14 juni 2013

Infekterat sår, jobbiga tår och regn.....

då är det väl inte konstigt att man längtar bort ibland. Fast just nu har jag bra flyt på jobbet så det känns ändå rätt okay.

Fungerade fint igår med dubbelbokningar, Bosse var inte helt klar när jag kom till tandläkaren så jag fick vänta fem minuter innan det var min tur. Notan hos tandläkaren gick på 600 kronor så det var inte så farligt.

På apoteket blev det lite ny salva och antibiotika så nu ska väl den eländiga infektionen lägga sig! Sämre är det med alla mina små tår som har besvärat mig länge. Hammartår är ett elände kan jag tala om, ska få en ny tid på vårdcentralen för detta så kanske det finns hjälp att få...
Missa inte mina bilder från Side...De finns HÄR!!


15 kommentarer:

Anonym sa...

Mors..Skönt att det fixade sig med dubbelbokningen..Även här var det dagsrefn i går,ser grått ut nu oxå..
Aj som f-n,,Hammartå då gäller det att ha skor där det finns bra plats för tårna..Haé Kram.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Så bra att det fungerade hos tandläkaren och att det inte blev så dyrt.... Sara och Joakim är så fina! Du kan tacka Sara själv hon har bloggen Lady Violett .Hon såg vad du hade skrivet till mej.Så bra att du kunde fixa det. Ha en bra dag

Helen sa...

Skönt när det blir "billigt" hos tandläkarn. Men skit, rent ut sagt, när fötter och ben krånglar. Själv håller jag fortfarande på med min häl. Går på tredje året. Kram <3

Siita sa...

God morgon. Ömmande fötter är ett gissel, har ont ibland också. Men det du har i dina tår har jag aldrig hört om. Mulet o blåsigt här men än inget regn idag, fick massor igår. Kram

Anonym sa...

ännu en regnig dag hos mig. Synd att säga att man blir positiv när man inte kan sitta ute och läsa

Ha en bra dag
mvh

Camilla sa...

Hmmm...att dubbelboka sig är kanske det optimala. Men vilken tur att det fixade sig.
Hoppas att du blir helt återställd nu.
Kram!

Mita sa...

Hoppas du kan få hjälp med dina fötter,ett rent elände med hammartå.
Har man ont i fötterna så lider hela kroppen...
Fina och mysiga bilder från Side,inte konstigt att ni trivs toppenbra där.
Kram vännen och sköt om ditt sår nu♥♥

Anonym sa...

Ja du ett elände att hitta skor som passar när man har hammartå.Min fotvårdstjej säger att man kan knäcka leden i tån men det låter ju inte så skönt precis. Hoppas du får ordning på både fötter och ben.Solbrännan från Side börjar blekna, bara regn hos oss. kram Nenne

Gilla sa...

Det är inte roligt med hammartår. Jag vet. Men som tur är har jag bara en. Och jag har inte nåt problem med den.

Däremot har jag Hallux Vallux på båda fötterna. Så jag har också svårt att skaffa skor, som inte trycker.

Sv: Tack för berömmet om bebiskoftan.

Jag brukar inte öppna skräpposten alls utan tar bort den med en gång. Just i dag var det ett mail, som sades komma från Telia, där jag uppmanades att följa en adress. Det var inte markerat som skräppost, så jag förpassade det dit med en gång och raderade det. Milslång min skräppostlista också.

Kram/Gilla

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
En nätt liten summa för tandläkaren.
Du är modig du.Jag törs inte!
Å,Mona,Tovsippan är så söt blomma.Tror jag ska köpa den.
Kram,Inger

znogge sa...

600 kronor hos tandläkaren skulle jag beteckna som rena fyndet... Här blir det alltid fyrsiffrigt tyvärr :-( Hoppas salvan hjälper och att du kan få hjälp med tårna.

Kram

ansepanse sa...

nu har jag lärt mig något nytt: hammartå, googlade och läste om det, förstår att det inte är lätt
Sv: då hoppas vi på perioden efter midsommar, det regnar nämligen idag också
kramar

Jenfan75 sa...

Bara 600 kr??? hos tandläkaren?? har du nån rabatt??

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag hoppas verkligen att det blir bättre med dina tår!!

Ma sa...

Hoppas verkligen att Dina tår blir bättre och det är fort. Det där med Tandläkare och Vårdcentralen lyckades Du verkligen pricka in fint...

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...