7 december 2011

Missade jobbet med flera timmar...

Så kom den då...den första snön och kom gjorde också blixthalkan, med både stora och små olyckor!
Så här fint och stämningsfullt hade jag utan den bedrövliga snön och halkan...inte behöver vi ha detta elände för att få julstämning. Nog är det bättre att folk kan gå på vägarna och att vi alla får vara hela och helst vid liv när julen kommer.

Två timmar missade jag av min arbetstid igår på grund av detta vinterväder som en del önskar sig...jag klarade inte att gå till bussen i halkan...Nej! Fy sjutton för vinter...


32 kommentarer:

Mollan70 sa...

Godmorgon! Nu behöver man dubbar på skorna! Det var blankis här med igår. Usch! Hoppas de har sandati dag. Kram

Siita sa...

God morgon Mona. Här är det ett fasligt oväder som varken du lr jag vill ha. Snön vräker ner, blir halt att ta sej dom nästan 3 milen till jobbet. Kramar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det må vara vackert med vita vintrar, men ack vilka besvär det kan ställa till med! :/

Roffe sa...

Godmorgon.Idag tagit ledigt kl.10.00 fick jag en tid hos läkaren ett åter bud,skulle igentligen gå den 28/12 men den vecka tänkte jag stanna nere i småland över jul och nyår.Så jag hadde tur igår.
Ha en fin dag.kram

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Var glad över att det bara var två timmar.det var dom som aldrig kom på jobbet!Som råkade ut för olycka! Här regnar det också,hoppas att det inte fryser på.Morgonkram!

Sand mellan tårna sa...

Men snön lyser upp fint;)
God morgon på dig och hoppas du kan komma i tid till jobbet idag. Här bjuds på regn idag.
Måste bara berätta...Jag och Maria i Side har börjat ha kontakt (sen ett par veckor tillbaka) och pratar på fb varje dag. Himla go tjej=)

Anonym sa...

Mors,,Ja både snön och halkan kan vi vara utan,,Men bättre att komma sent än aldrig...
Ja det är då kul att träffa alla gamla kamrater,vissa träffar man lite oftare än andra..Hoppas att denna tradition behålles..Haé Kram.

Camilla sa...

Säger som du. Fy sjutton för vintern.
Tacka vet jag sommaren!
Kram!

Aurora sa...

Bättre sen än aldrig. Eller bättre hel och det får ta tid. Kram

biggan sa...

hoppas det gick bra i dag, att åka med bosse, och att det går bra med hans finger, ha en fin onsdag, kram biggan

paloma sa...

Jag håller med dig helt! Vet du? att jag gråter nästan! För mig innebär detta att jag inte kan ta mig någonstanns nu utan att åka taxi! Eller har någon som kör mig.. eftersom vi inte har egen bil, Vi bor mitt i en jätte lång backe! Och jag med mina höft problem! Kan knappt ta mig varken upp eller ner! Har farit ned för den jäkla backen många gånger! Denna halka är hemsk för mig och kylan gör att min astma blir värre! Jag kan inte andas när jag går ut! Så 5 månders helvete väntar mig nu! Usch vad jag klagar men så är det! Så jag håller med dig!Önskar dig en trevlig onsdag trots allt!

paloma sa...

Glömde ju kramen!:)

Nett sa...

Håller med, snön kunde hålla sig borta, men det skall tydligen regna bort så jag fattar inte varför det snöade överhuvudtaget ;) Kram

Gilla sa...

Usch så hemskt för dej med halkan. Jag vill heller inte ha vinter. Men jag kommer ju närmare den i helgen då jag reser upp till Stockholm för att fira min lillasyster till hennes 70-årsdag. Men hon vet inget, så skvallra inte. Hon bloggar inte vad jag vet. Men hon är på FB,

Hur gick det för Cecare? Blev han med i almanackan?

Sv: Speciellt för dej som har en katt kan jag tänka mej att du inte kan gilla maten på den restaurangen. Fint vin, visst! Men det är säkert inte värt sitt pris idag.

Kram/Gilla

Stefan Falkelind sa...

Nej snö är bara ett elände och sen halka på det.

anniepiie sa...

Hade varit härligt med en snöfri vinter! ;) Hoppas att du kommer iväg till jobbet i tid idag!! Kramis

ansepanse sa...

nej, inte behöver vi det här för att det är vinter, barmark som vi hade innan är bäst
kramar

Kajsa sa...

Usch och fy säger jag med för halkan =(

Hur mår ditt knä nu?

Kramis

Ellis sa...

Hej!
Jag är glad för snön vi har, blir så mycket ljusare nu! Hellre det än regn som fryser till is på nätterna! Nu är det julstämning för mig! =)
Hur gick det för Cesare?
Kram Elenor

Chiquita sa...

Haha... han är minsann ett riktigt lodjur Cesare... hur gick det för han, kom han med i almanackan?? Ha en fin eftermiddag och ge Cesare en extra kram från mig!

Maria sa...

Ja den är lite lurig halkan som blir när de regnar o sedan fryser till. Uha nä bättre med lite snö som får ligga kvar. Du får vara rädd om dig så du inte druttar och slår i ditt knä igen.
Kramen

Emma sa...

Tack :) Ja det är jobbigt, men man är ju så trött när man är gravid.
Usch då, då skulle du bott här i skåne för vi har ingen snö och det är inte minusgrader heller.
Kram

Emma sa...

Tack :) Ja det är jobbigt, men man är ju så trött när man är gravid.
Usch då, då skulle du bott här i skåne för vi har ingen snö och det är inte minusgrader heller.
Kram

Gunilla sa...

I´m sorry...jag har börjat önska nu i december, sen vill jag ha stabil vinter till och med februari, sen kan våren komma fort i mars !!

Mita sa...

Ja nu börjas det med ishalka så man får vara livrädd. Broddar på,och köra försiktigt med bilen och hoppas att alla andra gör det också.
Sköt om dig vännen
Kramiz♥

eva sa...

De e inte kul med halka efter gångvägar och bilvägar men nog e de fint och mysigt med mycket snö allt. Här har det varit slaskväder i dag och de e en mardröm att köra efter vägen när hela framrutan blir nedstänkt så man knappt ser någe mellan varven!
kramiz

Unknown sa...

Håller med dig. Folk som tjatar om HUR mycket de vill ha snö, ser inte helheten. Trafikkaos, olyckor och en jäklarns massa bök... Tur att du kom fram till slut i alla fall ;o)

Kram

Smörblomma sa...

Ja, fy sjutton för vinter. Skitväder. Kramiz

Petra sa...

Enda fördelen med att jag är sjuk är väl att jag inte behöver ut på morgonen.

Kram

Ninja sa...

Halkan är värst....jag fick "ledhjälp" idag för att kunna ta mig över en parkeringsplats :)

Nillas Trädgård sa...

Halkan är inget vidare, och inte det faktum att bildörren fryser, men snön har gjort det ljusare...
MEN det är snart vår!!!

Karpstryparn sa...

Samma här, kom lite sent till jobbet.
Men jag sov dåligt under natten, berodde nog på det.

Svar: Din och Smörblommas kommentarer har en sak gemensamt, era är nämligen de bästa och sakligaste till mitt inlägg om vegetarisk julskinka.
För ni båda har helt rätt.

Angående sill: Är inte så förtjust i sill jag heller.
Insändarskribenten är en genomfalsk hycklare, han skippar julskinkan men inte all annan mat från djur som finns under julen.
Han skrev ju inget om t ex sill.
Kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...