24 april 2018

Strandkoll i solen.

 Invasionen av Portugisiska örlogsmän var över, men det finns alltid mycket annat att se runt Gran Canaria. 

 Det finns gott om krabbor i varierande storlekar och ofta riktigt färggranna.

 Krabborna håller gärna till på utsidan av de stora vågbrytarna och kan ses i stora mängder när man går runt utmed kusten med båt.

Även här brukar de finnas i stora mängder vilket inte tycks bekymra den soltörstande människan, som passar på att ta en tupplur medan det är ebb.

3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Jag tycker det ser ut som om han tränar! Obekvämt ställe, oavsett!

znogge sa...

Det ser verkligen obekvämt ut så jag undrar om han verkligen kunde sova där? Själv föredrar jag mjukare underlag :D

wiper sa...

Vilka härliga bilder. Krabban ser så stor ut och vad jag kan se så går dom upp på land. Jobbigt viloläge den mannen har ;)

Ha det fortsatt toppen i paradiset
kram från
Malin

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...