och helt plötsligt är dom små liven 12 år. Vad trevligt för din pappa att få vara med.

Kram

Jenfan75 sa...

Välkommen hem så roligt att kunna läsa om erat äventyr denna gång.. Javisst avr bilderna fina från Konfirmationen. Det måste vara mycket att hålla i en fest som sidefesten.. ..

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...